هزینه ساخت اپلیکیشن اسنپ

هزینه ساخت اپلیکیشن اسنپ

پیش از بررسی نحوه ساخت و هزینه ساخت اپلیکیشن اسنپ بهتر است که در ابتدا به نحوه کاربا این اپلیکیشن ها بپردازیم و با آن آشنا شویم . اپلیکیشن های تاکسی یاب یا همان اسنپ از جمله اپلیکیشن هایی هستند که امروزه مورد استفاده بسیاری از افراد جامعه شده است و برای رانندگان نوعی اشتغال محسوب می شود؛ اما برخی از افراد بسیار جالب است که این اپلیکیشن کاربردی چگونه کار می کند ؛

کارایی اپلیکیشن اسنپ این گونه می باشد که فردی که نیاز به خودرو دارد روی نقشه موقعیت مکانی فعلی خود ( مبدا) و مقصد خود را مشخص می نمایید سپس اپلیکیشن با بررسی مسیر از مبدا تا مقصد حجم ترافیک میزان هزینه سفر را بررسی کرده و درخواست را به رانندگانی که در نزدیکی موقعیت مکانی شما می باشند ارسال می کند و با تایید راننده سفر شما پذیرفته شده و راننده با استفاده از لوکیشن محل حضور شما به سمت شما حرکت کرده و سفر شما آغاز خواهد شد و پس از پایان سفر شما مبلغ سفر خود را به صورت اینترنتی می توانید پرداخت می نمایید.

اسنپ از جمله اپلیکیشن هایی می باشد که طراحی و ساخت آن بسیارحساس و مهم می باشد و باید در طراحی آن از برنامه نویسان خبره و مجرب استفاده کرد و در نظر داشته باشید که این کار توسط شرکت های ساخت اپلیکیشن انجام می گیرد و نباید از نرم افزار های آماده برای ساخت اپلیکیشن اسنپ و … استفاده کرد.

یکی از مواردی که امروزه بسیاری از افرادی که به دنبال ساخت اپلیکیشن اسنپ می باشند در ابتدا به دنبال آن هستند که هزینه ساخت اپلیکیشن اسنپ چقدر می باشد و خیلی از افراد هم تصور می کنند این اپلیکیشن به زمان و مبلغ زیادی نیاز ندارد و عقیده دارند که یک اپلیکیشن ساده و پیش پا افتاده است ؛

اما در حقیقت باید گفت که هزینه ساخت اپلیکیشن اسنپ در شرکت های مختلف با یک دیگر متفاوت است و تعیین قیمت و هزینه ساخت اپلیکیشن اسنپ به امکانات موجود در اپلیکیشن ، فریم ورک ها و زبان های برنامه نویسی دارد، اما به صورت میانگین هزینه ساخت اپلیکیشن اسنپ بین 800 میلیون تا 2 میلیارد تومان می باشد و در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتری عوامل تاثییر گذار بر هزینه ساخت اپلیکیشن اسنپ بپردازیم.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه ساخت اپلیکیشن اسنپ

عوامل مهم و اصلی که طراحی ، توسعه و همچنین هزینه ساخت اپلیکیشن اسنپ آن تاثیرگذارند، شامل مواردی ازجمله پلتفرم و سیستم عامل مورد استفاده، ویژگی‌های برنامه نویسی و طراحی، امکانات ارتباطی و درگاه بانکی پرداخت آنلاین باشد.

به عنوان مثال، اپلیکیشن‌هایی با ویژگی‌هایی ازجمله پرداخت آنلاین، جستجوی کاربر، مسیریابی هوشمند، ارائه خدمات بیشتر به رانندگان و مشتریان شامل امکانات بیشتری برای ارائه خدمات در مناطق کلان شهری ها و استان های یزرگ پر ترافیک شلوغ هستند و بنابراین هزینه ساخت اپلیکیشن اسنپ بیشتری در مقایسه با هزینه ساخت اپلیکیشن اسنپ در استان های کوچک و شهرهای کم جمعیت دارد و امکانات محدود تری برای آن اپلیکیشن در نظر گرفته می شود؛

بنابراین، برای محاسبه هزینه ساخت اپلیکیشن اسنپ ، باید به ویژگی‌های مورد نظر و نیازهای کاربران توجه کنید تا در ادامه به مهمترین ویژگی ها اشاره می کنیم:

هزینه ساخت اپلیکیشن اسنپ با توسعه دهندگان

هزینه طراحی اپلیکیشن اسنپ به دانش فنی شخص طراح و توسعه دهندگان وابسته است و وقتی که طراحی این اپلیکیشن را نه به عنوان یک پروژه ساده بلکه به عنوان یک ایده تجاری در نظر بگیرید، به کمک توسعه دهندگان حرفه ای نیاز خواهید داشت.

متاسفانه بسیاری از کارفرمایان برای کاهش هزینه طراحی اپلیکیشن اسنپ به سراغ فریلنسرها می روند واگر تصمیم دارید با فریلنسرها کار کنید ، خودتان را آماده روبه رو شدن با چالش هایی باشید که ممکن است پس از طراحی و در هنگام فرآیند توسعه اپلیکیشن به وجود بیاید. در این پروژه معمولاً کنترل کاملی بر روند توسعه ندارید و هیچ تضمینی برای کیفیت وجود ندارد.

در حالی که این گزینه ممکن است در ابتدا مقرون به صرفه به نظر برسد، ولی در واقعیت احتمال دارد این پروژه موفق نباشد و شما مجبور باشید که توسعه و طراحی این اپلیکیشن را با پراخت هزینه مجددا از نو شروع کنید ؛ چنانچه اگر نمی‌خواهید زمان و هزینه خود را تلف کنید و به تضمین کیفیت نیاز دارید و نمی‌خواهید با چالش ها و مشکلات آن روبه رو شوید بهتر است طراحی این قبیل اپلیکیشن ها را به یک شرکت یا شخص ثالث که از رزورمه و دانش فنی بالایی برخوردار است بسپارید.

هزینه ساخت اپلیکیشن اسنپ با نحوه ثبت نام و ورود کاربران

در بسیاری از اپلیکیشن ها ، کاربران به جهت ورود و استفاده از اپلیکیشن لازم است تا کاربران ثبت نام کنند و بتوانند از امکانات اپلیکیشن استفاده کند و وارد آن شوند. وجود همچین قابلیتی هزینه طراحی اپلیکیشن اسنپ را افزایش می دهد و همچنین با ایجاد پروفایل شخصی که کاربر بتواند اطلاعات و عکس خود را داخل آن بارگذاری کند باعث می‌شود برنامه پیچیده تر شود و نیاز به برنامه نوسی بیشتری داشته باشد.

البته ناگفته نماند که به جهت افزایش ترافیک و بازدهی از اپلیکیشن شما نمیتوانید به صرف کاهش هزینه برخی از امکانات ضروری اپلیکیشن را حذف کنید و یادتان نرود که کاربران هستند که برای شما درآمد زایی ایجاد می کنند ، بنابراین لازم است به جهت ارائه خدمات هرچه بهتر به کاربران خود بودجه مشخصی را برای هزینه طراحی اپلیکیشن اسنپ در نظر بگیرید.

هزینه ساخت اپلیکیشن اسنپ با طراحی گرافیکی اختصاصی

از سایر عوامل تاثیر گذار درهزینه ساخت اپلیکیشن اسنپ ؛ طراحی گرافیکی اختصاصی است .این موضوع شامل رابط کاربری و توجه به تجربه کاربری در هنگام استفاده از اپلیکیشن و راحتی کاربری آن می باشد. شما نمی توانید یک کتاب را از روی جلد آن قضاوت کنید ؛

اما در دنیای اپلیکیشن‌ها ، محصولات دیجیتال براساس ظاهرشان قضاوت می‌شوند و هرچه طراحی گرافیکی به صورت اختصاصی و موردپسند کاربر طراحی شود طراحی زیبا و اپلیکیشن شما از ذهن مخاطب نمی رود و تا مدت زمان طولانی برای کاربر ماندگار خوهید شد.

هزینه ساخت اپلیکیشن اسنپ با استفاده از جدید ترین فناوری روز

در زمینه طراحی و ساخت اپلیکشن ها فناوری های بروز و مختلفی وجود دارند که می توانید برای طراحی و توسعه اپلیکیشن های خود از جدیدترین فناوری های روز در جهان استفاده کنید و جدا از مسئله کد نویسی اپلیکیشن ممکن است بخواهید از هوش مصنوعی برای ارائه خدمات بهتر در داخل اپلیکیشن خود استفاده کنید و همه این فناوری‌ها هزینه ساخت اپلیکیشن اسنپ را به طرز قابل توجهی دو یا سه برابر می‌کنند.

هزینه ساخت اپلیکیشن اسنپ با پشتیبانی

در بحث هزینه ساخت اپلیکیشن اسنپ با پشتیبانی از اپلیکیشن می توان گفت که داشتن یک تیم حرفه ای پشتیبانی و بسیارقوی برای نگهداری و پشتیبانی بی وقفه از آن ، از مهم ترین اقدامات پس از طراحی اپلیکیشن است ؛

چرا که در طی مسیر بهره برداری از اپلیکیشن ها همیشه مشکلات و خطای فنی زیادی به وجود خواهند آمد یا تغییرات به وجود آمده در اپلیکیشن باعث می شود کاربران نتوانند ازآن استفاده کنند و از همین جهت نمی توانید پس از طراحی این پروژه را تمام شده در نظر بگیرید. یا اینکه در آینده امکان دارد اپلیکیشن را آپدیت و قسمت جدیدی به آن اضافه کنید که ضرورت وجود یک پشتیبان قوی پیشتر از هر زمان دیگری احساس می شود.

هزینه ساخت اپلیکیشن اسنپ با سیستم عامل اندروید یا آی یو اس

سیستم عامل ها و اپلیکیشن های موجود، فعالیت متمایز و بیشتری نسبت به نسخه های اندرویدی خود ندارند اما همواره طراحی و ساخت اپلیکیشن های اندروید از نسخه های آن ارزان‌ تر است بیشتر برنامه‌ نویس‌ان حرفه ای و طراحان، اپلیکیشن موبایل را برای سیستم عامل اندروید اپلیکیشن را توسعه می دهند.

همانطور که می دانید شرکت اپل تمامی محصولات خود را در یک چهاچوب خاص طراحی کرده و اجازه نمی دهد از سیستم های دیگر برای توسعه اپلیکیشن برای سخت افزارهای خودش استفاده شود ؛ یعنی شما با یک لب تاپ معمولی نمی توانید برای سیستم عامل های اپل اپلیکیشن طراحی کنید و آن را توسعه دهید. بلکه در حقیقت شما ابتدا باید اقدام به خرید یک سیستم مانند مک بوک اپل کنید و سپس شروع کنید به توسعه و طراحی اپلیکیشن های  اپل کنید.

برای خریداری سیستم های اپل ازجمله مک بوک قیمت آن در کشور ایران همواره بیشتر ازسیستم های عادی یا ویندوزی است و این یکی از عوامل اصلی است که کمتر برنامه نویسی به سمت طراحی و توسعه اپلیکیشن های اپل و نسخه های آی یو اس می رود.

هزینه ساخت اپلیکیشن اسنپ با امنیت برنامه

میزان امنیت در ساخت اپلیکیشن در قیمت طراحی آن تاثیر مستقیمی دارد و امنیت در اپلیکیشن ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند و علی الخصوص اپلیکیشن هایی که به اطلاعات شخصی از جمله اطلاعات کارت بانکی و کد ملی دسترسی دارند ، تضمین کیفیت و امنیت ، بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند طراحی و توسعه اپلیکیشن اسنپ است.

در این مرحله طراحان و برنامه نویسان با تجربه ا تمامی ویژگی های اپلیکیشن را در مرورگرهای های مختلف تست می کنند و هدف از این اقدام ، این است که همه باگ‌های احتمالی را شناسایی کرده و سپس اپلیکیشن را منتشر کنند تا چنانچه اگر خطایی در این قسمت بود آن را بررسی و رفع کرده تا به دلیل مشکلات فنی و رابط کاربری یا سازگاری ضعیف بین مرورگرها از این اپلیکیشن کاربردی دوری نکنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط

طراحی سایت در تهران

28 شهریور 1403

تعرفه افزایش سرعت سایت

13 شهریور 1403

طراحی سایت در کرج

12 شهریور 1403

پکیج افزایش سرعت سایت

7 شهریور 1403

طراحی وب اپلیکیشن با وردپرس

6 شهریور 1403

هزینه طراحی قالب سایت

2 شهریور 1403
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x