وردپرس استار

رنگ شناسی در طراحی سایت

رنگ شناسی در طراحی سایت

یکی از موضوعات مهم و دغدغه های اصلی برای داشتن یک سایت حرفه ای ، موضوع رنگ شناسی در طراحی سایت است.

تاثیرات رنگ شناسی در طراحی سایت حرفه ای

برای انتخاب رنگ مناسب روش بسیار زیادی وجود دارند ، اما یکی از مهمترین و بهترین روش ها انتخاب رنگ براساس به لوگو و برند صاحب سایت است.

منظور از رنگ اصلی همان رنگ سازمانی یک کسب وکار است که بیشتر از رنگ های دیگر در طراحی سایت و فعالیت کسب وکار به چشم می آید مانند رنگ قرمز آتشین در برند کوکاکولا یا کی اف سی می باشد.

رنگ‌ها بر روی عناصر مختلفی در طراحی سایت تأثیر می گذارند عناصر هایی شامل پس زمینه صفحات اصلی سایت ، منو، دکمه‌ها، عناوین، متن، پیوندها و تصاویر و…. می باشد .

رنگ شناسی در طراحی سایت باعث می شود که صفحات سایت را برای کاربر جذاب و ارزش مطالعه را داشته باشد و فروش و جذب مخاطب هدف را برای سایت آسان تر می کند؛

به همین دلیل است که ، رنگ شناسی در طراحی سایت یکی از ابزارهای قدرتمندی است که برای طراحی سایت لازم و ضروری است.

شناخت روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت از اهمیت بسیار بالایی برخورداراست در ادامه چند رنگ اصلی و مهم را به همراه معنی که به مخاطب می تواند از طریق رنگ شناسی در طراحی یک سایت القا کند را تیم حرفه ای وردپرس استار مورد بررسی قرار می دهد.

روانشناسی رنگ ها برای استفاده در طراحی سایت

روانشانسی و رنگ شناسی در طراحی سایت تاثیر جذب مخاطب را در سایت می تواند دوچندان کند که این موضوع یک مسئله کاملا تجربی برای طراحان سایت است و این که یک کاربر در رویارویی با رنگ‌های مختلف در سایت شما دریافت می کند که خلق و خوی شما را از خود نشان خواهد داد و کاملا به تجربه کاری و تجربیات شخصی این موضوع می تواند در ارتباط باشد ؛

بنابراین مطلوب است که موضوع رنگ شناسی در طراحی سایت را مورد اهمیت قرار دهید ، بشناسید و بدانید که چه افرادی بیشتر در به سراغ سایت شما خواهند آمد زیرا در غیر این صورت عدم توجه به رنگ شناسی در طراحی یک سایت ، ممکن است تمامی اهداف و استراتژی هایی را که برای سایت خود در نظر داشته اید نتوانید به آن ها برسید.

رنگ قرمز

آیا تا به به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا بیشتر تابلوهای کسب و کارها در سطح شهر به رنگ های قرمز هستند؟ از زمان قدیم تا به امروز، رنگ قرمز به عنوان یک رنگ تند و جذب کننده برای وضعیت های بحرانی در دوران جنگ به عنوان هشدار برای جذب مردم شناخته می شد.

این رنگ در حقیقت می‌تواند تعداد ضربان قلب انسان را بالا برده و باعث افزایش انرژی بسیار زیادیشود و کاربران را به سمت خود جذب کند.

برای رنگ شناسی در طراحی سایت باید بدانید که استفاده بیش از حد از رنگ قرمز می تواند اضطراب و حسادت در ارتباط باشد و به همین دلیل، استفاده از این رنگ به عنوان رنگ اصلی برای بسیاری از سایت‌ها هرگز توصیه نمی‌شود؛

درست است که قرمز در نگاه اول می‌تواند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند اما اگر بیشتر عناصر سایت به رنگ قرمز باشند، این کار می‌تواند از طریق رنگ شناسی در طراحی سایت باعث راحتی کاربر در سایت شود .

رنگ آبی

رنگ آبی بهترین رنگی است که می‌تواند موضوع رنگ شناسی در طراحی سایت بدون شک به همه ما و برند های معتبر در سراسر جهان ثابت کند. بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مشهور مانند لینکدین ، تلگرام ، فیسبوک و … از رنگ آبی برای برند خود استفاده کرده اند.

رنگ آبی در رنگ شناسی در طراحی سایت می تواند نشان دهنده نماد اعتماد ، اطمینان و برانگیخته شدن احساسات را در افراد به وجود آورد و همه ما رنگ آبی را به عنوان یکی از رنگ های آرامش بخش می شناسیم و در نتیجه رنپ آبی می تواند یک رنگ سازمانی مناسب برای بسیاری از سایت های دولتی و خصوصی به حساب آید.

رنگ آبی معمولا برای طراحی سایت هایی مانند سایت بیمه، سایت بانک های دولتی و خصوصی و یا سایت های امنیت سایبری به کار می‌روند زیرا این مشاغل به سطح بالایی از اعتماد کاربران نیاز دارند که رنگ آبی می تواند انتخاب مناسبی در میان سایر رنگ ها باشد.

رنگ سفید

رنگ سفید در رنگ شناسی در طراحی سایت بیان کننده پاکی و بی گناهی همراه است. این رنگ همچنین ارتباط مستقیمی با بهداشت، تمیزی مرتبط بوده که این عامل می تواند در استفاده از رنگ سفید در مراکز های درمانی به وضوح مشاهده شود.

رنگ سفید می‌تواند نشان دهنده نظم و ارزش‌های سنتی باشد. بسیاری افراد از رنگ سفید برای نشان دادن احساس اطمینان در مخاطبان خود استفاده کرده و تلاش می‌کنند تا به کمک این رنگ به مخاطب خود اطمینان خاطر دهند که می‌توانند به این سایت و محتوای آن‌ها اعتماد کنند.

شما نیز با انتخاب رنگ سفید درترکیب رنگ های خود می‌توانید از تاثیر رنگ در طراحی سایت به خوبی بهره مند شوید و شکل ظاهری سایت خود را به عنوان یک سایت مفید و در عین حال قابل اعتماد به کاربران معرفی کنید.

رنگ زرد

اگر می‌خواهید به مخاطبان هدف خود از طریق رنگ شناسی در طراحی سایت احساس خوش بینی به آن ها انتقال دهید رنگ زرد می تواند گزینه ایده آلی به نظر برسد.برخی طراحان حتی بر این باورند که این رنگ باعث می‌شود در سایت هایی که مخاطان هدف آن ها خانم ها هستند بیشتر احساس جوانی کنند.

درواقع، به همین دلایل است که بسیاری از سایت‌ها که شکل ظاهری آن‌ها با خوشحال بودن همراه شده است به صورت کلی سایت هایی هستند که در سایت های هواپیمایی و پرواز ، مجلات مد و فشن بیشتر از رنگ زرد استفاده می کنند تا سایت برای کاربرانی که مخاطبان آن ها چه خانم و چه آقایان هستند بتوانند احساس خوشحال کننده، دوستانه و صمیمانه بیشتر به چشم بیاید.

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی نیز مانند رنگ زرد بسیاری از سایت‌ها برای قسمت فراخوان های خود استفاده می کنند و رنگ نارنجی در رنگ شناسی در طراحی سایت باعث احساس خون گرمی به کاربر داده و سایت شما را به یک بازدیدعالی دعوت خواهد کرد.

ترکیب رنگ نارنجی با قرمز می‌تواند علاوه بر بیان پیام اضطراری و فوری نشان دهنده ضروری و فوری بودن خبر یا پیامی خواهد بود و در حقیقت رنگ نارنجی درصد بسیارخفیفی از بیانگر اضطراری بودن شرایط را می تواند نشان دهد.

و به همین علت است که در رنگ شناسی در طراحی سایت این رنگ در کنار رنگ قرمز توجه بسیار زیاد یاز افراد را به سوی خود جلب کند یک گزینه مناسب برای طراحی سایت آگهی و تبلیغات است.

رنگ سبز

رنگ سبز همیشه به عنوان یک رنگ شاداب و ارتباط مستقیمی دارد و همه ما با دیدن رنگ سبز آن را بیشتر به رنگ طبیعت می شناسیم ؛

درواقع این رنگ شناسی در طراحی سایت یکی از رنگ‌هایی است که به صورت مستقیم می‌تواند نشان دهنده شادابی و طراوت در طراحی سایت باشد. به تنهایی کلمه «سبز» نیز از زمان قدیم تا به امروزبا مفهوم هایی مانند محیط زیست، تغذیه سالم، فعالیت‌های سالم و سلامت کلی مرتبط بوده است.

و اگر سایت شما در هر یک از این زمینه‌ها فعالیت داشته باشد عدم استفاده ازرنگ سبز می توانید مخاطبان هدف خود را به سایت رقبا هدایت کنید.

رنگ صورتی

رنگ صورتی نیز در پالت رنگ شناسی در طراحی سایت مانند رنگ قرمز عمل می کند و می تواند همانند رنگ قرمز در برقراری ارتباط با مخاطبان هدف استفاده می‌شود.

رنگ صورتی نماد ظرافت، عشق و صداقت است. میزان تندی رنگ صورتی مانند رنگ قرمز جیغ و جذب کننده نیست و می‌تواند آرامش بخش و ملایم باشد. بیشتر از رنگ صورتی برای سایت استفاده می‌شود که محتوای آن مربوط به خانم ها یا دختران جوان باشد .

مثلا هنگام طراحی سایت برای سالن زیبایی در واقع رنگ صورتی برای برخی از سایت ها می‌تواند احساسی و شیرین را به همراه خود داشته باشد.

رنگ مشکی

رنگ همان مشکی نماد آن در رنگ شناسی در طراحی سایت برای همه ماها وضح و آشکار است و این درحالی است که رنگ مشکی در بسیاری از فرهنگ‌ها به عنوان رنگ غم و اندوه شناخته می‌شود اما همچنین این رنگ می تواند با ظرافت و رنگ خود برای بسیاری از ارگان ها مرتبط باشد.

استفاده از رنگ مشکی در رنگ شناسی در طراحی سایت می‌تواند نشان دهنده قدرت، جدیت و اعتماد به نفس بوده باشد و عموما از این در بازایابی برای معرفی محصولات لوکس و برند های بسیار بزرگ در دنیا استفاده می‌شود.

رنگ قهوه ای

رنگ قهوه ای معمولا در رنگ شناسی در طراحی سایت بیانگر در آغوش کشیدن طبیعت و زمین در ارتباط است و احساس پایداری، دوستی و اطمینان را در نگاه اولبرای مخاطبان بیان می‌کند.

از رنگ قهوه ای بیشتر در زمینه تبلیغات شکلات و قهوه مورد استفاده قرارمی‌گیرد. همچنین برای رستوران ها و کافی شاپ ها که مرتبط با این رنگ هستند نیز می تواند انتخاب مناسبی باشد. از دیگر کاربردهایی که رنگ قهوه ای میتوان نام برد املاک، دامپزشکی، امور مالی و… است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وردپرس استار

وردپرس استار