وردپرس استار

چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم ؟

چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم ؟

کسب و کارهایی که به صورت سنتی و فیزیکی در زمینه فروش محصولات فعالیت می کنند، وقتی به آن ها توصیه می شود که سایت فروشگاهی را طراحی کنید در مقابل آن می پرسند..

چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم ؟

فرض کنید که شما صاحب یک فروشگاه لوازم جانبی موبایل هستید و زمانی که مشتری قصد خرید یک قاب گوشی یا گلس دارد، این مشتری برای انجام خرید خود باید از خانه یا محل کار خود بیرون بیاید و پس تحمل ترافیک و شلوغی های مسیر، خود را به فروشگاه شما برساند که در نهایت اگر قاب گوشی مورد نظر مشتری را داشته باشید، خرید خود را انجام می دهد و دوباره به خانه یا محل کار بازمی گردد.چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم ؟

کلیه این فرآیند حداکثر به 2 الی 3 ساعت زمان برای رفتن به فرشگاه مورد نظر نیاز دارد و به صورت آنلاین سایت فروشگاهی لوازم جانبی موبایل را راه اندازی می کردید همین مراحل خرید را مشتریان در 15 الی 20 دقیقه با وجود تنوع بسیار بالای محصولات در سایت در نهایت یک محصول مورد پسند را بدون محدودیت زمانی و مکانی خریداری می کند.

طراحی سایت فروشگاهی مناسب چه کسب و کارهایی است ؟

سایت فروشگاهی مناسب برای همه افرادی است که محصول یا خدماتی را که می تواند نیاز جامعه را برطرف کند مناسب می باشد، حتی کسب و کارهای کوچک و کسب و کارهای بزرگ نیز می توانند در کنار کار سنتی و فیزیکی خود از مزیت های سایت فروشگاهی برخوردار شوند و کسب و کار خود را رونق ببخشند.

افراد زیادی بودند که در ابتدا درمقابل پیشنهاد های زیاد تنها پاسخی که می دادند چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم ؟

و همان افراد با اقدام به طراحی یک سایت فروشگاهی با و حوصله و تلاش بی وقفه سایت فروشگاهی خود را گسترش داده اند و اکنون یکی از دارندگان بزرگترین فروشگاه های اینترنتی در کشور به حساب می آیند. از نمونه سایت های بزرگ به دیجی کالا و سایت ترب اشاره کرد.

چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم ؟ در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی به گونه ای که می توانید نیاز یک جامعه را برطرف کنید ، هر کسب و کاری برای رشد و توسعه یافتن نیاز به دیده شدن و شناخته شدن مخاطبان خود دارد و در نتیجه مقرون به صرفه ترین گزینه برای آن ها طراحی سایت فروشگاهی است.

در درجه اول هدف داشتن یک سایت فروشگاهی برای هرکسب و کار تولید یا فروش محصولات مرغوب و باکیفیت است. این محصولات می تواند شامل : فروش مواد غذایی، پوشاک، لوازم خانگی، لوازم برقی آشپرخانه ، ‌لوازم آرایشی بهداشتی، لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر، محصولات نرم افزاری، مبلمان و … باشد.

تفاوت طراحی سایت فروشگاهی با طراحی سایر سایت ها چیست؟

چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم ؟ زمانی که صاحبان کسب وکارها اقدام به طراحی سایت فروشگاهی می کنند ، عقیده دارند که سایت فروشگاهی شباهت زیادی به سایر سایت دارند، اما از فاکتورهای اصلی که هر سایت مناسب با نوع فعالیت خود می تواند داشته باشد اطلاعی ندارند.

طراحی قالب و شکل ظاهری سایت فروشگاهی شباهت بسیار زیادی به یک فروشگاه لوکس و بزرگ دارد اما با این تفاوت که صفحه اصلی سایت مانند ویترین یک فروشگاه شامل تعدادی از بهترین محصولات و خدمات می باشد و کاربران یا بازدیدکنندگان احتمالی با بررسی اجمالی سایت باید دید کلی و نوع تمام ارائه خدمات و محصولات شما را مشاهده کنند.از تفاوت های سایت فروشگاهی با سایر سایت ها می توان به نحوه مدیریت سایت فروشگاهی اشاره کرد. چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم ؟

طراحی سایت فروشگاهی باید به گونه ای باشد که به راحتی هر زمانی در سایت بتوانید تغییراتی را ایجاد کنید، انجام تغییراتی مانند افزایش قیمت ، تخفیف یا فروش ویژه یک محصول و موجودی در انبار و نوع دسته بندی محصولات و… داشته باشد اما سایر سایت ها مانند سایت های شرکتی و سایت های خبری که برای تولید محتوا و قرار دادن رزورمه طراحی شده اند از امکانات و مزیت هایی که سایت فروشگاهی میتواند برای آن ها به همراه داشته باشد، از چنین شرایطی برخوردار نیستند.چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم ؟

مزیت طراحی سایت فروشگاهی برای کسب وکارها

طراحی یک سایت فروشگاهی مناسب با نوع فعالیت هر کسب و کاری می تواند مزیت هایی شامل افزایش نرخ تبدیل ، بازدید کاربران احتمالی از سایت و … به همراه داشته باشد و بسیاری از صاحبان کسب و کارها نیز هستند که همچنان از این مزیت ها غافل اند درادامه با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتر چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم ؟ بپردازیم.

جلوگیری از هزینه های متفرقه

چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم ؟ اگر شما برای شناخته شدن و رونق کسب و کارتان بخواهید افراد بیشتری در سطح شهر شما را بشناسند، اولین راه حلی که به ذهنتان می رسد این است که به پخش تراکت و سایر تبلیغات به روش چاپ کارت ویزیت، چاپ بنر، چاپ بروشورها، چاپ تراکت برای اطلاع رسانی ازتخفیفات و جشنواره ویژه به صورت هفتگی و ماهیانه می باشد.

شاید پس از انجام تبلیغات چاپی، تبلیغات به صورت انبوه با پیامک یا ایمیل و سایر روش ها برای مطرح شدن در سطح شهر در اولویت شما قرار بگیرد ؛ اما پیش از آن اگر بررسی کنید انجام هر یک ازآن ها به هزینه های بسیار زیادی نیاز دارد و جدا از هزینه های زیاد زمان مفید را برای برنامه ریزی و قرار گرفتن در مسیر اهدافتان از دست می دهید.چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم ؟

اگر فعالیت کسب و کار شما به صورت فروش محصول باشد و با انجام تبلیغات به صورت چاپی هیچ نتیجه ای جز پرداخت مبالغ زیاد و استفاده از کاغذ و تولید زباله به دنبال نخواهد داشت.

در حقیقت در اینجا است که چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم ؟ دلایل داشتن آن مشخص می شود. با طراحی سایت فروشگاهی، می توانید ازهزینه های متفرقه جلوگیری کنید ؛ زیرا شما با استفاده بازاریابی آنلاین از طریق بهینه سازی موتور های جستجو به راحتی می توانید مخاطبان هدف خودتان را در بین هزاران نفر از بازار هدف خود شناخته شوید و با دریافت اطلاعات کاربران شامل تلفن همراه یا ایمیل میتوانید از طریق کاربران و مشتریان خود آن ها را از هرگونه جشنواره و تخفیفات مطلع کنید.

خرید از طریق درگاه های پرداختی آنلاین

چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم ؟ بسیاری از افراد هستند که زمان ، برای خرید در فروشگاه ها و انتخاب محصول مورد نظرشان را ندارند، بنابراین این دسته از افراد سعی می کنند نیازهای خود را از طریق سایت های فروشگاهی برطرف کنند. شما به عنوان مدیر یک فروشگاه آنلاین باید قیمت و نحوه خرید از طریق درگاه های پرداختی را برای کاربران خود در نظر بگیرید.

همان طور که در خرید به صورت حضوری یک مشتری می تواند به چندین فروشگاه مختلف مراجعه کند و از قیمت محصول مورد نظر مطلع شود این نکته در سایت های فروشگاهی نیز صدق می کند.

چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم ؟ اگر سایت فروشگاهی شما از قیمت مناسب و تنوع بالای محصولات با تضمین کیفیت و برگه ضمانت کالا برخوردار باشد بدون شک ، کاربران و بازدیدکنندگان احتمالی سایت شما را برای خرید محصولات مورد نظر خود انتخاب می کنند و همچنین پرداخت بهای محصول از طریق درگاه های اینترنتی لازم است از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

اگر شما امنیت را در درگاه های پرداختی فروشگاهتان فراهم کنید کاربران شما می توانند با حفظ اطلاعات کارت بانکی از طریق شبکه های عضو شتاب در کسری از ثانیه خرید خودشان را انجام دهند.

ضرورت داشتن نماد الکترونیکی

چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم ؟ اخیرا نام کسب و کارهای زیادی شنیده می شود که با طراحی سایت فروشگاهی در حال توسعه و روزانه شاهد رشد آن ها هستیم اما در این میان تعدادی افراد سودجو وجود دارند که با طراحی این قبیل سایت ها اقدام به سوء استفاده از کاربران می کنند و نتیجه ای جز عدم اعتماد و اعتبار کاربران نسبت به سایر سایت های فروشگاهی نخواهد داشت.

بنابراین برای این مسئله راهکار قانونی وجود دارد ، نماد الکترونیکی مانند یک مجوز برای تاسیس یک فروشگاه است . وجود نماد الکترونیکی در سایت های فروشگاهی به سایت شما هویت می دهد و به کاربر اطمینان می دهد که فروشگاه شما یک فروشگاه جعلی نیست. درحقیقت می توان گفت، یکی ازعواملی که باعث جلب اعتماد کاربران می‌شود وجود نماد الکترونیکی در سایت است.

پشتیبانی به صورت آنلاین و رایگان

چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم ؟ در قسمت پشتیبانی سایت فروشگاهی می توانید برای کاربران ارسال پیام به صورت آنلاین ایجاد کنید تا کاربران در صورت تمایل سوالات خود را به صورت آنلاین از قسمت پشتیبانی بپرسند. با انجام این کار در جذب کردن اعتماد مشتریان و کاربران بسیار تاثیر گذاراست.

در بسیاری از موارد مشاهده است که به علت وجود مشکلات در خطوط ارتباطی یا انتظار در پشت خطوط تلفنی پشتیبانی فروشگاه تعدادی زیادی از کاربران شرایط پرسش و پاسخ در زمینه ی محصول و خدمات یا موارد دیگری را از دست می دهند و در نهایت این مورد باعث عدم رضایت مشتریان خواهد شد.

چرا باید سایت فروشگاهی داشته باشیم ؟ برای سهولت در بررسی مشکلات کاربران و دسترسی آسان کاربران به پشتیبان میتوانید راه هایی مانند ارسال پیام به صورت آنلاین به کارشناسان در پشتیبانی یا بشتیبان از طریق شبکه های اجتماعی مانند واتساپ و تلگرام ، پشتیبانی به صورت ارسال تیکت و … برای کاربران سایت فراهم کنید.

سیستم ها و سامانه های مختلف و ارائه گزارشات مختلف به مشتری و مدیر را داشته باشد تعداد نفرات و ساعات کار بیشتری برای طراحی و پیاده سازی نیاز دارد، بنابراین هزینه طراحی سایت فروشگاهی نیز افزایش خواهد یافت.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وردپرس استار

وردپرس استار