وردپرس استار

چگونه طراح سایت شویم

چگونه طراح سایت شویم؟

در عصر حاضر دنیای دیجیتال به گونه ای بزرگ و گسترده شده است که افراد تنها با مطالعه و جستجو در گوگل می توانند با جستجوی عبارت چگونه طراح سایت شویم فقط با مطالعه ، کار عملی و به روز بودن می‌توانند حرفی را در حوزه طراحی سایت داشته باشند و بگویند که یک طراح سایت حرفه ای و کاربلد هستند.

بسیاری از افراد مبتدی زمانی که می خواهند وارد این حوزه شوند می پرسند، چگونه طراح سایت شویم و آیا معایب و سختی هایی که طبق شنیده ها سخت و دشوار است ؟

در پاسخ به سوال این عزیزان باید گفت که طراحی سایت یک حرفه و تخصصی است که با یادگیری آن می توانید با بروز بودن در زمینه فناوری اطلاعات و زبان های برنامه نویسی برای خودتان کسب درآمد کنید؛ در نتیجه، اگر مصمم به یادگیری طراحی سایت هستند و می خواهید از این طریق به کسب درآمد ایده آل تان دسترسی پیدا کنید،

لازم است مسائل فنی و تخصصی در این مسیر را بیاموزید، و برای حرفه ای شدن لازم است صبوری کنید و زمان زیادی را همراه با علاقه و اشتیاق صرف کنید.

چگونه طراح سایت شویم ، طراحی سایت یک حرفه و تخصص پیچیده ای است که میزان سختی در این حرفه بستگی به توانمندی‌ها، مهارت و انگیزه شخصی آن فرد دارد، شاید شمایی که در حال مطالعه این مقاله هستید در گذشته تجربه هایی در زمینه طراحی و راه اندازی سایت داشته اید.

اما اگر فرد مبتدی هستید، نگران سختی و دشواری یادگیری طراحی سایت نباشید ، شما با گذراندن دوره های آموزشی و یادگیری مواردی که در ادامه ذکر شده است، پس از مدتی می‌توانید علاوه بر طراحی و راه اندازی سایت شخصی برای خود، می توانید شروع به کسب درآمد کنید و می‌بینید که این حرفه تا چه میزان می تواند برای شما پر سود و لذت بخش واقع شود.

طراح سایت کیست ؟ چه وظایفی دارد؟

چگونه طراح سایت شویم طراح سایت فردی است که بر مهارت‌های زیادی مانند برنامه نویسی ، کد نویسی و عناصر و المان های گرافیکی و بصری تأثیرگذار در طراحی سایت مسلط است.

در حقیقت، این فرد با استفاده از دانش کد نویسی، هنر طراحی و عنصر خلاقیت، قابلیت طراحی و راه‌اندازی یک سایت منحصر به فرد را دارد. برای اینکه به یک طراح سایت تبدیل شوید باید ابتدا یک برنامه نویس حرفه‌ای باشید و سپس بتوانید تهداف و استراتژی کارفرمایان را به درستی شناسایی کرده و براساس آن یک سایت جامع و حرفه‌ای طراحی کنید.

همه ما به تعداد دفعات بسیار زیادی در گوگل جستجو می کنیم و بدون اینکه اطلاعات خود را در سایت مشاهده کنیم به ناچار سایت مورد نظر را ترک می کنیم ، دلایل زیادی وجو د دارند که باعث می شود بدون در نظر داشتن این موارد ،

سایتی را که شما طراحی و پیاده سازی کرده اید را مواردی همچون ، استفاده نامناسب از رنگ ها ، طراحی قالب گرافیکی نا مناسب ، کوچک بودن فونت نوشتاری سایت ، مشخص نبودن منو و تیر ها و… را ترک کنند .

وظایف طراح سایت در چگونه طراح سایت شویم

چگونه طراح سایت شویم علاقه به برنامه نویسی، برای طراحی یک سایت حرفه ای و در عین حال کاربرپسند، رابط کاربری و تجربه کاربری به تنها کافی نمی باشد بلکه همانطور که در قسمت بالاتر نیز ذکر شد برای تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه ای باید از دانش طراحی سایت ،

شناخت رنگ ها و طراحی در حوزه‌های مرتبط را در خودتان تقویت کنید. برای اینکه به یک طراح سایت حرفه ای و موفق تبدیل شوید لازم است با وظایف این شغل آشنا شوید. به طور کلی وظایف یک طراح سایت در اینکه چگونه طراح سایت شویم عبارت است:

1.تهیه یک طرح کلی یا نقشه سایت

2. پیاده سازی ایده های اولیه سایت براساس سلیقه کارفرما در آن وجود داشته باشد

3. ارائه و توضیح طرح کلی برای کارفرما

4.در نظر گرفتن نظرات کارفرما و انجام کار بر اساس سلیقه او

5.دقت زیاد به جلوه‌های بصری سایت و تلاش برای طراحی یک سایت زیبا و در عین حال حرفه ای

6.ایجاد صفحات مختلف سایت در صورت لزوم کد نویسی و برنامه نویسی شوند

7.بارگذاری اطلاعات همچون ویدئو، عکس، افکت و… به صفحات اصلی وصفحات مختلف سایت

8.تست سایت پس از طراحی نهایی و آپلود سایت

9.تحویل به موقع پروژه در زمان مناسب به کارفرما

10.اجرای مهارت‌های مورد نیاز یک طراح حرفه‌ای درسایت

با چه زبان هایی می توانیم سایتی را طراحی کنیم؟

چگونه طراح سایت شویم برای طراحی سایت مانند بسیاری از شغل های حرفه ای ، لازم است یک یک نقشه راه داشته باشید و مسیری را در پیش بگیرید و تجربه و سابقه کاری با آموزش های تئوری که در دانشگاه یا دوره های آموزشی و آموزشگاه ها گذرانده اید نباید حساب باز کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا به مهم ترین و کاربردی ترین زبان هایی که از طریق آن می توانید سایت را طراحی کنید ، بپردازیم.

HTML.

چگونه طراح سایت شویم آیا ویژگی‌های ظاهری سایت‌های دهه های پیشین را به یاد دارید ؟ کلیه صفحات اصلی و فرعی سایت تنها از چند المان بصری ساده ، ابتدایی و با زبان اچ تی ام ال طراحی شده اند…

اما امروزه تغییرات بسیار زیادی در طراحی سایت‌ها ایجاد شده است و در پاسخ به این سؤال که چگونه طراح سایت شویم؛ باید بگوییم اولین و مهم‌ترین چیزی که باید یاد بگیرید زبان نشانه گذاری یعنی اچ تی ام ال است.

اچ تی ام ال که به آن زبان نشانه گذاری یا ابر متن نیز گفته می شود ، در حقیقت یک زبان برنامه نویسی نیست بلکه زبان نشانه گذاری در سایت است و از این زبان نشانه گذاری برای ساختار کلی سایت و صفحات آن استفاده می شود و آنچه که در اچ تی ام ال مهم است استفاده صحیح از تگ ها است.

تگ های بسیاری در این زبان وجود دارد که هر کدام برای قسمت های مختلفی ساخته شده اند مانند تگ عنوان و …

CSS.

همانطور که در قسمت های بالاتر نیز گفته شد برنامه نویسی، به شکل گیری چهارچوب سایت کمک بسیارزیادی ‎می کند و در آن از نشانه‌های مختلفی استفاده می‌شود که خواندن و دیدن این نشانه‌ها برای کاربران نه تنها سخت بلکه غیر ممکن است ، بنابراین شما نیازمند به ابزار دیگری برای از بین بردن ضعف های اچ تی ام ال هستید.

این ابزار در واقع زبان سی اس اس نام دارد. ، زبانی است که به منظور زیبا سازی و همچنین فرم دهی به ظاهر سایت، ابداع شده و به معنی برگه‌های آبشاری است که با استفاده از این زبان ‎رنگ، فونت، ابعاد و چیدمان عناصر موجود در صفحات را ایجاد کنید.

JavaScript.

چگونه طراح سایت شویم پس از تسلط به دو زبان کلیدی و بسیار مهم بالا، نوبت به یادگیری جاوا اسکریپت می‌رسد. از زبان جاوا اسکریپت برای پویا کردن سایت ها استفاده می‌شود. پویا کردن سایت یعنی در واقع سایت ها در دو نوع ایستا یا استاتیک و داینامیک هستند که در ادامه توضیح و بررسی مختصری راجع به این دو مورد می پردازیم.‎

ایستاتیک

سایت هایی هستند که نیاز به تغییرات و به‌روزرسانی دائمی ندارند و تقریبا تمامی المان‌ها و عناصرگرافیکی سازنده آن، ثابت است و درحال حاضر تعداد سایت‌های ایستاتیک بسیار کمتر از سایت های داینامیک می‌باشد.

داینامیک

چگونه طراح سایت شویم سایت‌های داینامیک نوعی از سایت های تعاملی هستند که مانند شبکه‌های اجتماعی و یا سایت‌های مدیریت محتوایی ، دائما نیازمند بروزرسانی و توسعه دارند. امروزه سایت‌های موجود به علت خاصیت تعاملی بودن با کاربران، از نوع داینامیک یا پویا هستند که در آن از زبان جاوا اسکریپت استفاده می کنند.

به صورت کلی می توان گفت که ، جاوا اسکریپت و داینامیک در بین زبان ها حرف اول را در برنامه نویسی‌های سمت سرور و حتی طراحیی اپلیکیشن‌های موبایل و بازی‌ها از آن استفاده می‌شود.

PHP.

چگونه طراح سایت شویم در این زبان برنامه نویسان سایت‌ها، به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول برنامه نویس‌هایی هستند که در سمت قراردارند و به طراحی قالب و ظاهر سایت می‌پردازند.

گروه دوم برنامه نویسانی هستند که علاوه بر سمت سرور در اطلاح فسمت منطق سایت را طراحی می‌کنند یعنی آن ها برای طراحی سایت لازم است نیاز کاربران را به خوبی شناسایی کرده و طبق آن اقدام به طراحی سایت کنند.

User Interface (UI).

چگونه طراح سایت شویم طراحان رابط کاربری یا یو آی در واقع همان طراحان سایت هستند. اما شما برای تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه ای باید به دانش این شغل تا حدودی مسلط باشید ، یا اینکه طراحی رابط کاربری همه آن چیزی است که کاربر بر روی صفحه سایت شامل رنگ ها، تصاویر، آیکون ها، دکمه های ، ویدئوها و تمام عناصر قابل مشاهده است ؛

بنابراین با اطلاعاتی در مورد گرافیک، طراحی بصری، استفاده از پالت رنگی، نمونه سازی و… نیز، لازم است آشناییت کامل داشته باشید.

 User Experience(UX).

چگونه طراح سایت شویم تجربه کاربری یا یو ایکس کاملا به تجربه، رفتار و احساسات کاربران در هنگام بازدید از سایت اشاره می کند ، بنابراین لازم است که برای طراحی هرچه بهتر و حرفه ای تر کاربر با کلیات و جزئیات سایت آشناییت داشته باشید و موضوع چگونه طراح سایت شویم به گونه ای مهم و ضروری است.

که عدم توجه به آن باعث می شود که کاربر با جستجو و بازدید در سایت ارتباط و تعامل برقرار نکرده و به سرعت سایت را ترک می کنند و به سراغ سایت رقبا می روند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وردپرس استار

وردپرس استار