وردپرس استار

5 راه افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت

یکی ازمشکلات رایج دارندگان سایت‌ها، میزان کند بودن سرعت سایت است و این افراد همیشه درجستجوی یافتن راهکار‌ی برای افزایش سرعت سایت هستند؛ چرا که افزایش سرعت سایت،

فاکتوراصلی در میزان ورودی کاربران دارد. اگرسرعت یک سایت بسیار کند باشد، کاربران بدون اینکه منتظربمانند سایت را ترک می‌کنند و در نهایت نرخ کلیک ‌سایت کاهش پیدا می‌کند و این میتواند از ویژگی های منفی، در بازدهی یک سایت به دنبال داشته باشد.

به طورکلی با افزایش سرعت سایت وهمچنین سئو نه تنها باعث قرارگرفتن سایت درنتایج اولیه جستجومی شود بلکه؛ می تواند منجربه فروش و جذب کاربران و در نهایت تبدیل به مشتریان دائمی شما شود.

درگام اول به جهت آنکه بدانید چگونه میتوانید سرعت سایت را افزایش دهید باید بررسی کنید که سرعت سایت شما درچه اندازه ای است ؟ آیا کند است ؟ و از نظر خودتان چه مواردی لازم است مورد بررسی قراربگیرد تا باعث افزایش سرعت سایت شما شود؟

نکته ای که لازم است به آن توجه داشته باشید این است که وضعیت اینترنت و مرورگری که شما وارد سایت خودتان می شوید، با کاربری که با مرورگرهای مختلف وارد سایت شما می شود تفاوت بسیارزیادی داشته باشد، بنابراین شما نمیتوانید توقع داشته باشید چون سایت به سرعت برای شما نمایش داده می شود برای کاربران نیزسایت به سرعت به نمایش درمی آید؛ هم اکنون درادامه با تیم وردپرس استارهمراه باشید تا با راهکارهای افزایش سرعت سایت آشنا شوید.

عواملی که در روند کند بودن سایت تاثیرگزارهستند شامل:

موقعیت ضعیف سرور میزبان
نوع و روش برنامه نویسی شده سایت
عدم بهینه سازی تصاویر سایت و محصولات
استفاده از پلاگین ها غیرضروری درسایت
تعداد محتواهای موجود درصفحات سایت

و عواملی که درافزایش سرعت سایت نقش اصلی را ایفا می کنند شامل:

1. انتخاب هاست مناسب برای سایت
2. فعال سازی کش مرورگر
3. فشرده سازی و فعال سازی هاست
4. حذف ونصب افزونه های ضروری و غیرضروری
فشرده سازی فایل های 5. CSS و JavaScript
5. کاهش حجم عکس های سایت

6.استفاده از ابزارهای بارگذاری تصویر با سرعت بالا
7. بهینه سازی قالب و کد نویسی سایت (سورس)
8. حذف قسمت های اضافی با حجم بالا درسایت
9. کاهش ریدایرکت ها در سایت
10. بررسی پیش نویس محتوا و انتشارآن در سایت
11.ادغام سازی تصاویر در یک فایل
12.غیر فعال کردن تصویر پروفایل کاربری ( گراواتار)
13. اپلود ویدیو در سایت های اشتراک ویدیو مانند آپارات و یوتیوپ درجایگزین آپلود مستقیم آن ها در هاست
14. بهینه سازی دیتا بیس

انتخاب هاست مناسب برای سایت

یکی ازمهم‌ترین عوامل درافزایش سرعت سایت و سرعت بارگذاری محتواها،هاست است.هر سایت براساس طراحی های انجام شده هاست متفاوتی دارد. میزان حجم ذخیره سازی اطلاعات درهرهاست میتواند نقش اصلی را درافزایش سرعت سایت به دنبال داشته باشد و بالعکس؛ هرچه میزان حافظه ذخیره اطلاعات هاست شما کمترباشد،ممکن است با کندی سرعت سایت روبه رو شوید.

به عنوان مثال اگر شما یک سایت فروشگاهی دارید یقینا لازم است محصولات زیادی را درسایت بارگذاری کنید، بنابراین لازم است از یک هاست با حافظه داخلی بسیار بالا و سخت‌افزاری بسیارقوی داشته باشید. ولی اگر یک یک سایت معمولی برای انتشار محتواهای متنی دارید، نیازمند به داشتن هاست با قابلیت سخت افزاری قوی نمی باشد وهاست با حافظه داخلی متوسط نیزمی تواند باعث افزایش سرعت سایت شود.

بهینه‌ سازی تصاویرسایت

حدود 30 درصد از کند بودن سرعت سایت به دلیل حجم بیش ازحد تصاویر در هنگام بارگذاری سایت است می‌شود.تصاویر دارای حجم مشخصی هستند و اگر در زمان بارگذاری تصاویر بهینه نباشند و یا درهر صفحه ای از سایت تعداد عکس های بهینه نشده در تعداد زیادی وجود داشته باشد، سرعت بازشدن تصویر و بارگذاری آن در سایت به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. یکی از بهترین راهکارهای افزایش سرعت سایت، بهینه‌سازی تصاویرپیش از بارگذاری است.

کاهش ابعاد تصاویر نیز یکی ازالزامی ترین اقدامات برای بهبود و افزایش سرعت سایت می باشد. ابعاد تصاویری که در سایت بارگزاری می کنید، باید اندازه مناسبی داشته باشد زیرا هرچه ابعاد یک تصویر بزرگترباشد در نتیجه حجم تصاویر نیز بیشتر است. چنانچه اگر حجم تصاویر را کاهش ندهید وابعاد آن را در اندازه مناسبی قرار ندهید نه تنها باعث افزایش سرعت سایت نخواهد شد بلکه با کند بودن سرعت سایت و کیفیت بسیار پایین تصاویر روبه رو خواهید شد.

بهینه سازی قالب و کد نویسی سایت

ازقالب هایی که برای سایت خود استفاده می‌کنید باید بهینه شده باشد. یکی از بهترین روش‌های افزایش سرعت سایت های مختلف، استفاده از قالب های بهینه شده و کد نویسی سایت است. بهینه سازی قالب در حقیقت به این صورت است که قالب های سایت کد نویسی به صورت مختصراما مفید دارند.

اگربهینه سازی قالب به‌درستی انجام نشود یا قالب شامل کد‌های اضافی باشد، باعث کندی ‌سایت می شود و مانع از افزایش سرعت سایت و نمایش آن برای کاربران می باشد.

فعال سازی کش مرورگر

کش مرورگر می تواند اطلاعات زیادی شامل کد ها و تصاویر را در خود ذخیره کند، و زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود، منتظر بارگذاری کل صفحه و سایت نخواهد بود و این موضوع میتواند با فعال کردن کش مرورگرباعث افزایش زمان بارگذاری اطلاعات و افزایش سرعت سایت شود.اقدامی که لازم است فرد متخصص درسایت انجام دهد مشخص کنید که تا چه بازه زمانی می خواهید اطلاعات کاربران در کش مرورگرذخیره شود؛ مشخص کردن انقضای ذخیره اطلاعات کاربران در کش مرورگر وابسته به سایت و سرور میزبان است.

اگر به تازگی سایتی را راه اندازی کرده اید یا از لحاظ فنی مجددا درحال تغییرات هستید بهتر است فعال سازی کش مرورگر را به صورت ماهیانه یا هفتگی در نظر بگیرید؛ زیرا هم اطلاعات فعلی برای کاربران در مرورگر ذخیره می شود و هم تا پایان تغییرات افزایش سرعت سایت شما باعث بازدید کاربران زیادی شود.

افزایش سرعت سایت با فشرده سازی کد ها

تا به این قسمت از مطالعه مقاله افزایش سرعت سایت، با جزئیات و راهکارهای افزایش سرعت سایت آشنا شده اید و می دانید که قسمت های مختلفی از سایت مانند قالب ها، سیستم مدیریت محتوا، منوی سایت و … از قرارگرفتن کدهای مختلفی درکنارهم باعث راه اندازی یک سایت شده اند. هرکدام ازاین کد ها وظایف مختلفی را برعهده دارد. دربین این کد ها ممکن است کد ها و نشانه های اضافی وجود داشته باشند که مانع ازافزایش سرعت سایت شود بنابراین لازم است که آن ها را هرچه سریع تر حذف کنید.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وردپرس استار

وردپرس استار