وردپرس استار

طراحی سایت با امنیت بالا

طراحی سایت با امنیت بالا

طراحی سایت با امنیت بالا یکی از روش های تضمینی برای جلوگیری از دسترسی افراد سودجو به اطلاعات موجود در داخل سایت شما است ؛ زیرا در صورتی که افراد سودجو بتوانند سایت شما به هر روشی هک کنند، نه تنها می توانند به قسمت مالی و کلیه اطلاعات روی سایتتان دسترسی پیدا می کنند ، بلکه به اعتبار و برند شما نیز آسیب وارد خواهند کرد.

تنها کافی است یک بار افرادی بدانند سایتی که تحت برند شما فعالیت دارد یک بار مورد حمله هکرها واقع شده است، ممکن است برای خرید کردن یا دریافت سایر خدمات ؛ هرگز به سایت شما اعتماد نکنند.

طراحی سایت با امنیت بالا تبدیل به یکی از از دغدغه‌های صاحبان سایت‌ها می‌باشد و تصور می کنند که فقط سایت هایی که کد نویسی شده اند می تواند از امنیت بالایی برخوردار باشد اما در مقابل آن ، وردپرس نیزبا افزونه های امنیتی که دارد می تواند پاسخگوی همه جوانب امنیتی را برای یک سایت اعمال کند ،

اما باز هم بدون در نظر داشتن عواملی در طراحی سایت با امنیت بالا مواردی نیز وجود دارند که هکرها و ربات‌هایی هستند که بتوانند به سایت نفوذ کرده و در روند کاری سایت شما اختلال ایجاد کنند. بسیاری از صاحبان سایت ها اطمینان دارند که این اختلال ها به دلیل وجود نقاط ضعف درسایت است ،

بلکه تنها دلیل قطعی آن عدم مدیریت صحیح اطلاعات موجود در سایت می‌باشد. در ادامه با تیم حرفه ای وردپرس استار همراه باشید تا به بررسی روش هایی که میتواند برای طراحی سایت با امنیت بالا موثر باشد بررسی و آشنا شویم .

چرا لازم است امنیت سایت خود را بالا ببریم؟

زمانی که یک سایت چه در نوع فروشگاهی و چه در نوع شرکتی هک شده باشد و کلیه اطلاعات موجود در سایت در اختیار افراد سودجو قرار گرفته باشد ، هیچ راه کاری تا به حال برای بازگردادن اطلاعات به سایت و جلب کردن اعتماد بین کاربران وجود نخواهد داشت بلکه ؛

در بدترین حالتی که می توانید متوجه هک شدن سایت شوید این است که برخی هکرها پس از نفوذ بدون اینکه مدیر سایت متوجه حضور و هک شود، با قرار دادن کدهای مخرب در قسمت های مختلفی از سایت می تواند به صورت اختصاصی و روزانه کلیه اطلاعات سایت شما را استخراج کنند.

از نظر مدیران سایت همه چیز تحت کنترل است و سایت شما به درستی کار می کند و هیچگونه مشکلی نمی‌بینید در صورتی که بدون در نظر داشتن اینکه امنیت سایت را ارتقا دهید یا طراحی سایت با امنیت بالا برای کسب وکار خود در اولویت قرار دهید ، بلکه اطلاعات محرمانه و مهم سایت شما و اطلاعات کاربرانی که در سایتتون ثبت کرده اند دائما در حال درز کردن به جایی دیگر است.

بنابراین اگر تا به امروز نسبت به طراحی سایت با امنیت بالا هیچ اطلاعات و آگاهی نداشته اید بهتراست ازهمین لحظه جوانب امنیتی را در سایت خودتان اعمال کنید تا همیشه آسوده خاطر باشید که اطلاعات شما و کاربرانتان محرمانه و در اختیار خودتان خواهد ماند.

اگرهم هیچ سایتی را تا کنون راه اندازی نکرده‌اید، نگران نباشید، با روش هایی که در ادامه بیان شده است می‌توانید امنیت را در سایت خود تضمین و طراحی سایت با امنیت بالا را برای خودتان ایجاد کنید.

روش های تاثیرگذار برای طراحی سایت با امنیت بالا

وردپرس خود را دائما بروز رسانی کنید

متأسفانه بعضی از سایت‌هایی که طراحی می شوند به طراحی سایت با امنیت بالا هیچگونه توجهی نمی‌کنند و با اینکه روزانه پیام بروزرسانی وردپرس را دریافت می‌کنند اما بی توجه از آن می‌گذرند.

مهم ترین مسئله در تامین امنیت سایت‌های وردپرسی شرط به روز بودن افزونه ورپرس و افزونه‌های کاربردی و قالب‌هایی هستند که از آن ها برای طراحی سایت استفاده می‌کنید.

بنابراین زمانی که وردپرس را بروزرسانی می کنید لازم است در اولین فرصت اقدام به بروز رسانی کلیه افزونه های موجود در سایت وردپرس بکنید.

تهیه نسخه پشتیبان به صورت منظم و قوی

اگر میخواهید امنیت سایت را از طریق طراحی سایت حفظ کنید توصیه می شود روزانه پس از پایان کار و قبل از شروع کار از اطلاعات موجود در سایت بک آپ بگیرید، کپی نسخه منظمی از داده‌های سایت اولین دفاع شما در برابر هرگونه حمله و هک سایت های وردپرسی است.

برای طراحی سایت با امنیت بالا این نکته را فراموش نکنید که هیچ کد و سورسی در سایت بدون شک امن نخواهد بود؛ یعنی هیچگونه تفاوتی در سایت‌های دولتی و خصوصی وجود ندارد هر دو سایت می توانند توسط افراد سودجو هک شوند و این امکان برای سایت شما نیز وجود دارد.

بنابراین لازم است همیشه نسخه پشتیبان قوی و به روزرسانی شده داشته باشید.

رمزعبور با تعداد کاراکتر بیشتر تعریف کنید

اولین و ساده‌ترین راه برای اینکه بتوانید از طریق طراحی سایت با امنیت بالا چهارچوب امنیت سایت را محکم کنید، تعریف رمز عبور با تعداد کاراکتر زیاد است.

به همان اندازه که رمز عبور ساده برای شما راحت است، دسترسی و نفوذ آن برای هکر ها بسیار راحت‌ تر است و سالانه گزارشات زیادی مبنی بر هک شدن رمز عبور سایت و استخراج کاربران ارائه می‌شود که ساده ترین دلیل آن چیزی جزرمز عبور ساده و آسان نخواهد بود .

بنابراین به جهت امنیت بیشتر لازم است هم رمز عبور و ایمیل را در سایت وردپرسی به صورت قوی‌ و با تعداد کاراکتر بالا ایجاد کنید تا از نفوذ هکرها به سایتتان جلوگیری شود.

با توجه به اینکه افرادی که در نقش کاربران نقش در سایت فعالیت دارند ، بهتر است برای هر کدام از آن ها در ابتدای طراحی سایت سطح دسترسی تعریف کنید و اینکه کدام یک از کاربرها می توانند مجاز به پاک کردن، ویرایش اطلاعات، رمز سایت و… باشند و یا نباشند.

سایت را بروزرسانی کنید

سعی کنید در طراحی سایت با امنیت بالا ، سایت خود را از لحاظ افزونه و کلیه امکاناتی که در سایت دارید بروزرسانی کنید و چنانچه اگر از سیستم های مدیریت محتوایی وردپرس استفاده می کنید سعی کنید همیشه آن ها را به روز نگه دارید تا هکرها از آن باگ و نسخه های پیشین نتوانند به سایت شما نفوذ کنند.

سطح دسترسی برنامه ها را کنترل کنید

رفتارهای افرادی که در سایت به عنوان پشتیبان یا ادمین حضور دارند را آنالیز کنید تا بدانید کدام یک فعالیت مشکوک دارند و از امنیت سایت وردپرس، محافظت کنید. نکته دیگری که به امنیت سایت وردپرس می تواند کمک زیادی کند و متاسفانه کمترین سایتی که تا به امروزبه آن توجه می‌کند این است که رمز عبور خود و افراد فعال در سایت را به صورت دوره‌ای تغییر دهید.

این موضوع می تواند برای سایت‌های فروشگاهی که از افزونه ووکامرس استفاده می کنند بسیارمفید واقع شود. سعی کنید در طراحی سایت با امنیت بالا همه چیزهایی که برای شما از اول در سایت بوده است را عوض کنید مثل نام کاربری و پسوند پایگاه داده را عوض کنید و ورود افراد فعال در سایت را محدود کنید .

چنانچه اگر ادمین یا کاربر فعال در سایت سعی داشت وارد سایت شما شود و چندین بار این کار را برای ورود تکرارکرد آن را بلاک یا محدود کنید وهرگز سایت روی اطلاعات اولیه را بارگذاری نکنید.

صفحه مدیر سایت را مخفی کنید

برای اینکه بتوانید از طریق طراحی سایت با امنیت بالا بتوانید راه نفوذ افراد سودجو را مسدود کنید توصیه می شود، با آخرین نسخه بروز شده سیستم مدیریت محتوایی کار کنید حتی اگر لازم باشد برای بروزرسانی سیستم مدیریت محتوایی خود پول پرداخت کنید ؛

زیرا اگر یک خطا و یک باگ و یک راه نفوذ در یکی از افزونه ها و سیستم مدیریت محتوایی کشف شود ، هکرها از همین راه می توانند به آسانی به سایت شما نفوذ می کنند بنابراین سعی کنید با به روز رسانی امنیت طراحی سایت خود را ارتقا دهید.

برای اینکه بتوانید از هم طراحی سایت با امنیت بالا را داشته باشید و هم اینکه بتوانید از حمله هکرها درامان بمانید سعی کنید در قسمت تنظیمات با مخفی یا بستن دسترسی ها و پسورد گذاشتن بروی صفحه ادمین سایت به راحتی افراد سودجو به قسمت مدیریت سایت شما دسترسی پیدا نتواند ورود کند صفحه ادمین خود رابه آدرس دیگری انتقال دهید.

در انتخاب و خرید هاست دقت کنید

سرور میزبان یا هاست مهم‌ترین نقش را در طراحی سایت با امنیت بالا وردپرسی شما ایفا می‌کند. هاست صورت کلی دائما شبکه ها را زیر نظر داشته و هرگونه فعالیت مشکوک را زیر نظر دارد. شرکت‌های هاستینگ که سرورهای میزبان امنی را دارند با ابزارهای قدرتمندی که دارند می توانند برای جلوگیری از حملات گسترده مجهز عمل کنند.

این شرکت‌ها نرم افزار سرور، نسخه های و سخت افزار خود را به روز نگه می‌دارند تا مانع از سوء استفاده هکرها از آسیب پذیری امنیتی شناخته شده در نسخه قدیمی‌شوند. هاست‌ خوب، آماده استفاده از برنامه‌های بازیابی پس از بروز حادثه هک هستند. یعنی این امکان را دارند که از داده‌های شما در صورت هک شدن سایت محافظت کنند.

افزونه های امنیتی را نصب کنید

آخرین گام در طراحی سایت با امنیت بالا پس از تهیه منظم نسخه پشتیبان، نصب یک افزونه امنیتی وردپرسی است که در افزایش امنیت وردپرس نقش دارد.

افزونه امنیتی در واقع یک سیستم کنترل و نظارت است که همه اتفاقاتی که در سایت شما می‌افتد را پیگیری و ذخیره می‌کند. این موضوع شامل نظارت بر فایل‌ها، تلاش مجدد و ناموفق برای ورود به سیستم ، بررسی بدافزارها و … می‌شود.

اگر میخواهید بهترین افزونه امنیتی رایگان در وردپرس که می‌تواند به همه این موارد توجه کند و طراحی سایت با امنیت بالا را برای شما ایجاد کند را در اختیار داشته باشید ، میتوانید از وردپرس استار دریافت کنید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وردپرس استار

وردپرس استار