وردپرس استار

تاثیر رنگ ها در طراحی سایت

تاثیر رنگ ها در طراحی سایت

تاثیر رنگ ها در طراحی سایت، یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در طراحی یک سایت منحصر به فرد و حرفه ای به حساب می آید.

اهمیت و تاثیر رنگ ها در رشد و توسعه به کسب و کارهای مختلف از طریق طراحی سایت بر همه واضح و آشکار است و همه می‌دانیم که رنگ‌ها قدرت جذب بسیار زیادی دارند و علاوه بر تاثیر رنگ ها در طراحی سایت، همچنین بر روی احساسات کاربران و مشتریان و رفتار آن ها نیز می تواند تاثیر گذار واقع شود.

روانشناسی و تاثیر رنگ ها در طراحی سایت چیست ؟

آشنایی کامل با رنگ‌ها و تاثیر رنگ ها به گونه ای باشد که کاربران و بازدیدکنندگان با علاقه و تمایل بیشتری محتوای منتشر شده در سایت را دنبال کنند.

رنگ‌ها با تاثیر زیاد خود بر احساسات کاربران، آن‌ها را متقاعد می‌کنند که زمان بیشتری را صرف جستجو و مطالعه درسایت بگذرانند، اگر تمایل دارید که برای کسب و کار خود یک سایت طراحی کنید، لازم است پیش از آن سطح دانش و آگاهی خودتان را در زمینه روانشناسی و شناخت رنگ‌ها ارتقا دهید، البته ناگفته نماند که انتخاب یک رنگ مناسب و تاثیر رنگ ها در طراحی سایت چیزی در حدود 70 درصد که در نهایت در افزایش محبوبیت و شاخته شدن یک برند نقش اصلی را ایفا می کند.

در انتخاب رنگ یک سایت چه اصولی باید رعایت شود؟

عنصرهای زیادی در انتخاب رنگ های یک سایت وجود دارند عنصرهایی از جمله؛ عناوین، دکمه‌ها، زمینه صفحات، متن، تصاویر، لینک ها و… ، تحت تاثیر بسیار زیاد رنگ‌ها هستند.

با در نظرداشتن به نوع یک پروژه، نوع فعالیت یک کسب و کار و عواطف و احساسات مخاطبان هدفی در کسب وکار خودتان دارید، لارم است اصول انتخاب رنگ در سایت را رعایت کنید‌.

اینکه طراح سایت و صاحبان کسب و کارها به چه رنگی علاقه دارند، فاکتور اصلی در انتخاب رنگ نیست بلکه لازم است چند نکته را در نظر داشته باشید:

مهم ترین نکته این است که اگر در نمایندگی یک برند فعالیت می کنید و آن برند یک لوگو با رنگ ثابت برای خود دارد، آن رنگ را برای طراحی سایت انتخاب کنید. از رنگ‌هایی که برندهای رقیب برای طراحی سایت استفاده کرده‌اند توجه داشته باشید از رنگ ها کپی برداری نکنید!

اما تا جایی که می توانید در پالت رنگ سایت خود از رنگ هایی که برندهای رقیب استفاده کرده‌اند، ایده بگیرید. در حقیقت رنگ‌هایی که در طراحی یک سایت فروشگاه لوازم آرایشی با یک سایت شرکتی تفاوت بسیار زیادی دارد. شما باید نیاز کاربران را در نظر بگیرید و بدانید که چطور می‌توانید با انتخاب رنگ‌های مناسب احساسات کاربر را به صرف زمان بیشتری را برای بازدید از سایت نماید؛

همچنین تاثیر رنگ ها در طراحی سایت به صاحبان کسب و کار ها کمک می کنند تا کسب وکار خودشان را از طریق تاثیراتی که رنگ می تواند برروی کاربرداشته باشد این است که فروش محصولات در سایت را افزایش دهید و کاربران و بازدیدکنندگان زیادی را به سمت سایت خود هدایت کنید.

تاثیر رنگ ها در طراحی یک سایت (روانشناسی)

یکی از موضوعاتی که توجه بسیاری از طراحان سایت را به خود اختصاص می دهد موضوع روانشناسی و تاثیر رنگ ها در طراحی سایت می باشد. رنگ های متنوع این قابلیت را دارند که تأثیرات مختلفی بر احساسات و رفتار افراد بر جای بگذارند.

اگر توجه کرده باشید فست فودهای بزرگ و معروف در سراسر جهان مانند مک دونالد و کی اف سی از ترکیب رنگ های زرد و قرمز استفاده می کنند ، آیا تا به حال توجه کرده اید این رنگ ها چه تأثیری برروی شما دارند؟

هنگامی که شما وارد یک رستوران می شوید، آنجا است که با وجود رنگ زرد و قرمزاشتهای شما تحریک می شود و از سوی دیگر رنگ زرد این حس را در افراد ایجاد می کند که تمایل بیشتری به سفارش غذا داشته باشید و ترکیب این دو به صورت معجزه آسایی زیادی در جذب مشتری دارند.

رنگ قرمز

رنگ قرمز یکی از قدرتمند ترین و گرم ترین رنگ ها در سه رنگ اولیه می باشد. رنگ قرمز باعث ایجاد هیجان و انرژی در افرادشده که به رنگ های محرک مشهور اند و با استفاده از رنگ قرمز احساسات را تحریک و گردش خون را به جریان می اندازد.

از آنجایی که رنگ قرمز توجه را به سوی خود جلب می کند از این رنگ برای فروش محصولات استفاده می کنند. همچنین بیانگر تیزی و تندی و برای تاکید بیشتر استفاده می شود.

رنگ سبز

رنگ سبز نشان دهنده طراوت و شادابی است و از آن برای انتقال احساس زیست محیطی ، پایداری ، ارگانیک و طبیعی نشان دادن استفاده می شود.سبز ساده ترین رنگ برای قرار گرفتن در دید کاربر است و درمقابل آن ، برای نشان دادن جلوه ای آرامش بخش یا نشان دادن آغاز یک زندگی یا ثروت، جهانگردی، پزشکی، محیط زیست بسیارعالی است.

رنگ آبی

رنگ آبی یک رنگ مردانه است که طف بسیار متنوعی دارد و بیانگر، شایستگی ، کیفیت ، آرامش ، استوار، وفاداری ، بهره وری به همراه اعتماد و امنیت است.

از رنگ آبی رنگ اغلب برای شرکت های بزرگ و بانک های دولتی و خصوصی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا رنگ آبی بیانگر اعتماد است و حس اعتماد را در کاربر ایجاد می کند.علاوه بر آن از رنگ آبی در فعالیت هایی از قبیل مراقبت های بهداشتی و دندانپزشکی ، فناوری پیشرفته، پزشکی و طب، دولتی، قانونی و مناسب است.

اما استفاده بیش از حد از رنگ آبی و رنگ های آبی تیره می تواند باعث شود سایت شما به کاربر حالت بی احساس و سرد منتقل کند، بنابراین توجه داشته باشید که ازاین رنگ به دفعات زیاد استفاده نکنید.

رنگ خاکستری

بیشتر افراد از رنگ خاکستری به عنوان رنگ خنثی در نظر گرفته می شود و مفهوم بی طرفی را به کاربرمنتقل می کند. اگرتمایل دارید از تاثیر رنگ ها در طراحی سایت خود فروش و مشتریان زیادی به همراه داشته باشید، از ترکیب رنگ های قوی مانند قرمز و یا نارنجی استفاده کنید، رنگ خاکستری می تواند انتخاب مناسبی برای ایجاد یک رنگ منحصر به فرد در زمینه طرح سایت شما باشد.

در صورتی که از روانشناسی رنگ ها و تاثیر تاثیر رنگ ها در طراحی سایت شناختی داشته باشید ارتباطی بهتر و تاثیرگذار تر می توانید با کاربران وبازدیدکنندگان برقرار نمایید و تاثیرات بسیار بر حالات و روحیه این افراد در رابطه با نوع فعالیت خود در سایت ایجاد کنید.

رنگ خاکستری مناسب برای سایت های شرکتی، سایت های فروشگاهی و برخی از سایت های گرافیکی می باشد و میتواند ظاهر وقالب سایت شمارا لوکس نشان دهد.

رنگ زرد

زرد روشن ترین رنگ در سه رنگ اصلی است. رنگ زرد نماد شایستگی ، خوشبختی ، اشتیاق ، خوش بینی و انرژی و شادابی به همراه است. همچنین برخی از خلقیات منفی مانند کینه ، ترسو بودن ، فریب و ارزان بودن نیز کاربرد دارد. از انرژی ای که رنگ زرد روشن می تواند القا کند، برای ایجاد یک احساس آرامش بیشتر از زردهای ملایم و زرد لیمویی استفاده کنید.

و همچنین از این رنگ برای جلب توجه کاربربه متن و دکمه های منو نیز مناسب است.اما تنها معایبی که به همراه دارد ممکن است برای کاربر به صورت واضح خوانا نباشد وچشم کاربر راخسته کند و بهتر است که در صورت استفاده از رنگ زرد پر برنگ استفاده کنید.

رنگ بنفش

رنگ بنفش برای برخی از افراد غالباً با ترکیب رنگ طلایی یک احساس لوکس تر بودن را برای آن ها به همراه می آورد. بنفش یک رنگ با میزان تحریک پذیری کم و رنگ اشرافی یا اسرارآمیز به همراه است.

رنگ بنفش تیره که شباهت زیادی به رنگ آبی دارد اغلب نمایانگر تجملات و لوکس بودن است و رنگ بنفش روشن سبک تر و مناسب برای خانم ها است و احساسات خانم ها را در دست می گیرد و رنگ بنفش روشن بیشتر تاثیر رنگ ها در طراحی سایت برای کسب و کارهایی که مخاطبان هدف و کاربران آن ها خانم هستند ، مناسب است.

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی نیز جزء رنگ‌های گرم ، قدرتمند و هیجان‌آور است و برای جلب توجه کاربران به جهت عملکرد آن ها در عضویت سایت ها ، صفحه مختص به درگاه های پرداختی و بانکی ، خرید و… محتوای سایت از رنگ نارنجی استفاده می کنند.

رنگ نارنجی اغلب مناسب برای طراحی سایت‌هایی با فعالیت در زمینه فروش خودرو، رستوران ها ، مهد کودک ها و مدارس ، فروشگاه لوازم بازی سرگرمی و… است. استفاده بیش از حد رنگ نارنجی در طراحی سایت توصیه نمی شود زیرا ،باعث می شود کاربران اغلب احساس دلزدگی و یکنواختی دچارشوند.

رنگ مشکی

مشکی یکی از رنگ‌های پرقدرت است که نشان‌دهنده مفاهیمی مانند اعتماد به نفس ، ثبات، تشریفات، هوش بالا، قدرت، کمال گرایی و غرور است. با توجه به اینکه رنگ‌های دیگری در طراحی سایت استفاده می شود، رنگ مشکی نیز می‌تواند یک سایت را به صورت عجیبی مدرن کند و همچنین آن را به یک سایت سنتی تبدیل کند.

سایت‌هایی که فعالیت آن‌ها در زمینه مد، فشن، کالاهایی که فروش آن ها لوازم لوکس، لوازم آرایشی و بهداشتی، سایت های تجاری و بازرگانی و… می‌توانید از رنگ مشکی استفاده کنید. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید و استفاده بیش از حد از رنگ مشکی، به کاربران احساس استرس، ناراحتی و غم را به کاربر انتقال می‌دهد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وردپرس استار

وردپرس استار