پکیج افزایش سرعت سایت

پکیج افزایش سرعت سایت

به جرعت می توان گفت پکیج افزایش سرعت سایت نقش بسیار بالایی در بهینه سازی و کیفیت سایت شما دارد و اگر شما بهترین سایت دنیا را هم داشته باشید و چنانچه اگر بهینه سازی سرعت برروی آن اعمال نشده باشد هیچ مزیت برتری در مقایسه با سایر رقبا نخواهید داشت ؛

طی یک تحقیق جامع فقط یک ثانیه تأخیر بیشتر در بهینه سازی افزایش سرعت یک سایت در پکیج افزایش سرعت سایت برابر است با :

1. 7 درصد نرخ کمتر تبدیل کاربران به مشتریان
2. 16 درصد کاهش میزان رضایت مشتریان
3. 11 درصد کاهش بازدید از صفحات وب سایت شما

با در نظر داشتن چنین آماری می‌توان گفت که این روزها چه شما بخواهید و چه نخواهید موضوع افزایش سرعت سایت اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و بسیاری از صاحبان کسب و کار ها و برند ها هستند که با اطلاعات و آگاهی بیشتری به سراغ پکیج افزایش سرعت سایت می روند که پکیج افزایش سرعت سایت می تواند سطح توقع آن ها را نسبت به سرعت قبل سایت به مراتب افزایش دهد و به خاطر وجود بیش از صدها سایت رقیب، با نادیده گرفتن سرعت سایت ، ممکن است کاربران با کوچک ‌ترین مورد نیز ‌سایت شما را ترک کنند.

سرعت کم لودینگ یک سایت شاید یک چیز عادی به نظربرسد اما مطمئن باشید برای کاربران اهمیت بسیار زیادی دارد.

منظور از سرعت بالای سایت در پکیج افزایش سرعت سایت چیست؟

با توجه به پیشرفت اصول بهینه ‌سازی ‌سایت‌ها، منابع معتبر سرعت 1 ثانیه برای لود شدن یک ‌سایت را بهترین حالت ممکن در سرعت یک سایت می‌دانند. اما استاندارد ترین سرعت در پکیج افزایش سرعت سایت ، مدت زمان 1 الی 3 ثانیه است. در حقیقت اگر بارگذاری سایت شما تا 3 ثانیه به طول بکشد باز هم هیچ مشکلی از این لحاظ ندارید.

اگر سرعت بارگذاری سایت شما از 3 ثانیه بیشتر شود و تا 7 ثانیه طول بکشد شما باز هم سایت شما در بازه استاندارد قرار دارد و چنانچه اگر زمان بارگذاری به بیش از 10 ثانیه برسد نرخ کمتری از ترافیک و بازدید کاربران را دریافت می‌کنید و اگر این مدت زمان را کاهش ندهید، با مشکلات خیلی زیادی از سمت کاربران و موتورهای جستجو رو‌به ‌رو می شوید.

البته ناگفته نماند که سرعت اینترنت اپراتورها و سرویس‌ دهنده‌های ایرانی طی سال های اخیر افزایش سرعت قابل توجهی داشته است، اما باز هم سرعت میانگین اینترنت ایران از حد استاندارد جهانی بسیار پائین‌ تر است و با این تفاسیر برای سایت های ایرانی 1 الی 2 ثانیه تأخیر بیشتر نیز قابل ‌قبول خواهد بود.

سرعت استاندارد برای یک سایت ایرانی چقدر است؟

سرعت استاندارد بارگذاری کامل برای یک سایت ایرانی با شرایطی که در قسمت بالاتر نیز گفته شده، باید چیزی بین 3 الی 7 ثانیه باشد. شما باید سرعت بارگذاری ‌سایت خود را به صورت دائم چک کنید و اگر زمانی این مقدار طولانی‌تر شد، با روش هایی که در ادامه ذکر شده است سعی کنید سرعت سایت خود را با انجام این اقدامات بیشتر کنید . آمار ثبت شده زیر در مورد نتایج به دست آمده در مورد سایت‌های بهینه نشده را نشان می دهد:

47 % مردم سایت‌هایی که بین 1 الی 3 ثانیه بارگذاری می‌شوند را ترجیح می‌دهند و ازتمام سایت‌های مشابه نیز چنین انتظاری دارند.
57% بازدیدکنندگان یک سایت که سرعت بارگذاری آن بیشتر از 5 ثانیه باشد ، سایت را ترک کرده و از مراجعه مجدد به آن سایت‌ها دوری می‌کنند.
بیشتر از 75% مراجعه کنندگان سایت‌ها و مشتریان فروشگاه‌های آنلاین، در صورت تأخیر و سرعت پائین یک سایت را ببینند به سایت‌های رقبا مراجعه می کنند.

22% از افراد سایتی که در 5 ثانیه بارگذاری شود و بازدید صفحات سایت کمتر، 50% نرخ خروج بیشتر کاربران و نرخ کمتر تبدیل کاربر به مشتری را به نسبت یک سایت که در عرض 1 الی 3 ثانیه بارگذاری می‌شود، خواهد شد.
سایت‌های فروشگاهی که سرعت بارگذاری کمی داشته باشند ممکن است 8% از خریدهای ماهیانه خود را به راحتی از دست بدهند.

حذف یا غیر فعال کردن افزونه‌های غیر ضروری در پکیج افزایش سرعت سایت

اولین چیزی که در پکیج افزایش سرعت سایت وجود دارد حذف یاغیر فعال کردن افزونه های غیر ضروری در سایت است. با پیشرفته‌ تر شدن پلاگین برای اینکه فعال و اجرا شود نیاز به منابع و ارسال و دریافت اطلاعات گوناگونی دارد. هرچه این منابع بیشتر باشند، سرعت بارگذاری نهایی سایت نیز کمتر خواهد بود.

به همین خاطر باید از نصب پلاگین‌های اضافی و غیر کاربردی دوری کرده و اگر در حال حاضر افزونه هایی را نصب کرده‌اید که دیگر به آن ها نیازی ندارید، آن ها را غیرفعال و یا حذف کنید. نصب کردن بیش از حد پلاگین‌ها نه تنها باعث افت سرعت یک سایت می‌شود، بلکه از لحاظ امنیتی نیز ایمن نخواهد بود. همچنین بیشترین اختلالات یک سایت به خاطر نصب این ‌گونه پلاگین‌ها است.

انتخاب هاست و دامنه مناسب با نوع سایت در پکیج افزایش سرعت سایت

دومین مورد در پکیج افزایش سرعت سایت که لازم است به آن به توجه ویژه ای کرد و با دقت آن را انتخاب کرد، خدمات میزبانی هاست و دامنه است. خیلی از طراحان سایت بدون توجه به این مسئله از هر سرویس دهنده‌ای که به ظاهر مناسب‌ تر و یا سرویس‌های میزبان ارزان قیمت‌ تری ارائه می‌کند، سرویس خود را خریداری می کنند.

همین موضوع یک زنگ خطر به حساب می‌آید و می‌تواند خیلی راحت‌ تر از چیزی که فکرش را بکنید، سایت شما را مورد دسترس هکرها قرار داده و شما را با شکست روبه رو کند.

برای این قسمت، نه تنها انتخاب صحیح شرکت هاستینگ حائز اهمیت است، بلکه انتخاب صحیح نوع سرور، نوع هاست و خدمات آن نیز بسیار مهم هستند. یکی از اشتباهاتی که به دفعات قابل ‌توجهی باعث کاهش سرعت لود یک سایت می‌شود، استفاده از خدمات میزبانی اشتراکی است که در آن یک سرور به صورت اشتراکی برای راه اندازی چندین سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از هاست‌های اشتراکی شاید هزینه کمتری را داشته باشد، اما یقیناً در آینده و زمانی که ترافیک سایت شما زیاد شود برای شما مشکل ساز خواهد بود.

استفاده از قابلیت Expires Headers3 در پکیج افزایش سرعت سایت

سومین مورد در پکیج افزایش سرعت سایت که به مرورگرها اجازه می‌دهد تا نسخه ذخیره شده از یک صفحه را، به جای هر بار بارگذاری مجدد نمایش دهند تنها با نگاهی ساده به این قابلیت می‌توان گفت که مزایای استفاده از آن شامل موارد زیر است :

کاهش مدت زمان لودینگ فایل‌ها توسط سرور
کاهش مدت زمان لودینگ صفحات سایت
کاهش استفاده از پهنای باند سرور
جلوگیری از ترافیک‌های بیهوده و افت سرعت انتقال داده‌ها

مرورگها برای نمایش و لودینگ یک صفحه از یک سایت، درخواست‌هایی به سرور ارسال می‌کنند و زمانی که برای اولین بار یک سایت در یک مرورگر به صورت کامل لود شد، اطلاعات تکمیلی آن در قسمت کش مرورگر یا حافظه موقت آن ذخیره می‌شود و به مرورگرها این امکان را می‌دهد تا زمانی که آن ها وارد یک سایت شدند،

به جای اینکه شروع به ارسال درخواست و بارگذاری تک تک بخش‌های سایت کنند، همان نسخه ذخیره شده ای که از قبل در حافظه موقت خود ذخیره کرده‌اند را نمایش دهند و تنها تفاوت این قابلیت با قابلیت امکان تعیین فرمت فایل‌ها و مدت زمان ذخیره‌ شدن آن ها است. با استفاده از چنین قابلیتی، تعداد دانلود و ارسال درخواست‌های بیهوده به شدت کاهش می‌یابد و همین مسئله در نهایت به نفع شما خواهد بود؛

چرا که منابع سایت و پهنای باند سرور میزان شما کمتر از قبل مورد استفاده قرار گرفته و در نتیجه سرعت سایت شما بهبود پیدا می‌کند.

فعال‌ سازی قابلیت Gzip Compression4 در پکیج افزایش سرعت سایت

چهارمین مورد از پکیج افزایش سرعت سایت که همه ما با فرآیند فشرده‌سازی فایل ها آشناییت داریم؛ فرآیندی که طی آن فایل‌های مختلف را در یک فایل فشرده (فایل Zip یا Rar) باعث کاهش چشم‌ گیر حجم آن فایل یا فایل‌ها می‌شویم. قابلیت Gzip Compression هم از همین روش نیز استفاده می‌کنند. در واقع شما با کمک این قابلیت در پکیج افزایش سرعت سایت ، می‌توانید برخی از فایل‌های موجود در هاست و ‌سایت خود را بهینه و فشرده کنید تا با این کار حجم نهایی ‌سایت کاهش پیدا کند.

عملکرد اصلی این سیستم شامل فایل‌های اصلی کدنویسی قالب یک سایت است Gzip Compressionمواردی همچون فایل های CSS یا HTML را به روشی نوین بهینه ‌سازی می کند. از جمله اقداماتی که در Gzip Compression برای این نوع فایل‌ها صورت می‌گیرد، حذف فاصله های خالی بین کدها و کدهای بدون استفاده است.

این تغییرات اغلب در فایل های یک قالب، صورت می‌گیرد تا بتوانند از طریق آن حجم نهایی آن صفحه یا صفحات را به مقدار قابل توجهی کاهش دهند. نتایج و آمار نشان می‌دهند استفاده از این قابلیت می‌تواند تا 70% حجم یک صفحه را کاهش دهد و این مقدار باعث می‌شود تا سرعت بارگذاری سایت شما بهبود مناسبی پیدا کند.

قابلیت فشرده‌سازی Gzip  مرورگرهای جدید چه در نسخه‌ های دسکتاپی و چه در نسخه‌های موبایلی این سیستم را پشتیبانی می‌کنند. وقتی یک مرورگر یک سرور را بارگذاری می‌کند، قابلیت Gzipدر پکیج افزایش سرعت سایت را بررسی می‌کند تا در صورتی که قابلیت Gzip در آن سرور فعال بود، از طریق آن فایل‌های اصلی سایت را بارگذاری کند.

در فعال فعال نباشد، مرورگرها به نسخه پیش فرض مراجعه کرده و سایت مذکور را در حالت عادی بارگذاری می‌کنند که در این حالت به مراتب زمان بیشتری برای لود کردن همه اطلاعات نیاز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *