معایب استفاده از سایت آماده

معایب استفاده از سایت آماده

سایت آماده موجود در بازار، شاید طراحی سایت را برای انواع کسب و کارها و برند ها راحت و آسان تر کرده باشند؛ ولی معایب استفاده از سایت آماده بسیار زیاد است و ممکن است برای هر نوع کسب و کاری نامناسب وخسارت های جبران ناپذیری را به وجود آورد.

برای طراحی یک سایت، دو روش عمده وجود دارد که در روش اول بسیاری از طراحان سایت برای کاهش هزینه ها از سایت‌های آماده و از پیش ساخته شده اقدام به طراحی یک سایت می کنند و در روش دوم طراحی سایت کاملا به صورت اختصاصی و براساس اهداف و خواسته های کارفرما طراحی می شود ، ولی معایب استفاده از سایت آماده در مقایسه با طراحی سایت به روش اختصاصی بیشتر است.

سایت آماده چه سایت هایی هستند؟

سایت های آماده که طرفداران بسیار زیاد دارند ولی معایب استفاده از سایت آماده هم بسیار زیاد هست، کافی است شما رنگ سازمانی یا رنگ قالب مورد نظر خود را به شرکت طراحی سایت ارائه دهید و شرکت مورد نظر، اقدام به خرید سایت آماده با توجه به امکانات و رنگ قالبی که گفته اید خریداری می کنند. یک شرکت طراحی سایت می تواند سایتی را با استفاده از قالب های آماده طراحی کند و همان سایت را به تعداد زیادی از افراد بفروشد.

به همین دلیل معایب استفاده از سایت آماده بر خلاف طراحی سایت های تخصصی، نه زمان زیادی برای طراحی می خواهد نه دانش فنی زیادی برای طراحی سایت های آماده لازم است. از سایت های آماده برای طراحی سایت های مختلفی از جمله سایت های فروشگاهی، شرکتی، خبری، آموزشی، رزومه ای و … استفاده می کنند که هر کدام متناسب با نوع کسب و کار خاصی در جامعه طراحی شده اند.

پوسته و شکل ظاهری آماده سایت که در اصطلاح به آن قالب سایت می گویند ، از قبل طراحی شده اند که جهت طراحی سایت مورد استفاده قرار می گیرند و به دو صورت رایگان و غیر رایگان هستند.

شما می توانید قالب آماده را به صورت رایگان دانلود و یا خریداری نموده و اطلاعات لازم شامل محتوا و تصاویر را در آن سایت بارگذاری نمایید و به همین راحتی وب سایت خود را راه اندازی نمایید. متاسفانه بسیاری از افراد برای اینکه هزینه زیادی را متحمل نشوند از سایت های آماده استفاده می کنند ولی از معایب استفاده از سایت آماده هیچگونه آگاهی ندارند.

برخی از شرکت های سودجو طراحی سایت ازعدم آگاهی مشتریان سوئ استفاده می نمایند و به آن ها آگاهی از معایب استفاده از سایت های آماده نمی دهند و با دریافت مبالغ بسیار زیادی از مشتریان خود با استفاده از سایت آماده و قالب های آماده طراحی می نمایند.

همچنین برخی شرکت های طراحی سایت دیگر هستند در جلسه مشاوره در صورت مشاهده عدم اطلاعات کافی مشتریان خود آگاهی های لارم را در زمینه معایب استفاده از سایت های آماده برای یک برند و کسب و کار می دهند ؛

که از جمله معایب های آن این است که سایت های آماده قابل توسعه نیستند و ایجاد هرگونه تغییرات در سایت های آماده بسیار سخت و هزینه بردار خواهد بود . در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتر معایب استفاده از سایت های آماده بپردازیم .

معایب استفاده از سایت آماده

در ادامه به معایب استفاده از سایت اماده می پردازیم…

معایب استفاده از سایت آماده با امنیت پایین سایت‌ها

یکی از مهم ترین معایب استفاده از سایت آماده این است که سورس‌های این دسته از سایت‌ها در اختیار تمامی برنامه نویسان قرار داده شده است. بنابراین می‌توان گفت روش‌های نفوذ افراد سودجو در این نوع از سایت‌ها و یا هک کردن آن‌ها به راحتی امکان پذیر است.

بنابراین سایت‌های آماده از نظرامنیت سیستم، در رده بسیار پایینی قرار دارند که می تواند به کلیه اطلاعات کاربران در سایت دسترسی پیدا کنند؛ بنابراین از آنجایی که بحث امنیت یک چیز بسیار مهم است و نمیشه گفت سایت های آماده یک سیستم امنیتی کامل دارد بنابراین لازم است از تمامی راهکارهای موجود برای افزایش امنیت در سایت خود استفاده کنید.

معایب استفاده از سایت آماده با کاهش سرعت سایت

یکی دیگر از معایب استفاده از سایت آماده که تاثیر مستقیمی در فروش و ترافیک سایت دارد ، مربوط به سرعت پایین سایت‌ است. در این نوع از سایت‌ها به دلیل عوامل زیادی از جمله گستردگی کد نویسی و همچنین ایجاد امکانات متعدد برای نیازهای مشتریان این سیستم‌ها، به صورت معمول، سرعت بسیارپایینی دارد.

همچنین یکی از معیارهای گوگل برای امتیاز دهی موتورهای جستجو به سایت شما بر اساس سرعت لود و بارگذاری سایت صورت می گیرد که اگر سرعت لود بین 3 الی 5 ثانیه باشد؛ تاثیرات منفی برای شما خواهد داشت و یا اگر بازدیدکنندگان و مشتریان سایت شما از کندی سرعت سایت شما ناراضی باشند؛ شما این مشتریان را از دست خواهید داد و با افت بسیار شدید ترافیک سایت روبه رو خواهید شد.

معایب استفاده از سایت آماده با عدم پایداری سایت

معایب استفاده از سایت‌ آماده و از پیش طراحی شده این است که پس از راه اندازی و اجرای این سایت ها، با گذشت زمانی، کم کم تعداد زیادی از خطاها و مشکلات در طراحی این سایت‌ها خود را نشان خواهند داد. یکی دیگر از معایب سایت های آماده، عدم پایداری سایت در طولانی مدت است.

در صورتی که از این سایت ها استفاده کنید پس از چند سال ممکن است برخی خطاها در سایت شما باقی بماند و رفع آن خطاها نیاز است اقدامات دیگری برای سایت خود استفاده کنید. با این وجود اگر به صورت اختصاصی سایت خود را طراحی کنید و در نصب افزونه و بارگذاری و تولید محتوا دقت کافی داشته باشید هرگز دچار مشکل نخواهید شد.

معایب استفاده از سایت آماده با عدم پشتیبانی در سایت

شما در این نوع طراحی از سایت ها از یک قالب آماده استفاده می کنید، برای همین نمی توانید از پشتیبانی توسط شرکت یا فردی بهره مند شوید. فرد یا شرکتی شما را از این بابت حمایت نخواهد کرد و خود شما باید به تنهایی این کار را انجام دهید؛ بنابراین این ضعف نیز می تواند شما را در آینده ورود کاربران و ترافیک سایت را دچار مشکل کند.

معایب استفاده از سایت آماده با عدم بروزرسانی سایت

یکی از مهم ترین معایب استفاده از سایت‌های آماده عدم بروزرسانی سایت می باشد. به عبارت دیگر شما باید از همان نسخه هایی که در طراحی سایت بکاربرده شده است استفاده کنید و امکان بروزرسانی کردن نسخه های افزونه ها و هرگونه امکاناتی که در سایت وجود دارد وجود نخواهد داشت.

البته ناگفته نماند که معایب استفاده از سایت‌ آماده می تواند درصورت عدم لبروز رسانی کلیه اطلاعات را از سایت حذف کرده و سایت را برای کاربر هرگز نمایش ندهد. این موضوع به این دلیل مهم است که شما سایتی راه اندازی و در اختیار کاربران قرار دهید و پس از آن باید سایت ها بروز رسانی و بهنیه سازی شوند تا سایت شما روز به روز به جایگاه بالاتری دست پیدا کند واین مسئله به روزرسانی می تواند در افزایش امنیت سایت نیز تأثیرگذار باشد.

معایب استفاده از سایت آماده با سفارش سازی محدود

یک سایت آماده دارای امکانات سفارشی سازی بسیارمحدودی است. در حقیقت در این سایت‌ها فقط می‌توانند عکس‌های قالب را تغییر دهند و یا متن‌های خود را با تغییراتی روبه رو نمایند. هم‌چنین دارندگان سایت می‌توانند با استفاده از قالب های آماده رنگ‌ بخش‌های مختلف سایت را تغییر دهند.

اما چنانچه بخواهند تغییرات کلی و جامعی را در سایت خود ایجاد کنند. لازم است به شرکت طراحی سایت مراجعه کرده و هزینه های طراحی صفحات و قالب سایت را بپردازند ، تا از این طریق، طراحان این شرکت‌ها تغییرات مورد نظر صاحبان کسب و کار را بر روی سایت، اعمال نمایند.

شاید در ابتدا با خود فکرکنید چون طراحی کلیه قسمت های سایت آماده و رایگان است ، نیاز به مراجعه با فرد طراح یا شرکت طراحی سایت ندارید، اما لازم است برای نگهداری این سایت و یا گسترش آن حتما سالیانه یا ماهیانه مبلغی را در نظر بگیرید و به شرکت طراحی سایت بپردازید.

معایب استفاده از سایت آماده با عدم کاهش حجم فایل‌های سایت

از دیگر معایب استفاده از سایت‌ آماده که هیچ فردی فکرش را نمی کند که باعث اختلال و عدم نمایش آن برای کاربران شود، عدم کاهش حجم فایل های موجود در سایت است.

در روش طراحی سایت به صورت کاملا اختصاصی، ممکن است حجم یک فایل در سایت نهایتا ۳۰ مگابایت حجم داشته باشد و این در حالی است که یک قالب سایت که به صورت آماده طراحی شده است به صورت معمول حداقل 80 تا 120 مگابایت حجم دارد و این عامل باعث می شود که هم سرعت سایت کاهش یابد و هم اینکه قالب و صفحات سایت برای کاربر نمایش داده نشود.

معایب استفاده از سایت آماده با اختصاصی نبودن سایت آماده

قالب های آماده سایت توسط بسیاری از کاربران قابل دانلود است که به آسانی می تواند مورد استفاده افراد قرار گیرد. بنابراین اگر به دنبال سایت های اختصاصی و منحصر به فرد هستید و میخواهید مختص به کسب و کار شما طراحی شود بهتر است استفاده از سایت های آماده را فراموش کنید.

چنانچه اگر از سایت های آمده برای طراحی سایت خود استفاده کنید ممکن است در انتها سایت شما مانند یک کپی از سایت رقبا به نظر بیاید و اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که هیچکس دیگر قالب سایت را خریداری نمی کند، لازم است شما قیمتی چندین برابر برای طراحی قالب سایت به صورت سفارشی بپردازید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط

طراحی سایت در تهران

28 شهریور 1403

تعرفه افزایش سرعت سایت

13 شهریور 1403

طراحی سایت در کرج

12 شهریور 1403

پکیج افزایش سرعت سایت

7 شهریور 1403

طراحی وب اپلیکیشن با وردپرس

6 شهریور 1403

هزینه طراحی قالب سایت

2 شهریور 1403
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x