طراحی سایت با قالب آماده

طراحی سایت با قالب آماده

طراحی سایت با قالب آماده تنها از سیستم مدیریت محتوایی همچون وردپرس می توان اجرا کرد که این روش در طراحی سایت بسیاررواج یافته است. در سایت هایی همچون مجنتو که یک سایت فروشگاهی است ،

به دلیل جمعیت بسیارکمی از برنامه نویسانی که در زمینه طراحی سایت با قالب آماده فعالیت می کنند ، معمولا از طراحی سایت با قالب های اختصاصی بسیار کمتر طراحی می شوند و قالب هایی به صورت آماده و از پیش طراحی شده وجود دارند…

و شما اگر از بخواهید بدون داشتن دانش فنی در زمینه طراحی سایت بخواهید یک سایت را طراحی کنید میتوانید از سیستم هایی همچون وردپرس، کنید و برای طراحی قالب سایت ناچار به استفاده از قالب هایی به صورت آماده خواهید بود.

اگر شما تمایل دارید سایتی را با استفاده از قالب اختصاصی برای خود داشته باشید، می تواند قیمت و هزینه شما را تا چندین برابر افزایش دهد و به همین دلیل امروزه بیشتر طراحی سایت با قالب آماده و بر پایه وردپرس طراحی می شوند وردپرس به دلیل داشتن برخی از ویژگی های خاص سبب می شوند تا داشته باشد.

در بین افرادی که میخواهند به شخصه سایتی را برای خودشان طراحی کنند یا هزینه مناسبی برای آن ها داشته باشد محبوبیت بسیارزیادی پیدا کرده است.

طراحی سایت با قالب آماده وردپرس همانند سایر سیستم های سایت ساز نیست و خوشبختانه تعداد طراحان و برنامه نویسان در این زمینه در درصد بسیار بالایی در سطح جامعه وجود دارند واین موضوع هم در داخل کشور و هم در خارج کشور بسیار رواج یافته است .

هم اکنون در سایت های فروش قالب و افزونه چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور، هزاران قالب و پلاگین وجود دارند که البته نمی توان گفت همه این قالب های آماده یا افزونه ها استاندارد و مناسب برای طراحی سایت با وردپرس هستند ، اما در طراحی سایت با قالب آماده بیشتر این قالب ها توسط جمعی از برنامه نویسان ماهر و برتر برنامه نویسی و وارد بازار می شوند؛

در ادامه با ما همراه باشید تا به دو مسئله بسیار مهم خواهیم پرداخت که بخش اول مزایای طراحی سایت با قالب آماده و بخش دوم معایب طراحی سایت با قالب آماده است که تیم وردپرس استار تلاش می کند تا همه مواردی که لازم است در زمینه طراحی سایت با قالب آماده را به شما ارائه دهد.

مزایا و معایب طراحی سایت با قالب آماده

صرفه جویی در زمان

یکی از مزیت‌های استفاده و طراحی سایت با قالب آماده صرفه‌جویی در وقت و زمانی است که برای راه اندازی سایت صرف می کنید، گرچه طراحی و برنامه نویسی این نوع قالب‌ها از ابتدا نیاز به زمان بسیا زیادی دارد اما شما می‌توانید درعرض چند ساعت قالب مورد نظر خود را انتخاب و بر روی سایت مورد نظرخود نصب و به ادامه راه اندازی سایت بپردازید.

قیمت و هزینه مقرون به صرفه

دومین مزایای و طراحی سایت با قالب آماده قیمت وهزینه بسیار ارزان و مقرون به صرفه ای نسبت به طراحی قالب های اختصاصی دارد و تنها دلیل قیمت مقرون به صرفه قالب های آماده را میتوان به عرضه به صورت گسترده به تعداد زیادی از افراد بیان کرد.

تنوع بسیار بالای پالت رنگی

زمانی که با جستجوی طراحی سایت با قالب آماده در گوگل مشاهده می کنید که تنوع بسیار بالا و قالب های مختلفی از قالب‌های آماده برای طراحی سایت در وردپرس روبه رو می‌شوید؛ از طراحی سایت با قالب آماده به صورت شرکتی گرفته تا طراحی سایت با قالب آماده به صورت قالب‌های فروشگاهی که هر کدام از آن‌ها تنوع و ویژگی‌های مختص به خودشان را دارند.

معایب طراحی سایت با قالب آماده

کد‌های زیاد و غیر اصولی در سئو

با توجه به مزیت هایی که طراحی سایت با قالب آماده به همراه دارد ممکن است معایبی نیز برای خود به همراه داشته باشد و علاوه بر داشتن ویژگی های مختلف مانند تغییر رنگ پالت و اضافه کردن المان‌ها بدون نیاز به کد نویسی معایبی نیز وجود دارد که بیشتردر قالب‌های آماده زیاد مشاهده می‌شود.

وجود کد‌های زیاد وغیر اصولی در این نوع قالب‌ها جبران ناپذیراست وجود این کد‌ها بدون شک می تواند در سرعت بارگذاری سایت و سئو تاثیر بسیار منفی را خواهند داشت.

امنیت وب سایت

طراحی سایت با قالب آماده به طورکلی از امنیت بسیارپایینی برخوردارهستند و ممکن است که کد‌هایی در طراحی قالب ها بکار رفته شده است شامل کدهای اضافی هستند و باعث می شود که امنیت سایت شما را در درازمدت به خطر بیندازند.

البته ناگفته نماند که زمانی امنیت سایت شما در صورت استفاده از قالب های بدون داشتن لایسنس یا نال بدون درنظر داشتن نسخه اصلی و اورجینال به خطر خواهد افتاد و متاسفانه که برخی از سایت‌های ایرانی قالب‌های آماده و فایل های نال را راستچین کرده

و به زبان فارسی برای فروش به عموم آماده می‌کنند و به نام قالب اورجینال اصلی می‌فروشند اما در مجموعه وردپرس استار همه چیز به صورت اورجینال به شما ارائه می دهد.

عدم ایجاد ویرایش تغییرات در قالب‌های آماده

معایب دیگری که طراحی سایت با قالب آماده به دنبال خواهد داشت ، عدم ایجاد و ویرایش تغییرات است یعنی هر آنچه که در قالب آماده وجود دارد همان است و در صورتی که بخواهید تغییرات اساسی یا امکانات جدیدی را به سایتتان اضافه کنید این شرایط برای تغییرات وجود ندارد یا برای سایت بسیار سخت و مشکل ساز خواهد بود.

سنگین بودن کد قالب های آماده

یکی از بزرگترین معایبی که طراحی سایت با قالب آماده می تواند به همراه داشته باشد این است که این قالب ها به دلیل اینکه عموما مخاطبان هدف خود را نمی شناسند به صورت عمومی و کلی مناسب برای هر نوع سایتی طراحی می شوند و امکانات موجود در آن به گونه ای هستند که مخاطبان بیشتری بتوانند از آن ها استفاده نمایند .

به همین دلیل است که حجم بسیار بالای کد های داخل قالب و امکاناتی که می تواند به آن اضافه شود زیاد است می تواند باعث اشغال شدن فضای بیش از حد سایت شود.

به عنوان مثال اگر شما ازیک قالب آماده شرکتی با امکانات فروشگاه خریداری نموده اید اما آن قالب بر روی فروشگاه وجود ندارد، شما می تواند از افرونه های فروشگاه ساز مانند ووکامرس برای فعال سازی بخش فروش اینترنتی استفاده کنید.

عدم اختصاصی بودن طرح قالب

از آنجایی که طراحی سایت با قالب آماده هزینه بسیار مناسبی دارد و در اختیار تمام عموم قرارمی گیرد ؛ دلایل عدم اختصاصی بودن طرح قالب که جزوی از معایب طراحی سایت با قالب آماده است چیزی جز اینکه پیش ازشما و بعد از شما صدها نفر این قالب را خریداری کرده اند نخواهد بود ،

به همین علت ممکن است شما هنگام مشاهده بسیاری از سایت هایی که در زمینه کسب و کار شما فعال هستند و یا حتی نیستند ،

قالب سایت هایی دقیقا مشابه با قالب سایت خودتان مشاهده نمائید که این امر برای بیشتر سایت هایی که تمایل به سرمایه گذاری و تبدیل شدن به یک برند را دارند اصلا مناسب نیست و بهتر است برای برند و سرمایه گذاری بر روی مجموعه خود از قالب های اختصاصی برای برند استفاده نمایید.

سئو ضعیف در سایت

همانطور که در قسمت بالاتر نیز گفته شد قالب های آماده برای کلیه عموم بدون در نظر داشتن نیازآن ها طراحی و برنامه نویسی شده اند، بنابراین این قالب ها می توانند برای اهداف مختلف استفاده و توسط ملیون ها نفر در طول روز خریداری شوند. اگر شما تمایل دارید تا با استفاده از قالب های آماده ،

سایت خودتان را توسعه دهید و رتبه اول را در صفحه اول نتایج گوگل درموتورهای جستجو بدست آورید ، لازم است تا قالب های آماده در زمینه هایی مختلفی همچون افزایش سرعت ، سئوی تکنیکال و … بهینه سازی شود ،

بنابراین این کار معمولا در قالب های آماده بسیار سخت و پیچیده خواهد بود و به صورت کلی انجام کلیه عملیات بهینه سازی سرعت و بهبود در سئوی تکنیکال قالب های اختصاصی در مقایسه با قالب های آماده بسیار راحت تر و بدون پیچیدگی خواهد بود.

چه مجموعه هایی می توانند برای طراحی سایت از قالب آماده استفاده کنند ؟

مجموعه ها و شرکت هایی که تمایل دارند تا یک سایت برای ثبت رزورمه و نمونه کار داشته باشند و تبدیل شدن به یک برند خاص از طریق طراحی سایت برای آن ها ملاک نیست و یا

حداقل در حال حاضر طراحی سایت به صورت حرفه ای در اهداف و برنامه خود ندارند می تواند مناسب و توسعه کسب و کار خود را به سال های آینده موکول می کنند می توانند با هزینه ای مقرون به صرفه و اندک یک سایت برای خود داشته باشند.

در این بین دوستانی نیز وجود دارند که طراحی سایت با قالب آماده ممکن است در ابتدا بسیاری از نیاز های شما را برآورده کنند اما در صورت توسعه وپیشرفت بیشتر در مجموعه ،

شما به ناچار به متحمل شدن هزینه های اضافی بسیار زیادی به جهت تبدیل قالب آماده به قالب دلخواه خودتان خواهید شد و یا اینکه در نهایت قالب آماده خود را نادیده بگیرید و از یک قالب به صورت اختصاصی و برند برای مجموعه خودتان استفاده کنید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط

طراحی سایت در تهران

28 شهریور 1403

تعرفه افزایش سرعت سایت

13 شهریور 1403

طراحی سایت در کرج

12 شهریور 1403

پکیج افزایش سرعت سایت

7 شهریور 1403

طراحی وب اپلیکیشن با وردپرس

6 شهریور 1403

هزینه طراحی قالب سایت

2 شهریور 1403
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x