وردپرس استار

وظایف ادمین سایت

وظایف ادمین سایت

وظایف ادمین سایت با در نظر داشتن هر شرکت و سازمانی که در آنجا به مدیریت آن می پردازد می تواند متفاوت باشد. از وظایف ادمین سایت در یک مجموعه ،

چه کوچک و چه بزرگ وظیفه هماهنگی بین تیم های تولید محتوا، تیم فنی، تیم سئو، تیم طراح را ایجاد کرده و همچنین با تیم بازاریابی و مارکتینگ نیز تعمل و ارتباط بسیار خوبی داشته باشد.

در چنین سازمانی یک ادمین سایت باید از روابط عمومی بسیار خوبی برخوردار باشد و قدرت تعامل و ایجاد ارتباط سازنده با اعضای سایر تیم ها، در جهت رسیدن به اهداف یک مجموعه را داشته باشد.

جدا از یک کسب و کار و برند مشهور و بزرگ اگر مدیریت یک مجموعه کوچک یا یک کسب و کار محلی فعالیت کند، در برخی موارد گاها ممکن است وظایف ادمین سایت ، وظایفی مانند تولید محتوا، درج محتوا، بروزرسانی قالب و افزونه های سایت را نیز بر عهده داشته باشد؛

چرا که در مجموعه های کوچک معمولا تیم یا بخش محتوا، تیم فنی و …. وجود ندارند و همه چیز برعهده مدیریت سایت است. همچنین در سایت های بزرگ مانند سایت های فروشگاهی ممکن است ، وظایف ادمین سایت وظایفی مانند درج محصول در سایت، بروزرسانی قیمت ها، ارتباط با مشتری نیز می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتر وظایف ادمین سایت بپردازیم.

وظایف ادمین سایت

مهم ترین وظیفه اهداف سایت اطمینان از کارکرد درست سایت و نظارت بر کلیه فعالیت های سایت است که در جهت رسیدن به اهداف سازمانی تلاش می کنند.

بروزرسانی سایت

برای اینکه همیشه سایت ها سرعت بالایی باشند و زمانی که یک کاربر در حال بازدید و گشت و گذار در صفحات مختلفی از سایت است نباید احساس کند که در یک ‌سایت ساده و قدیمی حضور دارد و اینجا است که وظایف ادمین سایت در بررسی و بروزرسانی سایت پر رنگ می شود. بروز رسانی سایت یکی از مواردی است که شاید بسیاری از صاحبان کسب ‌وکار ها به ندرت به آن توجه کنند و یا آن را نادیده می گیرند.

این بروزرسانی‌ها که از وظایف ادمین سایت می باشند، شامل دو بخش هستند. بخش اول بروزرسانی محتوای سایت است که شامل متن، عکس، ویدئو و…می باشد که درواقع همان چیزی است که به‌ راحتی در سایت کاربران و بازدید کنندگان سایت مشاهده می کنند و بخش دوم که جزئی از اصلی ترین وظایف ادمین سایت است بروزرسانی بخش فنی و تکنیکال یک ‌سایت است.

بروزرسانی تکنیکال و فنی شاید خیلی در ظاهر اصلی سایت تأثیری ایجاد نکند ولی در دراز مدت تأثیر خودش را در عملکرد بهتر سایت می‌گذارد.

بروزرسانی کردن محتوای سایت

از وظایف ادمین سایت آپدیت کردن محتوای سایت شامل بروزرسانی تمامی اطلاعاتی است که مطالب جدیدی در سایت توسط کاربران خوانده می شود، آپدیت کردن محتوای سایت توسط ادمین سایت شامل بروزرسانی مقالات و نوشته‌ها، بروزرسانی قیمت، رنگ و موجودی محصولات داخل یک سایت فروشگاهی و انجام برخی ویرایش‌های جزئی در محتوای قرار داده شده در صفحات مختلف سایت است.

هر سایتی پس از راه اندازی نیازمند به تولید محتوای مناسب براساس فعالیت کسب و کار و برند مربوطه است. در حقیقت تولید محتوای مناسب جزء اصلی ‌ترین اقدامات اولیه پس از طراحی و راه اندازی هر سایتی است که می‌تواند بر تعداد بازدید و رتبه بندی سایت تاثیر بسزایی بگذارد.

بنابراین تیم تولید محتوا باید با قواعد واصول صحیح تولید محتوا به صورت کامل آشناییت داشته باشند. در این میان وظایف ادمین سایت کنترل محتوای تولید شده و آموزش دادن نحوه‌ی درست تولید و انتشار محتوا در سایت است.

بروزرسانی بخش فنی و تکنیکال سایت

بروزرسانی بخش فنی وتکنیکال سایت ، شامل به ‌روزرسانی قسمت‌هایی از سایت است که عموما هرگونه بروزرسانی و تغییرات با چشم دیده نمی‌شود ولی شامل مواردی است که پایه و اساس یک سایت را تشکیل می‌دهند. بروزرسانی سیستم مدیریت محتوا، بروزرسانی قالب و افزونه‌ها شامل آپدیت کردن بخش فنی یا تکنیکال سایت است.

خیلی از کسب و کار ها و ادمین های مبتدی تصور می‌کنند که تنها با زدن دکمه بروزرسانی در قسمت‌های مختلف ‌سایت بروزرسانی تمام شده است ولی باید به این نکته را باید ر نظر داشته باشید که انجام این کار در ‌سایت‌های فروشگاهی در بیشتر موارد باعث ایجاد اختلال در عملکرد ‌سایت شده و به علت تداخلی که به وجود می‌آید ممکن است که ‌سایت از دسترس خارج شود و یا دیگر قادر به ارائه خدمات به مشتریان نباشد از قسمت قسمت فنی سایت است و دراین شرایط بررسی بخش فنی سایت از وظایف ادمین سایت است.

پشتیبان گیری از وب سایت

اگر شما ادمین یا مدیر سایت هستید باید دربازه زمانی مشخصی از بخش‌های مختلف سایت بک آپ یا نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز هر مشکلی بتوانید از بک آپ‌ها استفاده کنید. بازه‌های زمانی برای تهیه‌ ی بک آپ هر سایت، براساس به نوع فعالیت و میزان تغییرات محتویات در سایت، می تواند متفاوت باشد و برای راحتی کار و جلوگیری از بی نظمی در تهیه بک آپ می‌توان از افزونه و نرم افزارهای مناسب برای پشتیبان گیری از وب سایت استفاده کنید.

از وظایف ادمین سایت حرفه ای می توان به متعهد بودن آن اشاره کرد. وظایف ادمین سایت این است که مدیر سایت باید تمامی احتمالات را بررسی کرده و برای پیشگیری از خطر هک شدن و یا ایجاد هرگونه کلی در سایت لازم است ، در بازه های زمانی مشخص به صورت مستمر از سایت بک آپ تهیه کنند و این در حالی است که اگر مشکلی در بخشی از سایت ایجاد شود مدیریت سایت می تواند خیلی راحت از نسخه پشتیبان استفاده کرده و مشکل را برطرف نماید.

برقراری ارتباط با کاربران

وظایف ادمین سایت در برقراری کاربران به گونه ای باید باشد که افزایش تعامل در سایت را با بهره گیری از اصول روانشناسی و اصول بازاریابی اطلاعات کاربران را در همان ابتدای ورود به سایت دریافت کند تا بتواند از آن ها برای تبدیل به مشتری واقعی استفاده کند.

ارسال اطلاعات خبری ازجمله تخفیف ها و فروش ویژه ااز سایت را به کاربران می توانید به بازدید مجدد از سایت آن ها را ترغیب کنید که همین عامل می تواند سایت شما را در صفحه اول نتایج جستجو در گوگل برای کاربران و بازدید کنندگان سایت نمایش دهد.

معرفی محصولات و خدمات سایت به کاربران

زمانی که برای خرید محصولی وارد فروشگاهی می‌شویم، فروشنده وظیفه‌ ی معرفی محصولات را بر عهده دارد. در سایت فروشگاهی نیز جایگاه یک فروشگاه فیزیکی دارد. محتویات هر سایت باید به ‌گونه‌ ای باشند که محصولات را به بازدیدکنندگان معرفی کنند و آن ها را برای خرید از فروشگاه شما ترغیب کند.

وظایف ادمین سایت این است که بر روی محتویات سایت کار کند که کاربر به درستی با خدمات و محصولات سایت آشنا شود. برای این کار می‌توانید به عنوان مدیر سایت از ویدیوها، کاتالوگ محصولات ، تصاویر استفاده کنید.

مدیریت تیم سئو و بهینه سازی

وظایف ادمین سایت در مدیریت سئو و بهینه سازی سایت باید برعملکرد تیم محتوایی که کار سئو و بهینه سازی سایت را انجام می دهند به صورت کامل نظارت داشته باشد و برای آن که بتواند به صورت تخصی بهینه سازی صورت گرفته را بررسی و عیب یابی کند باید در این حوزه ها نیز تخصص داشته باشد.

یک مدیر سایت باید بتواند با ابزارهای سئو کار کند و با استفاده از آن ها رفتار کاربران ، تعداد ورودی های سایت ، رتبه بندی کلمات کلیدی موجود در سایت و به صورت کلی هرانچه که به بهینه سازی سایت مرتبط است را بررسی نماید تا بتواند بهترین راهکارها را به تیم سئو در زمینه بهینه سازی سایت ارائه دهد.

نگهداری و حفظ اطلاعات محرمانه سایت

نگهداری و حفظ اطلاعات محرمانه سایت از اصلی ترین وظایف ادمین سایت است تا اطلاعات کاربران و تیم های مختلف در توسعه سایت در اختیار هکر ها و افراد سودجویان قرار نگیرد. حفظ امنیت سایت با نگهداری این اطلاعات محرمانه از دیگر وظایف ادمین سایت می باشد.

بنابراین می توان گفت در پاسخ به سوال افراد مبتدی و صاحبان کسب و کار که وظایف ادمین سایت چیست ادمین سایت باید اصول امنیتی را به صورت کامل رعایت کند و روز به روز برای بهبود امنیت ، سایت را آپدیت کرده و از جدید ترین روش ها برای ایجاد امنیت در سایت استفاده کنند.

تعیین استراتژی در مدیریت سایت

وظایف ادمین سایت این است که در همان ابتدای شروع به کار برای پیشبرد امور سایت برنامه ریزی کند و در بخش های مختلف استراتژی های منحصر به فرد و حرفه ای داشته باشد و همه جوانب را برای پیشرفت کار در نظر داشته باشد.

داشتن استراتژی می تواند صاجب برند یا کسب و کار را سریع تربه اهداف خود برساند به همین دلیل در این شرایط وجود یک مدیر در سایت ضروری است ، زیرا تعیین استراتژی و برنامه ریزی در سایت باید زیر نظر ادمین تنظیم شود تا بهترین استراتژی را برای پیشبرد فعالیت سایت تعیین شود.

بررسی مداوم سرعت سایت

یکی دیگر از مهمترین وظایف ادمین سایت بررسی مداوم سرعت سایت می باشد. ادمین باید صفحات مختلف علل خصوص صفحات پر بازدید سایت را به صورت مداوم بررسی کند تا هرگونه باگ یا مشکلی در این صفحات وجود نداشته باشد. یکی از این مشکلات می تواند دیر لود شدن صفحات سایت باشد که هم از نظر گوگل امتیاز منفی دارد و هم شما بیشتر کاربران خود را با این مشکل از دست خواهید داد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وردپرس استار

وردپرس استار