وردپرس استار

طراحی سایت تخصصی

طراحی سایت تخصصی

طراحی سایت تخصصی جزوی از انواع مختلفی از روش های طراحی سایت است و هر طراح سایت حرفه ای مسلط به تمامی زبان های کد نویسی می تواند از آن در طراحی سایت استفاده کند.

طراحی سایت تخصصی خوب است یا بد ؟

طراحی سایت تخصصی در مقایسه با سایر روش های طراحی سایت قیمت طراحی بیشتری دارد و تنها دلیل آن چیزی جز کدنویسی نمی باشد زیرا، زمان و دانشی که بیشتر طراحان و توسعه دهندگان سایت در کد نویسی صرف می شود قیمت آن نیزبه طبع بالاتر می رود.

بسیاری از شرکت های طراحی سایت زمانی که تمایل به طراحی سایت تخصصی مرتبط با فعالیت خود دارند، بیشتراز آن که اهداف و رونق مجموعه برای آن ها اهمیت داشته باشد زیبایی و شکل ظاهری طراحی سایت برای آن ها در درجه اول مهم است اما یک وب سایت تخصصی و حرفه فاکتورهای مهمتری بالاتر از یک ظاهر زیبا و جلوه های گرافیکی دارد.

البته ناگغته نماند زیبایی و شکل ظاهری سایت در موفقیت یک سایت تاثیر بسیار زیادی دارد اما جدا از آن مهمترین فاکتور در طراحی سایت تخصصی و حرفه ای براساس فعالیت کسب وکارها ، اهداف و نیازهای از پیش تعیین شده به جهت موفقیت و رشد یک مجموعه است

و علاوه بر ظاهر زیبای سایت، کاربری آسان این گونه سایت ها روی کاربران تاثیر مستقیمی داشته باشد، به گونه ای که کاربر در نگاه اول دریابد که این سایت میتواند پاسخگوی نیاز او باشد.

طراحی سایت تخصصی چه مزیتی به همراه دارد؟

همانطور که در قسمت بالاتر نیز گفته شد، طراحی هرسایت براساس فعالیت و نوع کسب و کار با درنظرداشتن مشتریان و بازار هدف، خصوصی یا دولتی بودن کسب و کار، سوابق کاری و خط مشی سازمان و ..  در اینجا لازم است که طراحی سایت تخصصی برای هر شرکت و سازمان به صورتی که مخاطبان و اهداف آن شرکت یا سازمان توجه داشته باشند حائز اهمیت است.

یکی از مهمترین و اصلی ترین اهداف هر کسب و کار افزایش نرخ تبدیل در فروش و توسعه کسب و کار می باشد.تیم حرفه ای طراحی سایت وردپرس استار برای طراحی سایت تخصصی این امکان را به شما می دهد که با استفاده از دنیای اینترنت به دنبال مشتریان و مخاطبان جدید خود باشید و از طریق نیازهای مخاطبان آگاهی بهتری دریافت کنید و کسب وکار خودتان را حرفه ای تر و با اعتبار بیشتری توسعه و معرفی نمایید.

مزیت هایی که سایت های اختصاصی با سایر روش های طراحی سایت میتواند داشته باشد یونیک بودن و طراحی به صورت سفارشی برای کسب و کارشما باشد. در بیشتری از سایت هایی که طراحی می شود امکانات اضافی وجود دارد که مدیر یک سایت هرگز از آن استفاده نمی کنداما شما با درنظر داشتن اهداف و نیازهایی که از طراحی سایت دارید میتوانید سایت اختصاصی خودتان را طراحی کنید.

مهم ترین مزیتی که میتواند در عرصه رقابت با سایر رقبا به همراه داشته باشد این است که با طراحی سایت به صورت تخصصی سایت شما تکراری نیست از صفر تا صد این سایت بنابر سلیقه و نیاز های یک کسب وکار طراحی می شود و همین عامل می تواند سایت شما را از سایت رقبا متمایز کند.

نکاتی که لازم است در طراحی سایت تخصصی دقت کنید:

تعیین اهداف ، اولین و مهمترین ترین اقدام در پروسه طراحی سایت تخصصی خواهد بود و باعث می شود که مسیر یک کسب و کار در سمت و سویی مناسب برود.اهداف تجاری، بازرگانی ، شخصی و …  هر کسب و کار می تواند توجه هر بازدیدکننده ای را به سوی خود بکشاند و رعایت نکاتی که در ادامه برای شما شرح داده شد، باعث تبدیل بازدید کنندگان از سایت به مشتری خواهد شد.

استفاده از تصاویر با کیفیت بالا

استفاده تصاویر باکیفیت در قسمت های مختلفی از سایت کاربران می توانند با نگاه اجمالی نوع فعالیت کسب و کار شما آگاهی یابند ، اگر انتخاب تصاویر مرتبط با سایت انتخاب شود ، در کنار یک رنگ بندی مناسب، می‌تواند تاثیر فوق العاد‌ه‌ ای بروی کاربران داشته باشد.

یک طراح حرفه ای سایت براساس روانشناسی رنگ ها هرگز از رنگ تیره در تصاویر و المان های گرافیکی سایت استفاده نمی کند زیرا ، استفاده از رنگ های تیره و همینطور رنگ های بسیار روشن در طراحی سایت تخصصی پیشنهاد نمی شود و عدم توجه به این دو مورد میتواند ظاهر سایت را برای کاربر بی روح و خنثی جلوه دهد.

انتخاب صحیح تصاویر باکیفیت و رنگ آن ها یکی از نکات مهم در طراحی سایت می باشد. شاید از دید بسیاری از کاربران بسیار پیش پا افتاده و ساده به نظر برسد اما رنگ نامناسب و تصاویر بی کیفیت برای اسلایدر یا صفحه اصلی سایت باعث ایجاد ناهماهنگی در کلیه قسمت های اصلی و مهم سایت می شود و رعایت همین نکات به ظاهر ساده و کوچک تاثیرات بزرگی در جذب کاربران دارد.

سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو

برای اینکه بتوانید در نتایج جستجوی کاربران قرار بگیرید و بازدیدکنندگان زیادی داشته باشید، برای این کارهیچگونه تفاوتی در اینکه طراحی سایت تخصصی باشد یا طراحی سایت برپایه وردپرس ندارد و در اولین قدم نیاز است تا سايت براي موتورهاي جستجو بهينه سازی و سئو شود.

سئو به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی در بازاریابی آنلاین موتورهای جستجوی سایت می باشد که نتیجه آن بهترین و مقرون به صرفه ترین راه راه برای جذب کاربران و تبدیل آن به مشتریان دائمی می باشد.

آنچه که می تواند درقرارگرفتن جایگاه سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد، رعایت کردن اصول سئو و استانداردهای کد نویسی است. موتورهای جستجو پس از پیروی از قوانین سئو به صورت خودکاربرای کاربرانی که درجستجوی فعالیت هایی مانند فعالیت کسب و کار شما هستند برای آن ها نمایش داده می شود.

چنانچه اگر در زمان ایندکس شدن صفحات سایت استانداردهای کد نویسی شده رعایت نشوند؛ کاربران در سایت دچار سردرگمی خواهند شد و درنتیجه کاربر یا منتظر میماند تا سایت شما متصل شود یا سایت شما را ترک خواهد کرد و در نهایت با ادامه این فرآیند رتبه و اعتبار سایت شما را پایین می آورند.

زمانی که با این موارد در سایت روبه رو شده اید بهتر است هرچه سریع تر سئوی تکنیکال را بررسی کنید و استاندارد های لازم را برای موتور های جستجو رعایت و ایجاد کنید.

بسیاری از صاحبان کسب و کارها تصورمی کنند که موتورهای جست وجو تنها به زیبایی سایت، تصاویر و یا ظاهر فوق العاده آن اهمیتی می دهند ؛

بلکه در حقیقت عامل اصلی که در سئو و بهینه سازی سایت نقش اصلی را ایفا می کند محتوای یک سایت است و درکنار سایر موارد لازم است استاندارهای لازم در طراحی سایت تخصصی رعایت شود تا بتوانید به نتایج موردنظر خودتان برسید.

نحوه قرار دادن منوی سایت

سومین و مهمترین نکته در طراحی سایت تخصصی که لازم است به آن توجه ویژه ای داشته باشید، نحوه چیدمان و قراردادن منو یا فهرست در سایت است. منوی سایت می تواند مانند یک راهنمای بسیار خوب برای کاربران سایت عمل کند،

بنابراین در انتخاب جایگاه منو در سایت به این موضوع دقت و توجه ویژه ای باشید که کاربران شما بتوانند با ورود به سایت تخصصی شما به راحتی به هرقسمت از صفحات مختلف سایت وارد شوند دسته بندی و تعویض صفحات سایت به راحتی انجام گیرد .

در طراحی سایت تخخصی در قسمت منو و زیرمنوها سعی کنید از یک ساختار به صورت چند شاخه یا درختی استفاده کنید به گونه ای که قسمت های مهم سایت به گونه ای که درآن مشخص مشخص شده باشد که صفحات مربوط به هر کدام از زیر منو ها به صورت زیر مجموعه در کدام منو از سایت نمایش داده شوند؛

البته ناگفته نماند که شما میتوانید متناسب با نوع فعالیت سایت و خدمات چیدمان و دسته بندی منو متفاوت خواهد بود ، به عنوان مثال اگر یک سایت فروشگاهی بزرگی دارید که محصولات شما شامل دسته بندی های مختلفی قرار داد استفاده از منو ها به صورت گرافیک خطی پیشنهاد نمی شود در این حالت منوها انتخاب درست تری دارند…

و چنانچه اگر یک سایت شرکتی هستید که در زمینه های تخصصی فعالیت می کنید با یک منو یک خطی کاربر می تواند تمام خدمات و محصولات شما براساس دسته بندی های مرتبط مشاهده کند.

قیمت طراحی سایت تخصصی چگونه محاسبه می شود؟

مهم ترین عامل تاثیرگذار در طراحی سایت عموما قیمت و هزینه های طراحی سایت تخصصی است و همچنین جدا از فیمت و هزینه طراحی ، امنیت بسیار بالای سایت های تخصصی است .

طراحی سایت تخصصی متفاوت از سایر سایت های طراحی شده هستند و قیمت بالای سایت های تخصصی به علت پیچیدگی های زیاد و زمان زیاد در طراحی این نوع سایت ها خواهد بود.

ممکن است سایت های زیادی را مشاهده کرده باشید که قالب و شکل ظاهری آن ها یکسان هستند و سایت های بدون کد نویسی قالب های آماده ویکسان دارند وسایت هایی که کد نویسی شده اند افراد سودجو و هکرها به راحتی نمی تونند نوع قالب سایت را شناسایی کرده و کدهای قالب را آنالیز کند.

زیرا قالب هایی که درسایت های اختصاصی به کاربرده می شوند منحصر به فرد و مختص برای سایت شما ساخته می شوند و یک برنامه نویس و طراح سایت می تواند با استفاده از زبان های کد نویسی امنیت سایت را افزایش دهند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وردپرس استار

وردپرس استار