وردپرس استار

طراحی سایت چند زبانه

طراحی سایت چند زبانه

نقش طراحی سایت چند زبانه در توسعه کسب و کارها

طراحی سایت چند زبانه به عنوان یکی از بهترین روش های توسعه کسب و کارها در بازار جهانی و سطح بین المللی شناخته می‌شود. درحال حاضر تعداد زیادی از سایت های فروشگاهی، شرکتی، پزشکی و … به جهت توسعه زمینه فعالیت خود در جهت برقراری ارتباط و تعامل با کاربران خارجی اقدام به طراحی سایت چند زبانه که شامل دو الی سه زبان زنده دنیا می باشد طراحی می کنند.

افرادی که تمایل به طراحی سایت چند زبانه دارند تصور می کنند با ترجمه محتواهای موجود در سایت به زبان‌های مختلف می‌توانند سایت را تبدیل به یک سایتی چند زبانه کنند و این درحالی است که طراحی سایت چند زبانه فقط با ترجمه محتواهای سایت خاتمه نمی یابد؛

بلکه برای اینکه بتوانید از طریق طراحی سایت با کاربران خارجی ارتباط برقرار کنید، لازم است استراتژی‌هایی در زمینه توسعه کسب و کار در سطح بین المللی با طراحی سایت چند زبانه صورت گیرد تا مانند سایت های ایرانی در صفحه نتایج جستجوی کاربران بین المللی قرار بگیرید. درادامه این مقاله هرآنچه که در توسعه کسب و کارها با طراحی سایت چند زبانه نقش آفرینی می کند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ویژگی هایی طراحی سایت چند زبانه

همانطورکه در مطلب بالاتر نیز گفته شد طراحی یک سایت با قابلیت چند زبانه فقط با نوشتن کدنویسی راه اندازی نمی شود، بلکه با پیروی از اصول و قواعدی خاصی که شامل مجموعه ای ویژگی ها، قابلیت هایی که لازم است باید توسط یک طراحی سایت اعمال شود.

رابط کاربری سیستم مدیریت محتوایی

یکی از قابلیت های مهم در طراحی سایت چند زبانه، انتخاب سیستم مدیریت محتوایی مناسب است. برای طراحی این نوع سایت ها لازم از سیستم های مدیریت محتوایی استفاده کنید، که قابلیت پشتیبانی و سازگاری به صورت دو یا بیش از دو زبان داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر سیستم های مدیریت محتوایی وردپرس یا جوملا را انتخاب می کنید باید این نکته را در نظر داشته باشید که سیستم های مدیریت محتوایی جوملا قابلیت قرار دادن محتوا به صورت چندین زبان دارد، اما در سیستم مدیریت محتوایی وردپرس، برای قرار دادن محتوا تنها با نصب افزونه ها امکان پذیراست؛ در نهایت با در نظرداشتن اینکه نوع فعالیت سایت شما به صورت چند زبان است ، می توانید سیستم محتوایی مورد نظر را انتخاب کنید.

گزینه تغییر زبان

هنگامی که درحال طراحی سایت چند زبانه هستید خودتان را جای کاربرتصورکنید و بهترین قسمتی که مستقیما دردید شما قراردارد را برای گزینه تغییر زبان کاربر مشخص کنید.قراردادن گزینه تغییر زبان در قسمت های پایین یا در قسمت های پرت سایت که مقابل دید کاربرنباشد، خودداری کنید، زیرا کاربران خارجی در بدو ورود به سایت به دنبال گزینه تغییر زبان هستند بنابراین زبان بهتر است یکی از اولین گزینه هایی باشد که کاربر با ورود به سایت آن را مشاهده کند.

سایت های چند زبانه باید به گونه ای طراحی شوند که گزینه تغییر زبان ساده و آسان باشد و سعی کنید از پرچم کشورها برای تغییر زبان انتخاب نکنید زیرا ممکن است کاربران با پرچم کشورها شناختی نداشته باشند و بهترین روش برای قراردادن زبان های مختلف در سایت نوشتن نام کشورها است.

نحوه قرار گرفتن الگوی نوشتاری زبان

نحوه قرارگرفتن الگوی نوشتاری بهتر است متناسب با زبان هر کشور باشد. به عنوان مثال نحوه الگوی نوشتاری زبان فارسی راست چین است. هنگامی که می خواهید در طراحی سایت چند زبانه به غیر از زبان فارسی زبان های دیگری قراردهید ، باید از قابلیت چپ چین یا راست چین شدن زبان در سایت ایجاد کنید.

با ایجاد قابلیت الگوی نوشتاری در سایت کاربر با انتخاب زبان کلیه قسمت های سایت شامل محتوا، عکس، نوار منوی سایت و… متناسب با الگوی نوشتاری آن زبان چپ چین یا راست چین نمایش داده می شود. هرچه بیشتر به نکات فنی و جزئی درقسمت گزینه زبان اهمیت دهید، تضمین سایت شما در جذب کاربران بین المللی و قرار گرفتن درنتایج جستجو بیشتر خواهد شد.

فونت نوشتاری محتوا

زمانی که به زبان های فارسی، انگلیسی، عربی و اسپانیایی ، چینی و … محتواها قرار می دهید ، توصیه می شود برای هر زبان فونت مرتبط با آن کشور تعریف شود تا کلمات در بهترین شکل خود نمایش داده شوند. به عنوان مثال در محتوای فارسی از فونت ایران سنس استفاده شده و در محتوای عربی از فونت های نوشتاری مناسب با زبان عربی استفاده کنید.

سئو و بهینه سازی چند زبانه

یکی از فاکتورهای اصلی در توسعه کسب و کارها با طراحی سایت جند زبانه سئو و بهینه سازی سایت می باشد. با در نظر داشتن مراحل سخت و پیچیده در سئو و بهینه سازی سایت های چند زبانه لازم است قبل از طراحی سایت، استراتژی های دقیقی برای قسمت های های مختلف سایت انجام شود.

طراحی سایت های چند زبانه برخلاف سایرسایت هستند و اگر بدون استراتژی اقدام به طراحی سایت کنید با وجود تلاش های بی وقفه در زمینه سئو نتیجه ی خوبی را بدست نمی آورید و تلاش های شما بی نتیجه خواهند ماند. در قسمت سئو و بهینه سازی سایت های چند زبانه دو عامل اصلی لازم است به آن توجه داشته باشید:

سئوی محلی : سئوی محلی سایت های چند زبانه براساس موقعیت جغرافیایی انجام می شود.
سئوی چند زبانه : سئوی چند زبانه همان سئوی خارجی است که براساس زبان های موجود در سایت محتواها سئو و بهینه سازی می شوند.

ریدایرکت شدن کاربر

متاسفانه در بسیاری از طراحی سایت های چند زبانه مشاهده شده است که اگر کاربر درحال بازدید از صفحات داخلی سایت باشد و اقدام به تغییر زبان کند، سایت او را به صورت خودکار به صفحه اصلی سایت یعنی خانه بازمی گرداند که در نتیجه باعث می شود کاربران دچار سردرگمی شوند و اطلاعات موردنظرشان را از سایت شما از دست بدهند؛ بنابراین سعی کنید درهنگام طراحی سایت چند زبانه به این نکته اهمیت ویژه ای دهید تا کاربر پس از تغییر زبان در صفحه مورد نظرشان بمانند.

راه های ارتباطی

در طراحی سایت چند زبانه توجه داشته باشید که در قسمت درباره ما و تماس با ما به خدماتی که کسب و کار شما برای کشورهای مختلف فراهم کرده است اشاره کنید به عنوان مثال در به زبان عربی خدمات و امکانات سایت را به زبان عربی ایجاد کنید و همچنین در قسمت تماس با ما برای قرار دادن تلفن تماس دقت کنید که حتما کد کشورایران و شهرتان را برای کاربران بین المللی قراردهید تا بتوانند به آسانی با شما ارتباط و تعامل برقرار کنند.

مزیت هایی که طراحی سایت چند زبانه به همراه دارد

بهبود روابط بازرگانی

طراحی سایت چند زبانه مناسب برای کسانی که فعالیت های بازرگانی دارند و با بازارهای جهانی درکشورهای خاورمیانه درارتباط هستند.

اما به این معنی نیست که سایر زبان ها نمی توانند کاربران شما باشند؛ به عنوان مثال زمانی که شما وارد یک سایت فروشگاهی انگلیسی می شوید و میبینید که زبان فارسی در کنار سایرزبان ها قرار دارد ، بدون شک باز هم شما به آن سایت مراجعه می کنید و این اقدام باعث بهبود روابط بازرگانی و جهانی خواهد شد.

کاربران بین الملی جذب کنید

اگر جزوی از افرادی هستید که میخواهید خدمات و محصولات خود را به سایر کشورها ارائه دهید طراحی سایت چند زبانه باعث می شود کاربران در هر قسمت از کره زمین از سایت شما بازدید کنند و از طریق خدمات یا محصولات شما مشتریان و کاربران بین المللی را به سمت خود جذب کنید.

برتری نسبت به رقبا

سایت هایی که به صورت چند زبانه طراحی می شوند، نشان دهنده این است که مدیریت یک کسب‌ و کار جهانی را برعهده دارید، بنابراین مشتریان و کاربران تجارت شما را با درنظر داشتن اینکه در سطح جهانی فعالیت می کنید انتخاب می کنند.

روزانه هفتاد هزار سایت طراحی می شوند، اما درصد کمی از آن‌ها هستند که سایت آن ها براساس یک زبان طراحی شده اند اما با طراحی سایت چند زبانه کسب و کار شما برتری بیشتری نسبت به سایت رقبا میگیرد و همین مورد باعث جذب کاربران بین المللی می‌شود.

ایجاد رضایت کاربران

به صورت میانگین حدود 80 درصد از کاربران بیشترین زمان خود را درسایت هایی که به صورت چند زبانه طراحی شده اند جستجو می کنند ، اگر اصول و قواعد سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو را به درستی رعایت کرده باشید کاربران و بازدید کنندگان بیشتری خواهید داشت.

داشتن یک سایت چند زبانه می تواند رضایت کاربران را به همراه داشته باشد یعنی با قراردادن محتوا و محصولات به زبان های مختلف در سایت خود ارائه دهید، کاربران از اینکه به آن ها اهمیت داده اید احساس رضایت و قدردانی دارند. بنابراین این احساس رضایت می تواند به موفقیت شما در بازارجهانی تبدیل شود.

افزایش فروش و سود بیشتر

بیشترین نقطه فروش و سود در بازار جهانی از طریق طراحی سایت چند زبانه است. در حقیقت سایت های چند زبانه برای بازاریابی و فروش مقرون به صرفه هستند و هم از نظر مدیریت منحصر به فرد خواهد بود.

از مزیت هایی که طراحی سایت چند زبانه در توسعه یک کسب و کار به همراه داشته باشد این است که بدون اینکه اشخاص دیگری محصولات شما را خریداری کنند و خارج از ایران به نام برند و خودشان ثبت کنند، با داشتن سایت های چند زبانه می توانید محصولات یا خدمات خودتان را بدون واسطه با نام برند خودتان به سراسر جهان عرضه کنید.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وردپرس استار

وردپرس استار