وردپرس استار

جزوه آموزشی طراحی سایت

جزوه آموزشی طراحی سایت

به جرات می توان گفت که در سال های گذشته با توجه به جزوه آموزشی طراحی سایت و نبودن متقاضی طراحی یک سایت دشوار و غیر قابل تصور به نظر می رسید ؛

اما در حال حاضر به جهت یادگیری این حرفه جزوه آموزشی طراحی سایت بسیار زیادی در درسترس همه افراد وجود دارد و به وسیله این جزوه های آموزشی ، پیشرفته ترشدن ابزارهای طراحی سایت و پدید آمدن زبان های برنامه نویسی جدید می توان آن را عاملی برای ورود بسیاری از افراد به این حرفه و بازارکار به حساب آورد.

با جزوه آموزشی طراحی سایت وردپرس استار بهترین طراح سایت شوید

به صورت کلی طراحی سایت ، مجموعه ای از منوها و صفحات سایت هستند که در سرور های مختلف ذخیره شده اند. این سرورها از طریق شبکه پروتکل جهانی به یکدیگر متصل هستند. سایت ها دارای محتوای مختلفی مانند محتوای متنی،تصاویر، محتوای صوتی و تصویری و … هستند .

کاربران می توانند به محتویات سایتی که شما آن را طراحی کرده اید در هر قسمت از کره زمین تنها با اتصال به اینترنت می توانند وارد سایت شوند.

طراحی سایت چیست؟

در ابتدای جزوه آموزشی طراحی سایت باید گفت که طراحی سایت به نوعی از و راه اندازی درصفحات سایت گفته می‌شود که معمولا این کار با نوشتن کد ها به زبان‌های مختلف برنامه نویسی و یا با استفاده از افزونه های رایگان و قالب های آماده انجام می‌شود.

نخستین بار تمامی سایت ها با استفاده از زبان HTML طراحی و پیاده سازی می‌شدند و پس از آن با پیشرفت تکنولوژی و روش های طراحی‌ بسیار متنوع در عرصه طراحی سایت استفاده از جدول‌ در صفحه و کد نویسی به زبان HTML  منسوخ شد و زبان برنامه نویسی CSS روی کار آمد.

به زبان تخصصی و قابل مفهوم در تعریف طراحی سایت می توان این گونه بیان کرد که در حال حاضر طراحی سایت از ساخت صفحات یا ری دیزاین و بهینه سازی سایت‌های نسخه قدیمی که در بستر اینترنت انجام می‌شود.چهارچوب اصلی محیط سایت، صفحات اصلی و فرعی یک سایت هستند.

هر یکی از این صفحات، دارای یک آدرس منحصر به فرد و مهم هستند که این آدرس ها حاوی لینک های مستقیمی هستند که به مجموعه خاصی از صفحات وب که به یک آدرس خاص متصل و باعث ایجاد صفحات مختلفی در سایت می شوند.

اولین و مهم‌ترین ابزارهایی که در ابتدای جزوه آموزشی طراحی سایت به آن نیاز دارید، یک کامپیوتر یا لپ تاپ با قابلیت پردازش بالا است و لازم است از قدرت کافی جهت اجرای انواع برنامه‌های گرافیکی و کدنویسی را برخوردار باشد و تاجایی که ممکن است در هنگام طراحی و توسعه یک سایت خاموش نشود و یا هنگ نکند و زحماتی که تا به این قسمت از طراحی سایت پیش رفته اید از بین نرود.

اگر به سایر ابزارها و مهارت‌های اصلی در طراحی سایت ، می توان تسلط به زبان‌های برنامه نویسی  و فریمورک‌های مربوطه را در ادامه اشاره کرد.

برای طراحی سایت چه زبان‌هایی را باید یاد بگیریم؟

یکی از بیشترین سوالاتی که متقاضیان پیش از دریافت جزوه آموزشی طراحی سایت می پرسند این است که برای طراحی سایت لازم است چه زبان هایی را باید یاد بگیریم و یا اینکه آیا یادگیری تمامی زبان‌های موجود در عرصه طراحی سایت برای یک فرد مبتدی ضروری است؟

در پاسخ به سوال این دسته از متقاضیان باید گفت که یقینا از بین تمامی زبان‌های موجود در برنامه نویسی و طراحی سایت، چند مورد از زبان ها کارایی بیشتری را دارند و به جهت طراحی یک سایت حرفه ای یادگیری آن ضروری است .

از طرفی، یادگیری تمامی زبان‌های برنامه نویسی تقریبا غیرممکن است زیرا تمامی کد ها و زبان ها نمی توانند کاربردی برای شمات در ابتدای یاد گیری داشته باشند. به همین علت توصیه می شود در هر قسمت از شغل طراحی سایت که مشغول به فعالیت هستید، یکی از زبان‌های مرتبط با همان حوزه ی فعالیت را انتخاب کنید و در زبان همان فعالیت مسلط شوید.

به طور کلی زبان‌های برنامه نویسی از جهت کاربرد در طراحی سایت به دو دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از: زبان کاربر و زبان سرور

زبان‌هایی که مربوط به طراحی شکل ظاهری سایت می‌شوند ، در ارتباط مستقیمی با کاربر دارند، مانند: HTML، CSS، جاوا اسکریپت و… و زبان‌هایی مانند PHP، زبان سرور هستند که براساس نوع حوزه تخصصی لازم است آن‌ها را یاد بگیرید و به تسلط کاملی از کد نویسی آن در سایت برسید.

اطلاعات موجود در سایت بین مرورگر و سرور به کمک زبان سمت سرور منتقل می شود . سایت ها علاوه بر شکل ظاهری جذاب لازم است مناسب برای کاربر نیز باشد.

یادگیری زبان html

اولین و قدیمی ترین زبان در جزوه آموزشی طراحی سایت طراحی صفحات سایت با استفاده از زبان اچ تی ام ال است. کدهای صفحه در نهایت به کدهای اچ تی ام ال تبدیل شده و توسط انواع مرورگرها به نمایش در می آیند. بنابراین کلیه اجزای صفحه سایت شامل محتوای سایت، عکس و.. به کمک تگ‌های اچ تی ام ال می توانند در صفحات مختلفی از سایت قرار می‌گیرند.

یادگیری زبان css

دومین زبان کد نویسی و مناسب برای افرای است که قصد دارند به طراحی سایت بپردازند، CSS است. CSS مخفف زبان Cascading Style Sheets

و در زبان فارسی به معنی “برگه‌های آبشاری” است. این زبان همانند یک زبان نشانه‌ گذاری عمل می کند که اجازه می‌دهد ساختار صفحات سایت به گونه ای باشد که از چیدمان عناصر گرفته تا تغییر رنگ‌بندی و فونت‌ها شکل دهید. به کمک  شامل خصوصیاتی همچون رنگ‌ها، فونت‌ها، ابعاد، سایزها، نحوه چیدمان عناصر در سایت و … را در صفحات سایت تغییر و ایجاد کنید.

یادگیری زبان جاوا اسکریپت

یکی از محبوب‌ ترین و پرکاربرد ترین زبان‌های برنامه نویسی که در جزوه آموزشی طراحی سایت می توان بیان کرد ، از این زبان بیشتر در جهت پویا سازی انواع سایت‌ها استفاده می‌شود، زبان جاوا اسکریپت است. جاوا اسکریپت زبانی با سطح بالا، به صورت داینامیک، کلیه روش های مختلف برنامه نویسی را پشتیبانی می‌کند.

به عنوان مثال اگر بخواهیم صفحه‌‌ای که شامل تصاویر و ویدیوی انیمیشنی را در منوی داشته باشیم از زبان جاوا اسکریپت استفاده می کنند.

یادگیری زبان php

بیشترین تاثیری که برای خلاصه نویسی کدهای صفحات سایت می توان به کار برد این زبان برخوردارمی‌باشد. همچنین این زبان برای اداره سیستم‌های پایگاه داده بکار برده می‌شود و همچنین به وسیله این زبان می‌توانید از پایگاه داده به صورت در دسترس و بهینه استفاده کنید و از اتلاف حجم کد های اضافی در محیط پایگاه داده جلوگیری کنید.

به طور کلی در این زبان برنامه نویسی سرور یک قسمت از سایت را به سرور متمرکز اختصاص دارد. به همین جهت شما می‌توانید از قابلیت‌هایی که می توانید در طراحی سایت با استفاده از این زبان وجود دارد بهره‌مند شوید شامل تولید محتوا برای صفحات پویا یک سایت، جمع آوری اطلاعات داده‌ها ، دریافت و ارسال آنلاین اطلاعات را می‌توان در نظر گرفت.

کدهای ایجاد شده در این زبان را می توانید بر روی کلیه سیستم عامل های اصلی اجرا کنید و به توسعه دهنده اجازه دهید که بطور یکپارچه سایت را طی چند سیستم عامل ادغام کند و به شخص توسعه دهنده سایت این اجازه را می دهد که تمامی زیر ساخت ها را به گونه ای مقرون به صرفه تنظیم کند تا دارنده سایت می تواند سایت را با در انواع سیستم عامل های ویندوز، لینوکس، یونیکس و … با قابلیت های بیشتری استفاده کرد.

3 اشتباهات رایج افراد مبتدی در طراحی سایت

طراحی سایت به صورت استاتیک

در حال حاضر طراحی سایت استاتیک به تنهایی نمی تواند کلیه نیاز های یک کسب و کارها را برطرف کند زیرا برای هرگونه تغییرات جزیی در سایت باید منتظر شخص توسعه دهنده و طراح سایت باشید.

توصیه می شود سایت هایی که طراحی می کنید را بر پایه داینامیک طراحی کنید تا کلیه قسمت های سایت توسط دارنده سایت قابل مدیریت و دسترسی باشد و برای هرگونه تغییر جزئی نیاز به دانش برنامه نویسی و شخص طراح سایت نباشد.

خرید هاست بدون در نظر داشتن نوع طراحی سایت

خرید هاست بدون در نظر داشتن نوع سایت طراحی شده می تواند یکی ازاشتباهاتی باشد که ممکن است در سایت اختلالی ایجاد کند بنابراین لازم است در هنگام خرید هاست برای سایت مواردی مورد توجه قرار بگیرد در نظر گرفته شود.

مواردی مانند سیستم عامل هاست، میزان حجم مصرفی، پهنای باند هاست، نوع شرکتی که هاست را از آن خریداری می کنید جزوی از مهم ترین مواردی هستند که بهتر است درابتدای طراحی سایت این موارد را در نظر داشته باشید و سپس هاست را خرداری کنید.

طراحی قالب سایت توسط افراد بدون تخصص

متاسفانه اشتباهی که در بسیاری از موراد شاهد آن هستیم این است که کارفرمایان این است که از یک فرد بدون تخصص در طراحی سایت استفاده می کنند. طراحی سایت یک کار ساده و راحتی نیست که هر شخصی بتواند آن را طراحی کند بلکه لازم است فردی که مسلط به اصول نرم افزار و زبان برنامه نویسی است آن را طراحی کند. طراحان سایت دو دسته اند:

دسته اول به ظاهر و زیبایی سایت اهمیت بسیار زیادی می دهند که به آن ها سمت کاربر نامیده می شوند و دسته دوم برنامه نویسان و طراحان سایت سمت سرور هستند که به پیاده سازی صحیح و منطقی سایت اهمیت ویژه ای می دهند و البته ناگفته نماند یک طراح سایتی که مسلط به برنامه نویس است می تواند طراحی و توسعه سایت را انجام دهد که در اصطلاح طراحان و برنامه نویسان به آن فول استک می گویند.

جهت دریافت جزوه آموزشی طراحی سایت وردپرس استارمی توانید به صورت فایل در قسمت زیرین صفحه دانلود کنید. pdf

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وردپرس استار

وردپرس استار