وردپرس استار

سئو چیست؟

سئو چیست؟

سئو چیست؟بیش از 60 میلیون کاربرروزانه درحال جستجوی اطلاعات موردنیازخود درسایت‌ها و صفحات زیادی هستند؛ واین صفحات درسطح وب در دسترس کاربران قرارمی گیرند که محتوایی مفید و کاربردی را ارائه کرده‌اند. اما بسیاری ازافراد هستند که باوجود انتشار محتوای مفید و کاربردی؛هرگزدرنتایج جستجوی گوگل قرار نگرفته اند. تنها دلیلی که وجود دارد این است که نسبت به موتورهای جستجو و سئو بی اهمیت هستند و بستررا برای سایت های رقبا فراهم کردند.

در نتیجه رقبا با محتوایی بی کیفیت، ورودی کاربران و فروش بیشتری دریافت می‌کنند.اگر شما نیز جزوی ازافرادی هستید که هرگزدرنتایج جستجوی گوگل قرارنگرفته و نمیدانید که سئوچیست؟ با تیم وردپرس استارهمراه باشید.

سئو چیست؟

SEO مخفف search engine optimization است و به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجومی توان درنظرگرفت.گوگل، شامل موتورهای جستجوی و فوق هوشمند است که ازهوش مصنوعی و هسته الگوریتم به شکل مرکزی تشکیل شده است. این هسته فعالیت های اصلی را در گوگل مدیریت کرده و به طورکلی، درپاسخ به اینکه بخواهیم بگوییم سئوچیست؟ سئو اقداماتی است که باعث می شود گوگل سایت شما را یک منبع معتبری تعیین کرده و آن را در رتبه ای بالاتردر صفحه اول به نمایش قرار می دهد.

سئوچیست؟ تاریخچه سئو به سال 1990 بازمی گردد که اولين موتور‌هاي جستجو شروع به کارکردند و در آن سال ها از سایت یاهو استفاده می کردند که بین مردم محبوبیت بسیار زیادی داشته است.( سئوچیست؟ )

انواع سئو:

سئو بطورکلی به 6 دسته تقسیم می شود. این دسته بندی سئو از جهت هسته اصلی سئو می باشد.

سئو داخلی:

سئو داخلی به کلیه اقدامات وهرگونه بهینه سازی هایی که درداخل سایت اتفاق می افتد را سئو داخلی می گویند.سئو داخلی در فرآیند بهینه سازی و نمایش سایت درجهت رسیدن به نتایج اولیه موتورهای جستجوتاثیر بسیار زیادی دارد. موارد تاثیر گذار در نتایج موتورهای جستجو شامل محتوا، کلمات کلیدی، لینک صفحات و فهرست های سایت، تصاویروهرگونه استراتژی مورد نظردر سئو داخلی می توانید اجرا کنید.

سئو خارجی:

سئو خارجی برخلاف سئوی داخلی است؛ سئو خارجی در بهینه سازی موتورهای جستجو و هرگونه استراتژی که در خارج از سایت هستند سئو خارجی گفته می شود.این استراتژی ها شامل برندسازی، دیجیتال مارکتینگ، ایجاد لینک و فعالیت مستمردر شبکه های اجتماعی است که پیاده سازی این استراتژی ها در سئو خارجی باعث می شود تا در میان موتورهای جستجو والگوریتم های گوگل نسبت به سایت شما اعتماد بیشتری کند.

سئو تکنیکال:

سئو تکنیکال که به آن سئو فنی نیز می گویند بر روی نکات مهم و تکنیک های فنی یک سایت توجه دارد. سئو تکنیکال میتواند به ارتقای سرعت سایت، ایجاد و بهینه سازی موتورهای جستجو، لینک سازی، قابلیت ریسپانسیو( نمایش سایت درموبایل ) و… برخی این موارد از وظایف سئو تکنیکال هستند.

سئو محلی:

سئوی محلی در حقیقت به بهینه سازی موتورهای جستجو که به یک منطقه خاص تعلق دارندگفته می شود.سئو محلی دارای فاکتورهای مختلفی می باشد که از تاثیر گذار ترین فاکتورها در بهینه سازی،تحقیق کلمات کلیدی می باشد. به عنوان مثال اگر در سایت خود از محتوای با کیفیت از کلمه چای و دمنوش ها بکارببرید وآن محتوا را برای کلمات کلیدی بهینه کنید می توانید کاربران زیادی را به سمت سایت خودتان جذب کنید. همچنین استفاده از توضیحات متا تگ ها و تصاویر میتوانید در روند سئوی محلی قدم فراتر بردارید.

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه به روش های غیر قانونی در سئو گفته می شود.روش های غیر قانونی سئوی کلاه سیاه مانند دستکاری لینک ها، سرقت محتوا و … ممکن است آنچه که انتظارش را دارید اتفاق بیوفتد و جزوی از نتایج اولیه موتورهای جستجو باشید؛ اما پس از مدتی از سمت گوگل به علت پیروی نکردن از قوانین آن جریمه خواهید شد و حتی ممکن است سایت شما به صورت کلی از تمامی نتایج صفحات گوگل حذف شود.

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید مانند سئو تکنیکال است و به مجموعه ای تکنيک‌ها، استراتژی هایی که از قوانين موتورهاي جستجو پیروی مي‌کند، می گویند. سئو سفید برخلاف سئو سیاه است و عمل به استراتژی های آن میتواند با گذشت زمان باعث دریافت رتبه در نتایج اولیه موتور های جستجو شود.

تولید محتوا و سئو محتوا ( سئو چیست؟ )

پس از رعایت کردن عوامل تاثیر گذار در موتورهای جست وجو سئو، چیزی در حدود 50 درصد مراحل را با موفقیت گذرانده اید و50 درصد دیگر مربوط به تولید محتوای مفید و کاربردی در سایت می شود. شما باید بگونه ای اقدام به تولید محتوا کنید که برای کاربر مفید و جذاب باشد.

هیچ تفاوتی دراینکه محتوای شما در سایت آموزشی باشد یا فروش محصول و ارائه خدمات در هر صورت محتوایی که تولید می کنید لازم است به کاربر کمک کند.یک محتوای منحصر به فرد و جذاب تا زمانی که نمره خوانایی و نمره سبز رنگ سئو نداشته باشد، نمیتواند جایگاه مناسبی را در نتایج موتورهای جستجو پیدا کند و کاربران را به سوی سایت شما هدایت کند.

مزیت سئو سایت ( سئو چیست؟ )

سئو نوعی سرمایه گذاری در بازاریابی دیجیتال است.
سئو باعث اعتبار و برندینگ شما می شود.
سئو باعث افزایش ترافیک شما می شود.
با سئو روزانه کسب و کارتان گسترش می یابد.
سئو کمک کننده شما دربازاریابی محتوایی است.
سئو سبب درآمد و افزایش نرخ تبدیل شما در فروش می شود.

سئو به شما در شکست دادن رقیبان کمک می کند.( سئوچیست؟ )
با سئوی محتوا کاربران زیادی به سوی سایت شما هدایت می شوند.
سئو شما را ازپرداخت هزینه های تبلیغات و شناخت سایت باز میدارد.
سئو ممحدودیت زمانی ندارد
با سئو به راحتی میتوانید به صورت آفلاین خدمات خود را ارائه دهید.
سئو شما را وارد بازار جدیدی می کند.
ارزش سایت و کسب و کار شما بیشتر خواهد شد

سئو باعث امنیت سایت شما می شود.(سئوچیست؟)
سئو سایت میتواند کسب و کار شما را تا چندین برابر رونق ببخشد
موتور های جستجو برای افزایش نرخ تبدیل شما مقرون به صرفه هستند
موتور های جستجو برای افزایش نرخ تبدیل شما مقرون به صرفه تر
امار بازدید از سایت و ورود کاربران را به شما میتواند روزانه یا ماهانه نشان دهد
سئو علل خصوص سئو محلی برای افرادی که به تازگی سایتی را راه اندازی کرده اند مناسب است.
سئو یکی ازمدرن ترین روش های بازاریابی محتوایی است

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وردپرس استار

وردپرس استار