مراحل سفارش طراحی سایت

مراحل سفارش طراحی سایت

مراحل سفارش طراحی سایت به این صورت است که اگر تمایل دارید به دنیای تجارت آنلاین وارد شوید سفارش طراحی سایت یکی از اقداماتی است که می‌تواند به توسعه کسب‌ وکار شما کمک زیادی کند. کاربرانی که در سطح اینترنت به جستجوی نیاز های خود می پردازند جزوی از مشتریان بالقوه محصول یا خدمات شما به حساب می آیند.

سفارش و درخواست طراحی سایت می‌تواند مشتریان بالقوه شما را به مشتری دائمی تبدیل می کند و درصورتی‌ که سایت شما کاملاً حرفه‌ای داشته باشد می‌توانید مشتریان وفاداری را از طریق سایت جذب کنید.در صورتی که دانش و تخصص کافی درحوزه طراحی سایت ندارید می‌توانید با ثبت درخواست ، طراحی سایت را به تیم حرفه‌ای وردپرس استار بسپارید.

مراحل سفارش طراحی سایت

برای ثبت سفارش طراحی سایت باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید.

جلسه مشاوره

جلسه مشاوره جزوی از مهم ترین مراحل سفارش طراحی سایت می‌باشد. در این جلسه مشتری تمامی نیازها، اهداف و انتظارات خود را از سایت در اختیار تیم طراحی سایت می سپارند و سپس تیم طراحی براساس نیازهای بیان شده مشتری به پیاده سازی و طراحی می پردازند.

تعیین اینکه چه نوع سایتی نیاز دارید نیز از نکات مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. در جلسه مشاوره با در نظر داشتن مراحل سفارش طراحی سایت تصمیم می گیرید که طراحی وب سایت شما با سیستم مدیریت محتوای آماده وردپرس باشد یا با زبان‌های برنامه نویسی به صورت اختصاصی طراحی شوند.

در مراحل سفارش طراحی سایت بخواهیم قیمت و هزینه طراحی سایت را با یکدیگر مقایسه کنیم ، طراحی سیستم مدیریت محتوای آماده طراحی سایت به صورت اختصاصی ارزان‌ تر می‌باشد. اما در برخی موارد برای افزودن امکانات کامل به سایت شما، باید سیستم مدیریت محتوایی را حتما به یک سایت اختصاصی توسعه دهید.

تعیین دامنه سایت

دومین مرحله از مراحل سفارش طراحی سایت این است که نامی به عنوان آدرس برای کسب و کار خود انتخاب را به عنوان دامنه ثبت نمایید. پس از آن یکی از پسوندهای com. و ir. که رایج‌ ترین پسوندها هستند را انتخاب نمایید. ثبت و تمدید دامنه هزینه دارد. هزینه دامنه ir. به مراتب کمتر از هزینه دامنه com. می‌باشد.

نحوه تمدید دامنه و مدت تاریخ انقضای دامنه وابسته به بازه زمانی که شما خریداری کرده اید بوده و تاریخ انقضای دامنه سایت معمولا یک ساله هستند و درصورت پایان انقضای دامنه شرکت طراحی سایت به شما اطلاع می دهد.

هاست سایت

دومین مرحله از مراحل سفارش طراحی سایت ، هاست یا سرور میزبان فضایی برای ذخیره سازی کلیه اطلاعات سایت می‌باشد. برای راه اندازی یک ‌سایت در فضای وب نیاز به فضا و حافظه داریم. برخی از شرکت‌های هاستینگ این فضا را با قیمت های مختلف و مانند دامنه با بازه زمانی یک ساله و شش ماهه و با حجم های متنوعی در اختیار کاربران قرار می دهند. شما با خریداری هاست می‌توانید اطلاعات و فایل‌های سایت را بارگذاری نمایید.

بهتر است تهیه فضای هاست را به خود شرکت طراحی سایت بسپارید تا براساس نوع سایت حجم مورد نظر را انتخاب کنند. در زمان مشاوره طراحی سایت لازم است به هزینه پهنای باند و هزینه ارتقا فضای هاستینگ نیز از طراح خود بپرسید.

قالب سایت

سومین مرحله از مراحل سفارش طراحی سایت، قالب یک سایت یا همان ظاهر سایت می‌باشد. طرح‌ها، رنگ ‌بندی، فونت و … جزوی از قالب یک سایت هستند. طراحی لوگو سایت نیز جز قالب سایت می‌باشد. قالب های آماده سایت زیادی برای سیستم های مدیریت محتوایی آماده از جمله وردپرس وجود دارند که بیشتر آن‌ها رایگان می‌باشند ،

اما ممکن است این قالب پاسخگوی نیاز شما و مناسب برای سایت نباشد. سایت‌هایی وجود دارند که می‌توانید از آنجا قالب‌های آماده خریداری نمایید یا می‌توانید طرحی اختصاصی به شرکت طراح سایت سفارش دهید.

انتخاب طرح و رنگ بندی سایت

چهارمین مرحله از مراحل سفارش طراحی سایت با توجه به هدف سایت، لازم است طرح و رنگ بندی مشخصی را برای سایت خود انتخاب کنید. با انتخاب رنگ، فونت، و عکس مناسب می‌توانید مخاطبان خود را به سمت سایت هدایت کنید.

زمانی که فروشگاهی را در فضای وب راه‌ اندازی می‌کنید، مانند این است که در بهترین قسمت و پر رفت ‌و‌آم د‌‌ترین نقطه شهر فروشگاهی را تاسیس کرده باشید؛ مشتریان شما را طیف گسترده‌ای از افراد، با سنین مختلف از فروشگاه شما بازدید می کنند.

سلایق کاربران با یکدیگر به یک اندازه نیست و لازم است شما با انتخاب یک قالب هوشمندانه، این امکان را برای آن ها فراهم می‌کنید که هر کاربر با هر نوع سلیقه ای بتواند با سایت شما ارتباط برقرار کند و قالب با طرح و رنگ بندی درست همانند ویترین یک فروشگاه می باشد ک آن ویترین با نحوه چیدمان خود بیانگر حوزه فعالیت خود می باشد.

وارد کردن اطلاعات سایت

پنجمین مرحله از مراحل سفارش طراحی سایت پس از سفارش قالب و پیاده‌سازی آن، باید اطلاعات در سایت وارد شود. این مرحله به این صورت است که شما باید فایلی کامل از مطالب مورد نیاز وب ‌سایت خود آماده و دسته بندی کنید و آن را برای شرکت طراحی سایت ارسال نمایید.

می‌توانید از شرکت طراحی سایت خود بخواهید که به شما دسترسی و آموزش لازم برای وارد کردن اطلاعات به سایت را بدهند و خودتان اطلاعات را وارد کنید که این امر می تواند هزینه شما را از مراحل سفارش طراحی سایت کاهش دهد.

امنیت ‌سایت

ششمین مرحله از مراحل سفارش طراحی سایت امنیت وب ‌سایت است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. امنیت سایت به اقداماتی گفته می شود که وب مستر ها برای امنیت بیشتر سایت در برابر هکرها و جلوگیری از نشت اطلاعات سایت انجام می دهند. اقداماتی که وب مسترها انجام می دهند ، شامل نصب و استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی بر روی سایت و توجه به هشدارهای امنیتی، قرار دادن پسوردهای قوی و… خواهد بود.

اگر در مراحل سفارش طراحی سایت نسبت به امنیت سایت بی تفاوت باشید ، هک شدن سایت می تواند ضربه بسیار بزرگی به اعتبار یک کسب و کار وارد کند و کلیه اهداف و انتظاراتی که از سایت خود داشته اید و هزینه هایی که در راه اندازی آن پرداخت کرده اید هدر برود.

سئو و بهینه سازی سایت

هفتمین مرحله از مراحل سفارش طراحی سایت سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو برای موفقیت یک ‌سایت ازاهمیت زیادی برخوردار است. بدون سئو سایت، راه‌اندازی یک سایت هیچ تاثیری ندارد و تنها راهکار برای رسیدن به اهدافتان لازم است از طریق بهینه سازی باید ترافیک سایت را افزایش دهید.

برای افزایش ترافیک و ورودی‌های سایت لازم است اقداماتی را انجام دهید، این اقدامات شامل لینک سازی داخلی ، لینک سازی خارجی ، بهینه سازی عنوان ها و تگ ها ، بهینه سازی کد ها ، بهینه سازی تصاویر ، بهینه سازی محتوا براساس کلمات کلیدی و… می باشد.

تست سایت

هشتمین مرحله از مراحل سفارش طراحی سایت این است که پیش از آپلود سایت سایت ، سایت روی سرور تست قرار می گیرد که تنها تعدادی ازمخاطبان و هر شخصی که لینک سایت آن را با آن ها به اشتراک می گذارید ، می توانند آن را مشاهده کند.

آزمایش و تست سایت بسیار مهم است زیرا قطعاً مسائلی وجود خواهد داشت که لازم است پیش از آپلود نهایی به بررسی آن بپردازید. در این مرحله سایت در مرورگرهای مختلف مانند فایرفاکس ، سافاری ، کروم و… نمایشگر های مختلف شامل لپ تاپ ، تبلت و موبایل بررسی می شود تا ببیند که سایت به خوبی در همه مرورگرها و نمایشگرها نمایش داده می شوند و درغیر این صورت به بررسی بیشتربپردازند.

سرعت بارگذاری سایت برای کاربر

نهمین مرحله از مراحل سفارش طراحی سایت سرعت بارگذاری سایت که به آن سرعت لود شدن سایت نیز می گویند، به مدت زمانی گفته می شود که که کاربرپس از کلیک بر روی لینک مربوطه، به نمایش گذاشته می شود. هر چقدر سرعت بارگذاری سایت بیشتر باشد، یعنی فاصله بین کلیک کردن کاربر بر روی لینک و باز شدن سایت کمتر خواهد شد، آن سایت از نظر در موتورهای جستجو بهینه تر است.

یعنی چنانچه سرعت بارگذاری سایت بیشتر شود، سئو علاوه بر موتورهای جستجو از جمله گوگل، کاربران نیز از سایت های دارای سرعت بارگذاری بهتر، استقبال بیشتری می کنند. در حقیقت گوگل تمام سعی خود را می کند که نتایجی را برای کاربرنمایش دهد تا کاربر بتواند بیشترین بهره را از آن سایت ببرد.

معمولا کاربرانی که سایتی را در موتورهای جستجو می بینند و میخواهند وارد آن سایت شوند، در صورتی که سرعت بارگذاری سایت پایین باشد، سریع منصرف می شوند و از سایت خارج شده و به سراغ دیگر نتایج موجود که اغلب رقبای آن سایت هستند، می روند.

پشتیبانی سایت

دهمین و آخرین مورد از مراحل سفارش طراحی سایت پشتیبانی از سایت شامل بررسی منظم کلیه قسمت های سایت می‌باشد که در صورت بروز هرگونه خطا و مشکلات سایت آن را شناسایی و سایت را بروزرسانی نمایند. پشتیبانی یک سایت بر دو نوع است: پشتیبانی محتوایی و پشتیبانی فنی سایت

پشتیبانی محتوایی سایت

یکی از مراحل سفارش طراحی سایت دراین بخش، پشتیبانی از محتوای سایت می‌باشد که در این نوع پشتیبانی به غیر از طراحی و پیاده سازی سایت، پشتیبانی از کلیه تولید محتوای سایت نیز برعهده شرکت طراحی سایت می‌باشد و محتوایی که در سایت منتشرمی شود لازم از براساس اصول و قواعد سئو باشد.

پشتیبانی محتوای سایت شامل تولید و انتشار محتوای سایت ، تعیین کلمه کلیدی ، تعیین استراتژی محتوا و…. می باشد.

پشتیبانی فنی سایت

در این نوع مرحله از پشتیبانی، سایت دائما در حال بررسی مسائل امنیتی ، هرگونه خطا و باگ ها می باشد و در صورت بروز چنین مواردی در صورت لزوم افزونه هایی بر روی سایت نصب می شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط

طراحی سایت در تهران

28 شهریور 1403

تعرفه افزایش سرعت سایت

13 شهریور 1403

طراحی سایت در کرج

12 شهریور 1403

پکیج افزایش سرعت سایت

7 شهریور 1403

طراحی وب اپلیکیشن با وردپرس

6 شهریور 1403

هزینه طراحی قالب سایت

2 شهریور 1403
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x