وردپرس استار

معجزه تصاویر در طراحی سایت

معجزه تصاویر در طراحی سایت

تصاویر قسمت اصلی و بسیارمهم در طراحی سایت دارند و معجزه تصاویر در طراحی سایت زمانی مشخص می شود که با وجود یک تصویر بتوانید کاربران و مخاطبان هدف خودتان را ترغیب به خرید واستفاده از خدمات در سایت کنید.

میزان حجم , کیفیت , و نوع تصاویر تاثیر قابل مشاهده ای در استاندارد بودن و جذابیت هر چه بیشتر یک طراحی سایت دارد. وجود یک تصویر به تنهایی می تواند تعداد بازدیدکنندگان و کاربران سایت را افزایش می دهد.

اما هرچه کیفیت تصاویر از لحاظ رزولوشن و زیبایی در درجه پیگمنت بالاتری بوده و براساس محتوای سایت و فعالیت آن هماهنگ باشد به وضوح می توانید معجزه تصاویر در طراحی سایت و جذابیت بسیار زیاد تصاویر در سایت را شاهد باشید.

تنها با رعایت چند نکته معجزه تصاویر در طراحی سایت را مشاهده کنید!

تصاویر به عنوان یک راه ارتباطی بسیار موثر و قوی در سطح اینترنت مورد استفاده قرار می گیرند که می توان این گونه در نظر گرفت که یکی از مهم ترین علت های استفاده از تصاویر را اینگونه بیان کرد که معجزه تصاویر در طراحی سایت در سراسر دنیا به گونه ای است که با هر زبانی قابل درک وفهم است و تصاویر را برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می دهند.

معجزه تصاویر در طراحی سایت علاوه بر جلب توجه کاربران و بازدید کنندگان می توانند بدون اینکه توضیح و محتوای اضافه ای در مورد محتوای سایت ، محصولات و خدمات منتشر شود مفهوم کلی یک سایت را منتقل کنند؛

به عنوان مثال بازدید کنندگان و کاربران سایت با مشاهده تصویر یک محصول می توانند بسیاری از ویژگی ها و کاربردهای آن را بلافاصله بدست آورد و امروزه تصاویر در هر سایت جایگاه مهم و به خصوصی دارند و بیشتر به عنوان یک ابزار انتقال دهنده اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد.

چرا نباید از تصاویر آماده در طراحی سایت استفاده کنیم ؟

یکی از مهمترین نکاتی که معجزه تصاویر در طراحی سایت را می تواند نشان می دهد ، کیفیت و اندازه تصاویر است. اندازه و کیفیت تصاویر استفاده شده در سایت لازم است مناسب با اهداف سایت و نوع کاربری آن تعیین شود .

به عنوان مثال اگر سایت شما یک سایت لوازم آرایشی باشد ،لازم است تا کاربران از عکس های با کیفیت بسیار بالایی از محصولات دیدن کنند تا کیفیت یک محصولات را از طریق تصاویر مشاهده کنند.

نه تنها درسایت های لوازم آرایشی بلکه در کلیه سایت ها در هر زمینه ی ای که فعالیت می کنند اهمیت بسیار زیادی دارد علاوه بر آن نیز حجم عکس ها جزوی از معجزه تصاویر در طراحی سایت است هرچه حجم عکس ها پایین تر باشد ، باعث می شود که سرعت آپلود تصاویر سایت بالاتر شود و در نتیجه میتواند سئو و بهینه سازی سایت شما را بالا می برد.

شما برای اینکه سرعت سایت را بالاتر ببرید دو راه حل برای انتخاب دارید؛ راه حل اول این است که از یک عکاس بخواهید از دوربین های عکاسی حرفه ای برای شما از محصولات و خدمات سایت تصاویر با کیفیتی تهیه کنند.

دومین راه حل این است که از سایت های معتبری که کیفیت تصاویر در رزولوشن بالاتری قرار دارد استفاده کنید. هر یک از این راه حل ها مزیت های مختص به خود را دارند اما ما به شما پیشنهاد می کنیم که از برای سایت خودتان از عکس های اورجینال و به صورت حرفه ای عکاسی شده اند استفاده کنید…

زیرا؛ زمانی که تصاویری را از گوگل دانلود می کنید ممکن است این تصاویر در سایت های دیگر نیز وجود داشته باشند و درصورتی که اعتماد کاربران را از طریق این تصاویر را هم در سایت شما و هم در سایر سایت ها از بین ببرد، بیشتر این اتفاقات بیشتردر سایت هایی مشاهده می شوند که در صفحه اصلی یا در قسمت گالری محصولات خود از این نوع تصاویر استفاده می کنند.

موضوع دیگری که از اهمیت بسیار زیادی در استفاده تصاویر وجود دارد این است که ، شما هرگز از تصاویر کپی شده در سایر سایت ها استفاده نکنید؛ زیرا شما اطمینان ندارید که این نوع تصاویر ا در بلند مدت بخاطر استفاده های متعددی که با ویرایش های مختلفی که بر روی این تصاویر شده است ممکن است کیفیت خود را از دست بدهند.

استفاده از تصاویر با کیفیت و بدون کپی می تواند به شما در ثبت یک برند و اعتماد سازی در بین کاربران کمک بسیار زیادی کند. همانطور که در راه حل اول بیان شد از یک عکاس بخواهید با استفاده از دوربین های عکاسی حرفه ای برای شما از محصولات و خدمات سایت تصاویر با کیفیتی تهیه کنند ودر عین حال ممکن است هزینه بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

اما خروجی کار یک اثر حرفه ایی و اختصاصی خواهد بود و اطمینان خاطر داشته باشید که کاربران این حجم از تفاوت و معجزه تصاویر در طراحی سایت را در دید اول مشاهده خواهند کرد.

معجزه تصاویر در طراحی سایت با فرمت های مناسب

اولین نکته ای که لازم است در هنگام بارگذاری تصاویر در طراحی سایت خود قرار بدهید، این است که اگر میخواهید معجزه تصاویر در طراحی سایت را مشاهده کنید از فرمت های مناسب استفاده کنید وهر تصویر با حجم بالا و با فرمت های نشناخته را نمی توانید به این دلیل که زیبا و جذاب هستند انتخاب نکنید .

همانطور که می دانید تصاویر دارای فرمت های مختلفی هستند وشما باید بدانید که مناسب با جایگاه ونوع سایت خودتان از کدام فرمت استفاده کنید تا شاهد معجزه تصاویر در طراحی سایت باشید. درادامه با ما همراه باشید تا با انواع فرمت های تصاویر آشنا شوید.

JPEG

بسیاری از مرورگرها از این فرمت برای ذخیره تصاویر و بارگذاری آن در سایت استفاده می کنند. زیرا این فرمت حجم بسیار کمی دارد و تصاویر با استفاده از این فرمت به دلیل فشردگی بالا حجم بسیار کمی دارند و با کیفیت بسیار بالایی نیز دارند. البته ناگفته نماند از این فرمت بیشتر برای برای تصاویر با حجم بالا و تصاویر خروجی گرفته شده از دوربین و تصاویر واقعی استفاده می کنند.

PNG

این فرمت حجم بسیار بالایی دارد. و نسبت به سایر فرمت ها کیفیت بالایی را ارائه می دهد و از این فرمت بیشتر برای تصویرهای گرافیکی و . . . استفاده می کنند.

GIF

از این فرمت نیز برای تصاویر محترک و انیمیشن ها استقاده می کنند. این فرمت حجم بسیار کمی دارد و اغلب در انواع مرورگرها پشتیبانی و نمایش داده می شود.

نکاتی جهت انتخاب تصاویر در طراحی سایت لازم است بدانید…

از تصاویر تاثیرگذار در سایت استفاده کنید

استفاده از تصاویر تاثیر گذار می تواند شما را در برقراری ارتباط و تعامل با کاربران با سایت کمک زیادی کند . در اینجا است که می توانید با کاربران خود تعامل بیشتری از طریق تصاویر برقرار کنید .

توجه داشته باشید که هر چه تصاویر در سایت تاثیر گذارتر باشد، درصد ارتباط و تعامل کاربران تنها با یک تصویر بسیار بیشتر خواهد بود، که این قابلیت می تواند هم در رضایت کاربران تاثیر زیادی بگذارد و نیز به موتورهای جستجو کمک کند تا سایت شما از طریق تصاویر جایگاه ویژه ای را دریافت کند ، تصاویری که با توجه به نوع فعالیت سایت انتخاب می شوند اگر توانایی انتقال احساس خوب به کاربران و الهام بخشیدن باشد می تواند باعث رضایت کاربران از و در عین آن خدمات یک سایت باشد.

دقت کنید همه تصاویر باعث بهبود سایت و رضایت کاربران نخواهد شد و برخلاف معجزه تصاویر در طراحی سایت با استفاده ازتصاویری که پیام اشتباه و نامفهومی را به کارر منتقل کند می تواند مانع از ورود کاربران و بازدیدکنندگان به سایت شود.

معجزه رنگ ها در طراحی سایت را فراموش نکنید

قبلا در در زمینه تاثیر رنگ ها در طراحی سایت مقاله ای را منتشر کرده ایم که خواندن آن می تواند در انتخاب رنگ تصاویر در طراحی سایت کمک زیادی کند. مطلوب است که برای تصویر صفحه اصلی سایت از تصویری استفاده کنید که با نوع فعالیت آن کسب وکار درسایت مناسب و هارمونی داشته باشد.

البته ناگفته نماند که انتخاب رنگ ها می تواند به نشان دادن شخصیت برند یا کسب و کار شما خالی از لطف نباشد. وجود المان های گرافیکی و بصری در تصویر سایت می تواند کاربران بیشتری را به سوی سایت شما هدایت کند.

بهینه سازی تصاویر را از قلم نیندازید

کلمات کلیدی براساس نوع کسب وکار نقش اصلی در سئو و بهینه سازی سایت شما دارند و این موضوع برای تصاویرسایت نیز صدق می کند.

برای بهینه سازی تصاویر سایت از نام و فرمت مناسب استفاده کنید و حجم تصاویر زیاد باشد زیرا با وجود حجم تصاویر بالاسرعت بارگزاری و بهینه را سایت پایین و ممکن است این فرآیند را طولانی کند. هرچه سرعت بهینه سازی سایت پایین تر باشد، کاربران بدون اینکه منتظر آپلود شدن سایت بمانند زودتر از سایت خارج می شوند و در نتیجه تعداد بازدید کنندگان سایت شما کاهش می یابد.

در حقیقت بهینه سازی تصاویر به موتورهای جستجو کمک می کند تا تصاویر سایت شما را در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل به نمایش بگذارد و با بهینه سازی تصاویر کاربران با مشاهده تصاویری که می تواند آن ها را در به دست آوردن اطلاعات آن ها کمک کند به سوی سایت شما جذب می شوند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وردپرس استار

وردپرس استار