وردپرس استار

شغل های مرتبط با طراح وب

WEB

شغل های مرتبط با طراح وب از جمله مشاغلی هستند که در این سال ها مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته اند که برای ایجاد طراحی سایت لازم است ، ابتدا ظاهر سایت را در ذهن خود تصویرسازی کرده و درک کند که وب سایت مورد نظر باید از چه امکانات و ویژگی هایی برخوردار باشد و سپس به کمک طرح‌های اولیه ، طراحی خود را در نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ پیاده‌سازی می کند و در انتها یک سایت با ظاهری منحصر به فرد طراحی می کند.

شغل های مرتبط با طراح وب در مقایسه با سایر شغل ها به حوزه طراحی وب و به مفاهیم آن آشنایی کامل دارند به گونه ای که در شغل های مرتبط با طراح وب می دانند که یک سایت از چه المان های گرافیکی تشکیل شده است و این توانایی را دارند که به گونه ای در این حوزه فعالیت کنند که براساس نیاز و اهداف مشتری و مخاطبان سایت باشد که بتواند بازدید بالایی داشته باشد.

شغل های مرتبط با طراح وب به زبان و کد برنامه نویسی تحت وب آشنایی کامل دارند و این نکته را در نظر داشته باشید که در شغل های مرتبط با طراح وب ، علل خصوص طراح سایت تنها به طراحی سایت تسلط دارد و سایت طراحی شده را در صورت لزوم به کد نویسی آن را به عهده توسعه دهنده وب می سپارد.

برترین شغل های مرتبط با طراح وب

برترین شغل هایی که مرتبط با طراحی وب هستند و می توانید به عنوان یکی از مهارت ها و گزینه های شغلی به یادگیری آن بپردازید و در آن حوزه فعالیت کنید شامل :

توسعه دهنده برنامه و اپلیکیشن ها
توسعه دهنده وب
طراح وب
طراح تجربه کاربری و طراحی رابط کاربری
متخصص سئو
تولید محتوای وب سایت

توسعه دهنده برنامه و اپلیکیشن

یکی از شغل های مرتبط با طراح وب توسعه دهنده برنامه و اپلیکیشن است که به عنوان یک توسعه دهنده برنامه شما باید نیازهای نرم افزار را بررسی کنید وسپس برنامه ها و اپلیکیشن ها را توسعه دهید.

شما می توانید به عنوان یک توسعه دهنده سایت که زیر مجموعه ای از شغل های مرتبط با طراح وب است در یک زمینه توسعه خاص مانند توسعه دهنده برنامه های تلفن همراه ، نرم افزارهای اداری مانند نرم افزار های حسابداری ، یا نرم افزارهای فعالیت کنید ؛

البته نا گفته نماند که اگر میخواهید یک توسعه دهنده حرفه ای و کاربلد شوید لازم است به کلیه زبان های مربوط به برنامه و کد نویسی آشنایی داشته باشید و یکی از آنها را به صورت حرفه ای یاد بگیرید.

توسعه دهنده وب

دومین مورد از شغل های مرتبط با طراح وب توسعه دهنده وب سایت است. سایت طراحی شده توسط طراح سایت را شخص توسعه دهنده اقدام به کد نویسی و برنامه نویسی سایت می کند. برنامه‌ نویسی و استفاده از قالب‌ها و افزونه‌های مناسب همراه با ایجاد تغییرات در شکل ظاهری و قالب سایت ب صورت اختصاصی براساس اهداف و نیاز مشتری بر عهده فرد توسعه دهنده است.

این شغل به دو دسته از شغل های مرتبط با طراح وب تقسیم می‌شود، توسعه دهنده سمت کاربر، توسعه دهنده سمت سرور که هر کدام از این دو دسته وظیفه و تخصص جداگانه ای دارند. توسعه دهنده سمت سرور، قسمتی از سایت را برنامه ‌نویسی می‌کند و کاربر به آن هیچ دیدی ندارد و برنامه‌ نویسی دیتابیس سایت و چگونگی اتصال سایت به دیتابیس ها در حوزه کاری و وظیفه توسعه دهنده سمت سرور قرار دارد.

برنامه‌ نویسی سمت کاربر، آن چیزی که است که کاربران و بازدیدکنندگان سایت می‌بیند مانند، فرم‌ها، منو ، ضفحات اصلی سایت ، درباره ما و… هر آنچه که یک سایت را تشکیل می‌دهد توسط توسعه دهنده سمت کاربر برنامه‌ نویسی می‌شود.
اگر بخواهیم به هر دو حوزه شغل های مرتبط با طراح وب یعنی در واقع توسعه دهنده وب سمت سرور و سمت کاربر تسلط داشته باشیم نیاز است که به زبان‌های برنامه‌ نویسی زیادی تسلط داشته باشید.

توسعه دهنده وب به مسائل روانشناسی رنگ ها و المان های گرافیکی مشتری هیچگونه توجهی ندارد و اینگونه فعالیت‌ها توسط طراح سایت انجام می‌گیرد. توسعه دهنده وب بعد از تحویل گرفتن سایت از طراح وب ، آن را به مرحله آپلود و بازگذاری سایت نزدیک می‌کند. یادگیری زبان‌های برنامه ‌نویسی ممکن است زمان زیادی برای یادگیری نیاز داشته باشد و بسیار دشواری به نظر برسد .

از جهت بررسی میزان درآمد شغل های مرتبط با طراح وب توسعه سمت کاربردارند و میزان درآمد توسعه دهنده سمت سرور کمتر است و به صورت کلی افراد با فعالیت درشغل های مرتبط با طراح وب هر چه تسلط آن‌ها به زبان برنامه نویسی و سایقه کاری بیشتر باشند، تعداد پروژه بیشتری را در طول ماه می توانند دریافت کنند و بسته به بزرگی پروژه درآمد آن‌ها بین 10 تا 100 میلیون متغیر خواهد بود.

طراح وب

یکی از مهم‌ترین شغل های مرتبط با طراح وب ، طراحی گرافیکی و قالب سایت است و با این تفاوت که یک سایت باید به شکلی ساده اما حرفه ای نمایش داده شود که صفحات و المان‌ها در جای مناسب خود قرار گرفته باشند و زیباسازی سایت که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است حفظ شود.

با طراحی گرافیکی و در عین حال ساده و حرفه ای می توانید به ورود بازدیدکنندگان و کاربران به سایت کمک زیادی کنید. طراح گرافیک سایت با توجه به چیزی که مشتریان سایت می‌خواهند از رنگ و المان های گرافیکی مناسب استفاده کرده و به جذاب شدن هر چه بیشترسایت کمک می‌کند.

طراحی دکمه‌ها، طراحی تصاویر مرتبط با نیاز مشتری می شود. البته حوزه کاری طراح وب بسیار زیاد است و او این توانایی را دارد که سایت های بسیار زیادی را طراحی کند.

طراحی تجربه کاربری و رابط کاربری

از شغل های مرتبط با طراح وب که به عنوان یک طراح تجربه کاربری گفته می شود وظیفۀ او این است که به آنالیز دقیق فرآیند طراحی بپردازد.

سیستم‌ها، ساختارها و مسیرهایی که مورد پسند کاربراست توسط طراحی تجربه کاربری طراحی می‌شود. برای اینکه طراحی بر حسب نیاز کاربر شکل گیرد، طراح تجربه کاربری باید به این دید نگاه کند که یک کاربر به دنبال چه چیز هایی در یک سایت است و بهترین پاسخ برای نیازهای او چیست.

در طراحی رابط کاربری که زیر مجموعه شغل های مرتبط با طراح وب است ، وظیفه ساختاررنگ ها و محتوا را بر عهده دارد ، یعنی آنچه که کاربر خواهد دید با استفاده از رابط کاربری رنگ‌ها، المان های گرافیکی و سایر المان‌های بصری طراحی می‌شوند.

رابط کاربری بر روی نیاز سایت تمرکز دارد و تلاش می‌کند آنچه را ارائه دهد که از جلوه بصری مناسب با فعالیت و زمینه کاری سایت باشد.

متخصص سئو وب

همه مشتریان پس طراحی و توسعه سایت تمایل دارند که سایت آن ها بدون اتلاف وقت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در صفحه اول موتور جستجوی گوگل نمایش داده شود و در میان تعداد بی شماری از شغل های مرتبط با طراح وب ، سئو و بهینه سازی سایت یکی از ضروری ترین شغل های مرتبط با طراح وب به حساب می آید و برای اینکه در صفحه اول موتور جستجوی گوگل نمایش داده شود لازم است این کار را به یک متخصص سئو وب بسپارید.

متخصص سئو وب آشنایی کاملی که سئو و بهینه‌سازی سایت موتورهای جستجو و الگوریتم های دارد که می‌تواند سایت شما را در مدت زمان کوتاهی به رتبه‌ اول موتورهای جستجو در گوگل منتقل کند.

متخصص سئو وب آگاه است که چگونه تولید محتوا کند، تعداد کلمات کلیدی را بهینه کرده و تمامی فرآیند هایی که باعث می‌شود سایت به بهترین شکل خود باشد تسلط دارد و از این رو کلیه محتوا سایت را از ابتدا به صورت بهینه مناسب برای کاربر تولید می کند.

همانطور که در ابتدای مقاله نیز بیان شد متخصص سئو وب جزوی از شغل های مرتبط با طراح وب است و یک فرد متخصص در حوزه سئو می تواند هم به صورت دور کاری و هم به صورت حضوری فعالیت کند و براساس تخصص و دانش فنی خود حداقل میزان درآمد یک سئو کار بین 10 تا 20 ملیون تومان می باشد .

تولید محتوا در وب سایت

تولید محتوا در وب سایت جزئی از آخرین شغل های مرتبط با طراح وب است. محتوا باید براساس الگوریتم‌های موتورجستجو تولید شود و در عین حال برای کاربران و مخابان هدف سایت منحصر به فرد و کاربردی باشد. شخصی که وظیفه تولید محتوا در وب سایت را بر عهده دارد با متخصص سئو در ارتباط وهمکاری است.

اصولاً متخصصان سئو ، کلمات کلیدی و موضوعاتی کاربران در طول روز زیاد جستجو می کنند را را جمع آوری کرده و تولیدکنندگان با رعایت اصول و قواعد سئو بر اساس آن‌ها محتوای سایت را تولید می‌کنند.

در این مسیر تولید محتوای سایت باید کاربر پسند باشد و مخاطب را ترغیب کند که در آن وب سایت ساعت ها بماند و از محتواهای موجود در سایت استفاده کند و درصورتی که محتوایی که تولید شده تکراری باشد و یا اصول سئو در آن رعایت نشده باشد، ممکن است رتبه سایت را کاهش داده و به سایت آسیب برساند.

درآمد تولیدکننده محتوای سایت با سایر شغل های مرتبط با طراح وب تفاوت زیادی دارد و کمترین درآمد در حوزه وب به تولید محتوای سایت تعلق دارد و عوامل تعیین کننده درآمد تولید محتوا در سایت به تعداد کلمات تایپ شده، میزان رعایت قوانین به اصول سئو متغیر است.

البته ناگفته نماند که که تولید محتوای وب سایت کار پیچیده و دشواری نیست و تنها با دوره آموزشی کوتاه مدت می‌توانید در زمینه تولید محتوا وب سایت تسلط داشته باشید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وردپرس استار

وردپرس استار