وردپرس استار

10 تکنیک موثر در طراحی سایت برای جذب مشتری

10-تکنیک-موثر-طراحی-سایت

80 درصد از افرادی که با طراحی سایت کسب و کاری را راه اندازی کرده اند، دغدغه این را دارند که مشتریان بسیار کمی دارند یا احساس می کنند کسب و کارآن ها روبه فراموشی می رود 10 تکنیک موثر در طراحی سایت برای جذب مشتری وجود دارد که از طریق آن ها میتوانید کاربران زیادی را با نهایی شدن خرید و پس از جلب اعتماد آن‌ها فروش بیشتری را برای خودتان ایجاد کنید.

اگر می‌خواهید کسب‌ وکارتان روبه فراموشی نرود و از طریق آن بتوانید درآمد زایی کنید، لازم است شما هم در محیط آنلاین و در سایت خودتان فعالیت کنید و هرگونه تکنیک‌ها و راه‌هایی که می تواند به فروش شما از طریق سایت کمک کند را تحقیق و جستجو کنید.

10 تکنیک موثر در طراحی سایت برای جذب مشتری

این روزها بیش از 10 تکنیک موثر در طراحی سایت برای جذب مشتری وجود دارند که تنها با داشتن سایت و تلاش های خودتان به افزایش فروش بیشتر با طراحی سایت میتوانید درآمد بسیار زیادی از فروش محصول از اینترنت رقم بزنید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی 10 تکنیک موثر در طراحی سایت برای جذب مشتری بپردازیم .

راه اندازی باشگاه مشتریان

یکی از مهم‌ترین و 10 تکنیک موثر در طراحی سایت برای جذب مشتری راهکارهای افزایش فروش، راه اندازی باشگاه مشتریان است. باشگاه مشتریان به شما در میزان رضایت و وفاداری مشتریان و همچنین کاهش هزینه‌ها می تواند کمک زیادی ‌کند.

همچنین برای عضویت در باشگاه، مشتریان لازم است کاربران اطلاعات شخصی خود را در سایت ثبت کنند و یک شناسه چند رقمی مانند شناسه عددی یا کارت عضویت به کاربران داده می‌شود تا در هنگام خرید با استفاده از آن شناسه بتوانند شامل حال تخفیف چند درصدی ازمحصولات یا جشنواره ها استفاده می‌کنند.

ایجاد ارتباط و تعامل با مشتریان

یکی دیگر از 10 تکنیک موثر در طراحی سایت برای جذب مشتری ایجاد ارتباط و تعامل با مشتریان است . شما هرگز نمیتوانید بدون ایجاد ارتباط و تعامل با مشتریان یا مخاطبان هدف، اعتماد آن‌ها را به راحتی به دست بیاورید زیرا مشتریان به جهت اطمینان خاطر از کیفیت خرید و اطلاعات راجب آن نیاز به ارتباط با شما دارند و هر زمانی که نیاز دارند به توانند، با شما ارتباط برقرار کنند و پاسخی برای سوال‌هایشان پیدا کنند.

منظور از ایجاد ارتباط و تعامل با مشتریان این است که حتی پس از خرید مشتری نیز نباید مشتریان را به حال و خودشان رها کنید، شما می‌توانید با ایجاد نظرسنجی در قسمت باشگاه مشتریان در پایان ارائه خدمات یا فروش محصول میتوانید با آن ها ارتباط برقرار کنید با این کار می توانید با یک تیر دو نشان بزنید ،

به این صورت که با ثبت نظرسنجی‌های مشتریان، آن ها متوجه اهمیت خود برای سایت شما می‌شوند و همچنین شما نیز به نقاط ضعف خود پی می‌برید و هر بار با بررسی کردن نظرات کاربران ومشتریان، قدمی به سوی موفقیت و مشتریان بیشتر نزدیک و نزدیک تر خواهید شد.

ایجاد زمینه رقابتی

یکی دیگر از 10 تکنیک موثر در طراحی سایت برای جذب مشتری در ایجاد زمینه رقابتی این است که به کاربران ومشتریان خودتان نشان دهید که چه برتری‌هایی نسبت به سایت رقبا دارید و چه عاملی باعث خرید کاربران احتمالی سایت به‌جای رقبا است؟

به عنوان مثال اینستاگرام با هر بار آپدیت خود، امکانات جدید و کاربردی را به کاربران ارائه می‌دهد که باعث می شود نسبت به سایر شبکه های اجتماعی متمایز شود شما نیز میتوانید با ارائه امکانات جدید در سایت خودتان با ایجاد زمینه رقابتی اولین سایت باشید و خود را از سایر کسب ‌وکارها برتر کنید.

وقتی حرف از ایجاد زمینه رقابتی به میان می آید اولین چیزی که به ذهن صاحبان کسب و کار می رسد این است که قیمت محصولات را در سایت کاهش یا افزایش دهند این نمی تواند باعث جذب کاربران شود بلکه کیفیت بالای محصولات، تعهد در زمان تحویل کالا، خدمات پس از فروش می تواند در افزایش فروش و جذب مشتریان شما تاثیر گذار خواهد بود.

اهمیت به رنگ ها

یکی دیگر از 10 تکنیک موثر در طراحی سایت برای جذب مشتری اهمیت به رنگ ها است که یکی از فاکتورهای اصلی در افزایش فروش سایت، انتخاب و اهمیت به رنگ ها است تغییر از رنگ سبز به رنگ آبی است، به گونهای که تحقیقات نشان میدهد حدود 20 درصد ازفروش محصولات و جذب مشتری با از طریق رنگ قالب و سایر قسمت های سایت می باشد و شاید برای شما جالب باشد افرادی که مشکل کور رنگی دارند با تغییررنگ قسمت های مختلفی ازسایت می توانند رنگ های سبز ، زرد و آبی را از یکدیگر تشخیص دهد…

و علاوه برآن لازم است در انتخاب رنگ متناسب با کاربران خود نیزدقت کنید به عنوان مثال خانمها بیشتر به رنگ های قرمز، بنفش، رنگ های گرم و آقایان نیز بیشتر به رنگ های آبی، سبز وقهوه ای وسیاه تمایل بیشتری نشان می دهند و رنگ های نارنجی و قهوهای نیز کمترین میزان توجه را از کاربران دریافت می کنند.

با در نظر داشتن این نکات با توجه به محصول و مخاطبان هدف با شناخت رنگ ها به شما کمک میکند تا با یک انتخاب مناسب فروش محصولات افزایش داده و رضایت مشتری از یک خرید لذت بخش را جلب کنید.

نماد های اعتماد الکترونیکی

یکی دیگر از 10 تکنیک موثر در طراحی سایت برای جذب مشتری نماد اعتماد الکترونیکی است که داشتن نماد های الکترونیکی مانند نماد اینماد و سایر نماد های اعتماد الکترونیکی در صفحه اول سایت از 10 تکنیک موثر در طراحی سایت برای جذب مشتری است و وجود این نماد در سایت به شما کمک می کند تا راحت تر به شما اعتماد کنند و سایت شما را یک سایت معتبر بدانند و از شما خرید کنند.

نماد اعتماد الکترونیکی ، نمادی است که از سوی مراکز تجارت الکترونیک به سایت هایی تعلق می گیرد که دارای فعالیت مشخص و از پیش تعیین شده‌ای باشند و نشان نماد اعتماد الکترونیکی مختص سایت هایی است که از طریق آن به درگاه های پرداختی متصل می شوند؛

اما اگر سایت شما یک سایت شرکتی ، خبری ورزشی است نیازی به این نماد نخواهید داشت، البته نا گفته نماند که لازمه اخذ این نماد صدور پروانه کسب الکترونیکی برای سایت های فروشگاهی نیز می باشد.

ارائه خدمات به صورت مختصر اما مفید

اگر تمایل دارید خدمات یا محصولاتی را به صورت رایگان ارائه دهید لازم است واژه رایگان را به صورت شفاف در توضیحات محصولات یا خدمات عنوان شده بیان کنید تا مشتریان و کاربران در خواندن توضیحات آگاهی کاملی داشته باشند.

عموما برخی از سایت ها یا یک متن بلند بالایی از خدمات و ویژگی های یک محصول می نویسند و برخی نیز با واضح نبودن مشخصات محصولات و خدمات آن ها باعث می شود که بازدیدکننده از خرید خود دراین سایت منصرف شود و هرگز این بازدید کننده به مشتری تبدیل نخواهد شد…

زیرا هیچگونه اطلاعاتی برای محصول و خدماتی که نیاز آن است قرار نداده اید بنابراین اگر فروش خوبی از سایت میخواهید داشته باشید لازم است برای ارائه خدمات و محصولات خود به صورت مختصر و مفید قرار دهید تا کاربران دچار سردرگمی نشوند و بتوانند به راحتی خرید کنند.

اطلاع رسانی فروش ویژه

یکی از 10 تکنیک موثر در طراحی سایت برای جذب مشتری و افزایش فروش، برگزاری فروش ویژه پایان فصل و ایجاد کد تخفیف برای کاربران وبازدید کنندگان است. شما می‌توانید اطلاع ‌رسانی جشنواره و تخفیف‌ها استفاده از شبکه‌های اجتماعی است، برای مشتریان قدیمی پیامک بفرستید ، به کاربرانی که خرید زیادی از سایت شما کرده اند،

محصولی به صورت رایگان یا با ایجاد کد تخفیف آن ها را به سمت سایت خود بکشانید و یا از تبلیغات در اینستاگرام استفاده کنید. اگرچه ممکن است این روش هزینه ای به دنبال داشته باشد ولی خیالتان راحت است که درقبال این تبلیغات هرچه هزینه کنید، سود بیشتری از طریق جذب مشتری و کاربران به کسب ‌وکارتان بازمی‌گردد.

تبدیل ویژگی های یک محصول به دغدغه مشتری

نکته ی مهم در 10 تکنیک موثر در طراحی سایت برای جذب مشتری و از ساده ترین روش های جذب مشتری تبدیل ویژگی های یک محصول به دغدغه مشتری است که بیشتر کسب وکارها به آن هیچگونه توجهی ندارند.

به عنوان مثال اگر شما قصد دارید یک کفش را به کاربر یا بازدیدکننده ارئه دهید و می خواهید ویژگی های این محصول را برای مشتری بیان کنید، میتوانید با پرسیدن چند سوال ساده نیاز مشتری را به دست بیاورید و پس از آن به سراغ ویژگی های بروید که دغدغه مورد نیاز مشتری است ،

اگر دغدغه مشتری متریال کیف است اول به سراغ ویژگی های چرم بروید و آن را بیان کنید مانند چه ویژگی هایی باعث افزایش عمر چرم می شود؟ شستشوی محصولات چرمی چگونه است ؟ و… این تکنیک یکی از 10 تکنیک موثر در طراحی سایت برای جذب مشتری است.

تولید محتوا براساس نیاز مشتری

یکی دیگر از موثرترین 10 تکنیک موثر در طراحی سایت برای جذب مشتری از طریق طراحی سایت می‌توانید به تولید محتوا براساس نیاز مشتری بپردازید. زمانی که شما به عنوان مدیر یک کسب ‌و کار، سیستم مدیریت محتوایی خودتان را راه‌اندازی می‌کنید، باید بدون وقفه تولید محتوا کنید و آن را فعال نگه دارید به گونه ای که محتواهای شما برای مخاطب جذاب باشد.

از طریق تولید محتوا در سایت می‌توانید با کاربران ارتباط برقرار کنید، در زمینه فعالیت خود و چگونگی محصولات و خدمات توضیح دهید و همچنین میتوانید از سوالات های متداول کاربران در محتواها استفاده کنید و به آن ها پاسخ دهید.

پذیرفتن نظرهای منفی کاربران

از 10 تکنیک موثر در طراحی سایت برای جذب مشتری تا به این قسمت بیان شد، شما هیچگونه فعالیت یک سایت را نمی‌توانید صد درصد مورد پسند کاربران بدانید وقطعا هر کسب ‌وکاری از دید برخی از کاربران عالی و حتی از دید برخی کاربران ضعیف است. از تکنیک هایی که میتوانید مشتریان را جذب کنید این است که انتقاد پذیر باشید.

پذیرفتن انتقادها و نظرات منفی و به آرامی پاسخ دادن به این نظرات می تواند نشان دهنده آن باشد که شما به عنوان یک کسب‌ وکار حرفه‌ای، نقاط ضعف‌های خود را می‌پذیرید و آن‌ها را اصلاح می‌کنید. چنین اقداماتی، میتواند اعتماد کاربران را بیشتر از قبل به شما جلب شود و در نتیجه تعداد زیادی از مشتریان به سوی شما جذب شوند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وردپرس استار

وردپرس استار