طراحی سایت شخصی

طراحی سایت شخصی

پیش از هر اقدامی برای طراحی سایت شخصی ، لازم است بدانید که هدف شما از طراحی سایت به صورت شخصی چیست؟ آیا داشتن سایت شخصی برای کسب و کار شما مناسب است ؟طراحی سایت شخصی برای شما سود بیشتری دارد یا سایت فروشگاهی؟ آیا بازار هدف کسب و کارتان را به خوبی می‌شناسید؟ با طراحی سایت به صورت شخصی کدام مشکل شما را می تواند برطرف کند؟ مشخص کردن هدف از ایجاد طراحی سایت یکی از فاکتورهای اصلی است که لازم است پیش از اقدام به طراحی سایت لازم است مشخص شود.

طراحی سایت به صورت شخصی به چه سایت هایی می گویند ؟

در حال حاضر ورود به محیط آنلاین گسترش دهنده و ارتقای هر کسب و کار به حساب می آید به طوری که ، یک سایت خوب می‌تواند جایگاه بسیار مناسبی برای کسب و کار شما در دنیای دیجیتال برای شما فراهم کند.

از آنجایی که روزانه افراد بسیار زیادی برای رفع نیاز های روزمره خود در فضای اینترنت در مقایسه با برطرف کردن نیاز های روزانه خود به صورت حضوری و سنتی ترجیح می‌دهند. داشتن یک سایت متناسب با فروش و نوع کسب و کار ضروری محسوب می‌شود…

زیرا؛ هیچ تفاوتی در اینکه کسب و کار شما کوچک باشد یا بزرگ، دارای یک شعبه یا چندتا شعبه باشید ندارد و در نهایت مشتریانی که به صورت سنتی و فیزیکی اقدام به رفع مایجتاج خود می کنند به تعداد محدودی هستند؛ اما با داشتن سایت، شما می توانید در هر شهر و منطقه‌ای می‌توانید نیاز بسیار زیادی از مردم را پوشش دهید.

سایت شخصی چیست؟

شاید تا به حال کلمه طراحی سایت شخصی را به دفعات زیاد شنیده باشید اما تا به امروز نمی دانستید طراحی سایت شخصی چیست و با کاربردها و ویژگی هایی آن آشناییت نداشته باشید.در واقع باید گفت که طراحی سایت به صورت شخصی به سایت هایی گفته می شود که مرتبط با کسب و کاری نیست و کاربران به راحتی می توانند با ورود به سایت اطلاعات شخصی خود را در آن ثبت کنند.

به عنوان مثال به پیج افرادی که در اینستاگرام فعالیت دارند نگاه کنید، هر صفحه مربوط به یک فرد است و آن فرد در صفحه اطلاعات شخصی مانند تصاویر، روزمره خود ، بیوگرافی و… قرار می دهد. در سایت شخصی نیز افراد اطلاعات شخصی خود را در اختیار کاربران قرار می دهند.

مهم ترین عاملی که باعث می شود از طراحی سایت شخصی نسبت به شبکه اجتماعی استقبال بیشتری شود، این است که طراحی و صفحه سازی آن کاملا شخصی و مطابق با سلیقه خودتان آن را طراحی کنید.

طراحی سایت به صورت شخصی چه کاربردهایی دارد؟

در حقیقت طراحی سایت شخصی کاربردهای بسیار زیادی دارد و هر شخصی می تواند با داشتن هدف مشخص و از پیش تعیین شده آن را طراحی و راه اندازی کند و شاید برای شما جالب باشد ،حتی می توانید از یک سایت شخصی برای چندین هدف خود به راحتی استفاده کنید. در ادامه به بررسی 3 مورد از مهم ترین کاربردهای طراحی سایت شخصی می پردازیم.

ایجاد رزورمه آنلاین

اولین کاربردی که طراحی سایت شخصی می تواند برای شما داشته باشد، ایجاد روزمه آنلاین است که می تواند یکی از مسائل مهم و ضروری در جهت دسترسی بهتر کاربران و بازدیدکنندگان احتمالی از سایت شخصی شما باشد.

در دسترس بودن رزومه کاری شما بدین معنی است که شانس بیشتری برای ایجاد همکاری و موقعیت های جدید و مناسب بیشتر خواهد بود و چنانچه اگر بخواهید در مجموعه شروع به همکاری کنید، لازم است رزومه خود را ارائه دهید و آن زمانی که رزومه کاری خود را به صورت پی دی اف یا پرینت شده در اختیار کارفرما قرارمی دادید، منسوخ شده است و افرادی که سایت شخصی دارند،

قسمتی از آن را به رزومه خود اختصاص می دهند و اگر کارفرما از آن ها رزومه بخواهد، آدرس سایت را برای آن ها ارائه می دهند. البته ناگفته نماند که این موضوع می تواند پرستیژ و موقعیت کاری شما را نیز چندین پله بالاتر می آورد و کارفرما در دید اول ذهنیت حرفه ای نسبت به شما پیدا خواهد کرد.

ایجاد بیوگرافی آنلاین

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که یک بیوگرافی آنلاین چه کاربردی میتواند برای شما داشته باشد؟ هر شخصی مشخصات و ویژگی های خود را دارد و ممکن است بخواهید مشخصات خود را در اختیار کاربران خود قرار دهید. به عنوان مثال ممکن است بخواهید به کاربران خود نشان دهید که متولد چه سالی هستید، در کدام شهر زندگی می کنید،

تحصیلات شما در چه مقطعی است و در نهایت، از چه مهارت هایی برخوردار هستید و با در نظر داشتن همه این ها شما می توانید یک سایت شخصی داشته باشید و تمام این اطلاعات را در مدت زمان کوتاهی دراختیار کاربرانتان قرار دهید. با راه اندازی سایت شخصی، با هیچ گونه محدودیتی روبرو نخواهید بود و می توانید هر گونه اطلاعاتی که تمایل داشتید در سایت خود قرار دهید.

ایجاد وبلاگ شخصی و آنلاین

اگر دستی به قلم دارید و می خواهید کاربران نوشته های شما را بخوانند و با طراحی یک سایت شخصی می تواند به شما کمک کند تا بیشتر و راحت تر در بین کاربران دیده شوید و در آن محتوای موردنظرخودتان را در مدت زمان بسیار کوتاهی منتشر کنید.

با طراحی سایت شخصی به راحتی می توانید نوشته های خود را به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار دهید و علاوه بر محتوای متنی محتوای تصویری یا ویدیویی را نیز با کاربران به اشتراک بگذارید. جالب است بدانید برای افرادی که می خواهند برندسازی کنند داشتن وبلاگ شخصی کمک بسیار زیادی می تواند به آن ها کند.

طراحی سایت شخصی لازم است چه ویژگی هایی داشته باشد؟

تا به این قسمت از مقاله با کاربردهای طراحی سایت شخصی آشنا شدید و اکنون زمان آن فرا رسیده تا ببینیم طراحی سایت شخصی لازم است از چه ویژگی هایی برخوردار باشد.

در حقیقت در نگاه اول طراحی و راه اندازی سایت شخصی کار بسیار آسان و ساده ای است که می تواند سایت شخصی شما را به یک سایت حرفه ای تبدیل کند و در این بخش از مقاله به بررسی 4 مورد از مهم ترین ویژگی هایی که یک سایت شخصی را میتواند حرفه ای جلوه دهد، می پردازیم.

طراحی سایت با ظاهر مناسب و حرفه ای

در گام اول زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود، ظاهر سایت است که اهمیت بسیارزیادی را دارد و شما با طراحی ظاهر مناسب سایت یک حس رضایت در کاربران ایجاد می کنید که به کاربر اعلام می کند این سایت حرفه ای است یا خیر.

اولین ویژگی طراحی سایت شخصی این است که لازم است ظاهر حرفه ای و مناسبی داشته باشد به گونه ای که از طریق ظاهر سایت شخصی بیانگر حوزه فعالیتی و برند شخصی شما باشد.

به عنوان مثال اگر در حوزه کودک فعالیت می کنید، بهتراست شکل ظاهری سایت شما کمی فانتزی و مناسب برای کودکان باشد اما اگر در یک حوزه شرکتی فعالیت دارید، توصیه می شود سایت شما ظاهر رسمی داشته باشد و درعین حال، جذاب و حرفه ای نیز باشد.

انتخاب رنگ مناسب برای سایت

در طراحی سایت شخصی رنگ سایت برای کاربران اهمیت بسیار زیادی دارد و لازم است در هنگام طراحی سایت در انتخاب رنگ مناسب برای سایت خود دقت کنید. به عنوان مثال اگر رنگ سازمانی برای برند شخصی خود در نظر دارید، می توانید براساس آن رنگ سایت خود را به شکل دیگری تلفیق و طراحی کنید.

و اگر رنگ خاصی در نظر نگرفته اید، می توانید متناسب با حوزه فعالیت خود رنگ را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر در زمینه درب ضد سرقت فعالیت می کنید در چنین سایت هایی می توانید از رنگ قهوه ای تیره و روشن و حلقه های چوب درختان برای نشان دادن متریال درب ضد سرقت استفاده کنید.

همچنین در حوزه های مختلف مانند پزشکی می توانید با ترکیبی از رنگ سبز و سفید یا آبی که به معنای طراوت و حیات است استفاده کنید.

تولید محتوا به صورت حرفه ای

محتوا قسمت مهمی از یک سایت است که کاربران و مخاطبان هدف سایت به محتوا نیاز دارند. در واقع اگر یک سایت محتوا نداشته باشد، کاربران هیچگونه رغبتی برای ورود به آن سایت نخواهند داشت. در هنگام طراحی سایت شخصی باید سعی کنید محتوای جذاب و کاربردی برای کاربران خود منتشر کنید.

به عنوان مثال اگر قرار است در صفحه وبلاگ یا مقالات محتوای تخصصی منتشر، از تکنیک های خاص درمحتوای خود استفاده کنید تا برای کاربران جذاب باشد و ترغیب شوند که محتوای صفحه را تا آخرین مطالعه کنند.

ایجاد راه های ارتباطی برای کاربران

کاربران هرسایتی نیاز دارند تا با مدیر یا پشتیبان آن سایت ارتباط برقرار کنند به عنوان مثال در سایت شخصی نیز کاربران به اطلاعات و راه های ارتباطی نیاز دارند تا بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. همین عامل نیز باعث می شود تا وجود راه های ارتباطی میان شما و کاربران در سایت به یک ضرورت تبدیل شود.

فرقی نمی کند چه سایت شخصی و چه در سایر سایت ها صفحه تماس بخش مهمی در یک سایت است و لازم است حتماً در سایت وجود داشته باشند. علاوه بر صفحه تماس با ما، می توانید راه های دیگری در شبکه اجتماعی برای بر قراری ارتباط کاربران با خودتان قراردهید.

همچنین استفاده از ابزارهایی که در سایت به شما می تواند با ایجاد چت آنلاین در سایت می توانید به صورت آنلاین در همان سایت با کاربران خود در ارتباط باشید که می تواند کمک زیادی به شما کند.

راه های دیگری هم نظیر ارسال تیکت، ایمیل، شماره تماس و… وجود دارند و بر اساس استراتژی و اهداف ارتباط خود می توانید از آن ها نیز هم استفاده کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب مرتبط

طراحی سایت در تهران

28 شهریور 1403

تعرفه افزایش سرعت سایت

13 شهریور 1403

طراحی سایت در کرج

12 شهریور 1403

پکیج افزایش سرعت سایت

7 شهریور 1403

طراحی وب اپلیکیشن با وردپرس

6 شهریور 1403

هزینه طراحی قالب سایت

2 شهریور 1403
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x