وردپرس استار

5 اشتباه رایج در طراحی سایت

5 اشتباه رایج در طراحی سایت

اشخاص عادی یا صاحبان کسب و کارها اغلب به جهت افزایش درآمد و جذب مشتریان با طراحی سایت وارد کسب و کار جدیدی در محیط آنلاین می شوند.

5 اشتباه رایج در طراحی سایت که باعث می شود سایت غیر حرفه ای به نظر آید …

بسیاری نیز تصور می کنند 5 اشتباه رایج در طراحی سایت به علت آنکه افرادی هستند که بدون داشتن دانش و تخصص کافی چه در امر طراحی سایت و چه در امر مدیریت سایت، هزینه های بسیار زیادی بابت ساخت سایت پرداخت می کنند و درآخر نیز با افت بسیار شدید سرت سایت و بدون آنکه به نتیجه دلخواه خود برسند مواجه می شوند ؛

اما اگرکسب و کار شما با اقدام به طراحی طراحی سایت هرگونه سایت فروشگاهی سا شرکتی به درستی براساس قواعد و کد نویسی انجام در نتیجه مدیریت سایت نیز به خوبی انجام خواهد شد و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی به درآمد و فروش مورد نظرخواهد رسید و این درآمد رفته رفته با گذشت زمان افزایش پیدا می کند.

این روزها با وجود ابزارهای مختلفی که برای طراحی سایت بیش از 5 اشتباه رایج در طراحی سایت وجود دارد که دیگر نباید شاهد اشتباهاتی در آن باشیم.

اما همچنان راه حلی برای رفع انواع اشتباه رایج طراحی سایت وجود دارد و هنوز هم برخی از افراد هستند که بدون داشتن آگاهی و دانش کافی از 5 اشتباه رایج در طراحی سایت میتوانند به یک کسب و کار ضررهای مالی وارد کنند، درادامه با ما همراه باشید تا به 5 اشتباه رایج در طراحی سایت دراین مقاله به بررسی آن ها بپردازیم تا شما نیز این اشتباهات را تکرار نکنید.

استفاده از تعداد زیادی از زیر منو ها در منوی سایت

( مورد اول 5 اشتباه رایج در طراحی سایت ) نقش منو در طراحی یک سایت از دو جهت اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند، یکی تجربه کاربری در سایت و دومی تاثیر آن ها در سئو و بهینه سازی سایت به وسیله لینک هایی است که در منوی سایت قرارمی گیرند و به جراتمی توان گفت که بیشترین امتیاز سئو را از طریق لینک هایی در منو دریافت می کنند.

با زیاد شدن این لینک ها، نمره خوانایی کلی سئو سایت در بین تمامی این لینک ها تقسیم بندی می شود و در نهایت باعث می شود که هیچ کدام از این لینک ها مانع از دریافت رتبه در صفحه اول گوگل شوند، بنابراین تا جایی که امکان دارد از لینک های کمتر و با اهمیت بیشتری در منوی سایت استفاده کنید.

از طرفی دیگرمنو سایت یک قسمت اصلی برای دسترسی هرچه آسان تر کربران و بازدیدکنندگان احتمالی به قسمت های اصلی و مهم سایت است.

با زیاد بودن لینک های داخل منو و زیرمنو ها باعث ترک کاربران از سایت می شود و کاربر از اطلاعات مفیدی در سایت شما که میتواند سایت فروشگاهی یا قسمت مقالات باشد را از دست می دهد.

باکس قابلیت جستجو در منو را نادیده نگیرید حتماً در هر صفحه اصلی سایت امکان جستجو را برای کاربران در صفحه اصلی ، در کنار یا در نزدیکی منو لازم است باکس جستجو در مقابل دید کاربران صورت واضح و مشخص فراهم کنید و با ایجاد باکس جستجو در سایت باعث می شود کاربر در صورتی که نمیتواند خدمات و محصولات را پیدا کند از طریق باکس کنار منو محصول موردنظر خود را جستجو کرده و اطلاعات آن را مشاهده می کند.

نوشتن کد های سنگین در طراحی سایت

( مورد دوم 5 اشتباه رایج در طراحی سایت ) یکی از 5 اشتباه رایج در طراحی سایت چیزی جز کد نویسی سنگین نخواهد بود.متاسفانه طراحان سایت و توسعه دهندگان با نوشتن کد های سنگین می تواند باعث کاهش سرعت سایت شود ودر مقابل آن بزرگ ترین موانع را برای سئو و بهینه سازی سایت ایجاد می کنند. اولین عاملی که توسط موتورهای جستجو والگوریتم های گوگل بررسی می شود سرعت سایت است.

سرعت پایین یک سایت به شدت نه تنها نمی تواند به جذب مشتریان و فروش بیشتر کمک کند بلکه باعث می شود کاربران از سایت شما رضایت کافی نداشته باشند و به سراغ سایت های رقبا بروند.

نوشتن کد های سنگین در قسمت های مختلفی از سایت به زبان های اچ تی ام ال ، جاوا اسکریپت ، سی اس اس باعث سنگین شدن قسمت های مختلفی از سایت مانند محتواها و آپلود تصاویر می شود و در نهایت کاهش سرعت سایت را برای شما به همراه دارد.

عدم ایجاد قابلیت ریسپانسیو

( مورد سوم 5 اشتباه رایج در طراحی سایت ) امروزه 90 درصد افراد جامعه به جای استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ کلیه امورات روزانه خودشان را ازطریق موبایل هوشمند تنها با داشتن اتصال به اینترنت انجام می دهند.

ریسپانسو در طراحی سایت به معنی به معنای پاسخ گرا یا واکنش گرا بودن است، وجود آن در سایت ها باعث بالا رفتن رتبه سایت در گوگل، افزایش بازدید کننده و در نهایت از تاثیر مثبتی که قابلیت ریپسامسیو در سایت ها می تواند داشته باشد، ریسپانسیو بر روی سئو تاثیر بسیار زیادی را می گذارد.

طراحی سایت با داشتن قابلیت ریسپانسیو یکی ازمهم ترین ویژگی های یک سایت است ؛ اما همچنان برخی از افراد وجود دارند که این قابلیت بسیار مهم را نادیده می گیرند.

وظیفه ای که قابلیت ریسپانسیو در سایت ها می تواند داشته باشد این است که سازگاری و خوانایی با انواع موبایل ها و نمایشگرها دارد ، نمایش آن در انواع مرورگرهای قدیمی و جدید ، افزایش قدرت سئو سایت و همچنین باعث دریافت جایگاه در گوگل می شود، بنابراین بهتراست که یکی از 5 اشتباه رایج در طراحی سایت را مورد توجه قرار دهید و با اشتباهاتی که می تواند مانع از داشتن یک سایت پرفروش جلوگیری کند خداحافظی کنید.

خطای 404

( مورد چهارم 5 اشتباه رایج در طراحی سایت ) هیچ کاربری نمیخواهد با کلیک کردن بر روی سایت مورد نظرش با خطای 404 روبرو شود و بیشترین اشتباهاتی که دربسیاری از سایت ها مشاده می شود خطای 404 جزوی از از 5 اشتباه رایج در طراحی سایت است و حالت های مختلفی برای بروز خطای 404 وجود دارد ؛

در حالت اول زمانی خطای 404 برای کاربران به نمایش در می آید که سایت طراحی آن به طور کامل تمام نشده است و برخی از طراحان سایت آن را آپلود می کنند و در دسترس کاربرقرار می گیرد ، با انجام این کار باعث ایجاد خطای 404 می شود و در نتیجه کاربران و بازدیدکندگان شما اعتماد خود را نسبت به سایت شما از دست می دهد و حتی درصورت رفع خطای 404 دیگر به سراغ سایت شما نخواهند آمد.

در حالت دوم خطای 404 می تواند از سوی کاربر باشد است و علت اصلی آن نیز به این دلیل است که کاربر آدرس صفحه‌ ای را به اشتباه تایپ کرده اند به صورت نادرست وارد کرده باشد و کاربر به دنبال سایتی است که در این آدرس وجود ندارد.

در این حالت است این خطا برای او نمایش داده می‌شود، برای رفع خطای 404 در یک وب سایت در حال ت اول لازم است صفحاتی که در سایت شما لینک های آنها تغییر کرده است یا آدرس آن ها به دامنه ای دیگر تغییر کرده ،لازم است به صفحات مرتبط یا صفحه‌ ی تغییر یافته ریدایرکت شوند.

ریدایرکت ها به طور کلی جزوی از اشتباهات رایج در طراحی سایت نیست. بلکه نوعی روشی برای رفع خطای 404 است و باعث می شود سایت شما جذاب تر و راحت تر برای کاربر به حساب بیاید .

تغییر لینک ها درقسمت ریدایرکت های سایت باعث می شود کاربر با کلیک کردن بر روی آن متوجه خواهد شد که کدام لینک ها را قبلا بررسی و مطالعه کرده است که می تواند به کاربر کمک کند که مجددا و به اشتباه وارد لینک هایی که قبلا بررسی کرده نشود در نتیجه در وقت کاربران نیز صرفه جویی و دیگر خطای 404 برای آن ها نمایش داده نمی شود.

بارگذاری محتوای بیش از حد

( مورد پنجم 5 اشتباه رایج در طراحی سایت ) وقتی یک سایتی را طراحی و راه اندازی کرده اید لازم است به قسمت مدیریت محتوایی آن فکر کنید. بارگذاری بیش از حد محتوای سایت که شامل 5 اشتباه رایج در طراحی سایت است به علت نداشتن آگاهی از سیستم مدیریت محتوایی درست در یک سایت است.

علاوه بر آن بسیاری از افراد تصور می کنند با انتشار محتوای بسیار زیاد در سایت همه چیز تمام شده و سایت طی یک الی دو روز آینده رتبه اول گوگل را دریافت می کند درصورتی که این تصور کاملا اشتباه است. هیچ سایتی تنها با انتشار محتوای بیش از حد در سایت نتوانسته است کاربران زیادی را جذب کند.

اهدف خود را از تولید وانتشار محتوامشخص کنید و شما باید بدانید که هدف شما از طراحی و قرار دادن محتواهای آن از سایت چیست فروش از سایت ؟ قراردادن محتوای سایت با در نظر داشتن نیاز مشتری ؟

پس از تعیین کردن اهدافتان لازم است رقیبان خودتان را شناسایی کنید و سپس به دنبال راهکارهایی مناسب برای قرار دادن محتوا در سایت باشید که بهتر از رقبای خود شوید و خودتان را جای کاربران بگذارید از یک سایت انتظار دارید چه محتوایی را برای شما منتشرکند.

برای انتظارات خودتان به عنوان یک کاربر استراتژی تعیین کنید و در مورد محتوایی که میتواند کاربررا با خواندن آن به سوی فروش از سایت بکشاند تحقیق و بررسی داشته باشید.

نکته ی دیگری که لازم است به آن توجه ویژه ای داشته باشید استفاده از یک متن طولانی باعث می شود چشم کاربر با خواندن آن خسته شود و باعث می شود دیرتر به محتوای مورد نظر خود دسترسی یابد. در نتیجه می تواند به راحتی سایت را می بندد و بهتر است از قراردادن محتوای بیش از حد با متن طولانی خودداری کنید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وردپرس استار

وردپرس استار