وردپرس استار

پشتیبانی سایت چیست

پشتیبانی سایت چیست؟

منظور از کلمه پشتیبانی ( پشتیبانی سایت چیست ) به معنای پشتیبان و حامی ، تقویت ، حفاظت و نگهداری می باشد که در هر جمله و مکانی می تواند معنا و مفهوم مختص به خود را داشته باشد. در عصر حاضر با انواع معنا و مفهوم جمله پشتیبانی سایت چیست ؟ آشنا هستیم ، یعنی در هر کسب و کاری به جهت پشتیبانی از یک سیستم مدیریتی خاص که با ارائه خدمات گوناگون از سایر فعالیت های کسب و کارها حمایت و پشتیبانی می کند.

در هر کسب و کار شما برای مدیریت روابط خود با مشتریان به یک تیم یا واحد پشتیبانی نیاز دارید تا با برقراری ارتباط و تعامل با مشتریان و کاربران ، بررسی نیازهای مشتریان، ارتقاء کیفیت محصولات به وسیله بررسی نیازها و کامنت های کاربران و مشتریان، در حفظ و نگهداری اطلاعات بازاریابی کسب و کار یا برند خودتان نیاز دارید تا از استراتژی های جدید در حوزه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی کسب و کار خود بهره مند شوید.

در خصوص پشتیبانی سایت های تجاری یا کسب و کارهای اینترنتی باید بگوییم که پشتیبانی سایت یک فرایند کاملا تخصصی و حرفه ای است که لازم است حتما توسط مهندسین متخصص سایت انجام شود، چرا که یک پشتیبان سایت علاوه بر مدیریت روابط  تیم فروش و مشتریان باید اطلاعات سیستم و سایت را در برابر اختلالات ناگهانی مدیریت و برطرف کند. در هر کسب و کار و برندی تیم یا واحد پشتیبانی سایت می تواند از یک فرد یا چندین متخصص تشکیل شود؛

اما در تمامی کسب و کارها از فروش محصولات مانند مدیریت فروش قطعات خودرو تا مدیریت سایت های فروشگاهی بزرگ و کوچک و تخصصی، اولین وظیفه یک پشتیبان برقراری یک رابطه هدفمند و موثر بین تیم فروش و مشتریان می باشد و این برقراری ارتباط و تعامل بین تیم فروش و مشتریان بسیار مهم است، چرا که می تواند در ارتقاء سطح کیفیت محصولات، افزایش رضایت مشتریان و در نهایت افزایش فروش تاثیرگذار واقع شود.

در حقیقت با داشتن یک تیم یا واحد پشتیبانی می توانید دائما کامنت های مشتریان خود را بررسی نموده و با آن ها ارتباط برقرار کنید تا با نظرات مشتریان محصولات و خدمات جدید را در سایت خود ارتقا داده و رضایت مشتریان خود را جلب نمایید؛

اما این فرایند تنها در مدیریت و پشتیبانی سایت در فروش و کسب و کارها قابل انجام نیست و در دنیای مارکتینگ سایت های اینترنتی علاوه بر برقراری ارتباطات موثر با مخاطبین و مشتریان، لازم است که یک سری از فعالیت ها را در زمینه مدیریت سایت داشته باشند.

اهمیت پشتیبانی سایت چیست ؟

برای مفهوم بیشتر اهمیت پشتیبانی سایت چیست به عنوان مثال ، فرض کنید شما یک طراحی سایت فروشگاهی انجام داده اید که مجهز به درگاه پرداختی است و اگر مشکلی که در قسمت امنیت ‌سایت شما رخ دهد و ممکن است که اطلاعات کاربران سایت شما از دسترس خارج شود و به راحتی افراد سودجو به اطلاعات حساب کاربران شما دسترسی پیدا کنند.

با بروز چنین مشکلی، بسیاری از کاربران اعتماد خود را نسبت به کسب‌ و کار و علل خصوص سایت شما از دست می‌دهند و کسب ‌وکار شما با ریسک بسیار بزرگی برای ادامه فعالیت خود روبه رو می‌شود و شما بسیاری از کاربران خود را از دست خواهید داد. پشتیبانی سایت و بررسی روزانه و مرتب امنیت ‌سایت یکی از اقداماتی است که پس از طراحی سایت باید انجام شود.

با بررسی منظم و پیوسته سایت، مشکلات احتمالی سایت را خیلی سریع ترمی توانید شناسایی کنید و به دنبال رفع آن خطا و مشکل باشید تا از بروز مشکلات بزرگ تر برای کسب ‌وکار و برند خودتان جلوگیری کنید. پشتیبانی سایت شامل خدماتی ائم از:

بروزرسانی سایت، بررسی عملکر کلی سایت، بررسی فنی سایت و رفع باگ‌های احتمالی، بک آپ گیری از محتوا و کلیه اطلاعات لازم در سایت و خدماتی شامل تمدید اشتراک هاست و دامنه سایت می‌باشد که همگی این وظایف به عهده پشتیبان یا ادمین سایت است و درصورتی که سایت برند شما پشتیبان نداشته باشد در هنگام بروز خطایی در سایت ممکن است نرخ بازدید از سایت شما تا زمانی که این خطا وجود داشته باشد کاهش زیادی داشته باشد.

علاوه بر موارد بالا برای سئو و بهینه سازی سایت و رقابت در بین سایر رقبا نیاز به بارگذاری و تولید محتوای به روز و جدید برای سایت خود دارید تا بتوانید کاربران جدید را جذب محتواها و محصولات خود در سایت کنید؛ برای اینکار نیازمند به تولید محتوای به روز و با اصول و قواعد سئو و بهینه سازی سایت هستید تا بتوانید همانند رقبای خود در صفحه اول گوگل حضور داشته باشید.

از سایر اهمیت های پشتیبانی از سایت این است که ، صفحات مختلف ‌سایت را از نظر ترافیک ورودی و نحوه رفتار مخاطبان و کاربران را می توانید بررسی ‌کنید و صفحاتی که بازدید بیشتری دارند و یا نظر کاربران را بیشتر به خود جلب کرده اند را تقویت کنید و در آینده محتوایی مرتبط با آن صفحات را به سایت اضافه کنید؛ از طرف دیگر صفحاتی که بازدید زیادی ندارند را حذف و یا می توانید اطلاح کنید.

تمامی موارد بالا و بسیاری از موارد دیگر، شامل خدماتی از پشتیبانی سایت می‌شوند پاسخ سوال پشتیبانی سایت چیست هست ونیاز است که پس از طراحی سایت به خدمات پشتیبانی از سایت توجه داشته باشید و سایت خود را به صورت پیوسته بررسی کنید تا از بروز مشکلات جدی برای کسب‌ و کار و برند خود جلوگیری کنید.

وظایف اصلی پشتیبانی سایت به عهده کیست؟ ( پشتیبانی سایت چیست )

در گذشته مدیران سایت، کارهای مربوط به پشتیبانی سایت را خودشان انجام می‌دادند. تولید محتوا، بروزرسانی، بررسی کلی سایت و … کارهایی که مدیران با دانش مختصری در این حوزه می‌توانستند به راحتی انجام دهند.

با گذشت زمان و پیشرفته شدن‌ سایت‌ها و پررنگ شدن طراحی سایت و بازاریابی دیجیتال در موفقیت کسب ‌و کارها، پشتیبانی سایت به یک کار تخصصی تبدیل شد و لازم است که پشتیبانی سایت خود را به افرادی بسپارید که در این حوزه مهارت و سابقه کاری بالایی برخوردار هستند.

بسیاری از شرکت‌های ارائه خدمات پشتیبانی پس از طراحی سایت وجود دارند که تیم‌های متخصص برای هر یک از حوزه‌های پشتیبانی سایت در آن‌ جا فعالیت می‌کنند و شما می‌توانید پشتیبانی سایت خود را به آن‌ها بسپارید و دیگر نگران بروز مشکلات احتمالی نباشید.

اما سوال اصلی این هست که پشتیبانی سایت چیست ؟ و وظیفه انجام پشتیبانی سایت برعهده کیست؟ به شخصی که امور نگهداری سایت و بروزرسانی هسته اصلی و افزونه ها مسلط باشد و بتواند مشکلات احتمالی را در نظر بگیرد و از ایجاد هرگونه خطا جلوگیری کند. توانایی بارگذاری محتوا بر قواعد و اصول سئو تسلط داشته باشد.

بسیاری از شرکت‌های تخصصی طراحی سایت نیز خود خدمات پشتیبانی سایت را ارائه می‌دهند. پیشنهاد ما به شما این است که طراحی سایت خود را به شرکتی حرفه‌ای بسپارید تا پس از طراحی بتوانید پشتیبانی سایت خود را نیز به همان تیم بسپارید.

با کمک یک تیم پشتیبانی می‌توانید به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن مشکلات سایت خود را بر طرف کنید؛ همچنین تیم پشتیبانی سایت، به صورت مرتب و پیوسته سایت شما را آنالیز می‌کنند و مشکلات احتمالی آن را رفع می‌کنند.

پشتیبانی سایت هم می‌تواند به صورت حضوری انجام شود و هم به صورت غیر حضوری امکان پذیر است و بیشتر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پشتیبانی سایت در ایران به صورت غیر حضوری این کار را انجام می‌دهند و شما می‌توانید از طریق تماس، ایمیل و یا ارسال تیکت با آن‌ها در ارتباط باشید.

اصلی ترین وظایف پشتیبان سایت

تا به اینجای مقاله در زمینه شغل پشتیبان سایت و اهمیت پشتیبانی ( پشتیبانی سایت چیست ) از سایت شده اید. فردی که یا عنوان پشتیبان سایت استخدام می‌شود باید بتواند تعامل مناسبی با مشتریان برقرار کرده و به سرعت مشکلی را که مشتریان یا کاربران از طریق تماس با واحد پشتیبانی شده است، شناسایی و برطرف کنند. برای رسیدن به این هدف، فرد باید از سطح دانش بالایی از محصول یا خدمات آن سایت داشته باشد تا بتواند راه‌ حل مناسبی را به سرعت به مشتری ارائه بدهد.

اگر بررسی و رفع مسئله‌ ای که مشتری با آن مواجه شده است نیازمند زمان بیشتری باشد، کارشناس پشتیبانی مشتریان باید بتواند مسئله را به تیم‌های مربوطه در داخل مجموعه ارجاع داده و مرتباً روند کارشناس خدمات مشتری باید مشکلات مشتریان را دریافت کرده و نسبت به حل آن‌ها اقدام کند.

در صورتی که مشکل کاربران یا مشتریان نیازمند صرف زمان و تلاش از سوی سایر تیم‌ها باشد، باید کارشناس پشتیبانی روند رفع مسئله را پیگیری کرده و به مشتری اطلاع دهد. در ادامه به اصلی ترین وظایف پشتیبان سایت می پردازیم:

حل مشکلات مشتریان و مراحل پیگیری

یکی از وظایف اصلی فردی که به عنوان پشتیبان سایت ( پشتیبانی سایت چیست ) استخدام شده است دنبال کردن خواسته‌های مشتریان و اطمینان از نبودن خطا و هرگونه مانعی بر سر راه آن‌ها را پیگیری کند.

مدیریت مشکلات مشتریان

زمانی که یک تیکت یا تماس تلفنی به قسمت پشتیبانی ارسال می‌شود، کارشناسان این بخش باید کلیه راه‌های ممکن را برای حل مشکل مشتری جستجو کرده و به سرعت راه‌ حل مناسبی برای این مشکل پیشنهاد بدهند.

انتقال موارد حل نشده مشتریان به تیم پشتیبانی فنی

خیلی ازمواقع مشکلاتی به تیم پشتیبانی سایت ارجاع داده می‌شوند که مشکل فنی داشته و رفع آن‌ها از سطح تخصص و دانش این تیم خارج است. در چنین مواردی، کارشناس پشتیبانی این بخش باید مشکل را به درستی به تیم‌های مرتبط در داخل مجموعه منتقل کنند تا آن‌ها به رفع آن بپردازند.

جمع‌آوری بازخوردها از مشتریان سایت

هدف از استخدام کارشناس پشتیبانی مشتریان درسایت، تنها رفع مشکلات نیست. این افراد مشتریان را در مسیر تجربه کاربری‌ همراهی کرده، از اینکه راه‌ حل‌های ارائه شده برای رفع مشکلاتشان مفید بوده اطمینان حاصل می‌کنند و پیشنهادات مشتریان را درباره نقاط مثبت و ضعف محصول استقبال می کنند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وردپرس استار

وردپرس استار