هزینه سئو سایت

هزینه سئو سایت

بسیاری از کسب و کارها براساس فعالیت های خود، اقدام به طراحی سایت می کنند و لازم است پس از طراحی؛ با در نظر داشتن اهداف آن کسب و کار سایت مورد نظرسئو و بهینه سازی شود.خیلی ازدارندگان سایت از ما می پرسند سئو چیست ؟ هزینه سئو سایت را چگونه محاسبه می کنید؟ هزینه سئو سایت بر چه عواملی تاثیرگزاراست؟ حداقل سقف هزینه سئو سایت چقدراست؟ اگر شما نیز در جستجوی پاسخ این دسته ازسوالات هستید با تیم وردپرس استارهمراه باشید.

سئو چیست؟

درگام اول لازم است به بررسی واژه سئو بپردازیم؛ سئو یکی از روش های بهینه سازی موتورجستجو با درنظرداشتن کلمات کلیدی است.در سئوی یک سایت کلمه یا کلمات کلیدی یکی ازمهم ترین فاکتورها در بهینه سازی موتورهای جستجومی باشد که با جستجوی آن، این کلمات کلیدی توسط کاربران درنتایج اولیه جستجودرگوگل نمایش داده می شود.

هدف اصلی ازسئو و بهینه سازی سایت، کلماه کلیدی است که توسط کاربران درنتایج اولیه جستجوگوگل می باشد و هزینه سئو سایت نیزمشخص خواهد شد. لازم به ذکر است که وقتی صحبت از محاسبه هزینه سئوسایت براساس کلمات کلیدی به میان می آید، منظوراز یک عبارتی است که به صورت کلی از یک یا چند کلمه مجزا یا به هم پیوسته تشکیل شده باشد. به عنوان مثال عبارت “هزینه سئو سایت” یک کلمه کلیدی به حساب می آید و درهنگام محاسبه هزینه سئو سایت، تعداد کلمات کلیدی ممکن است عاملی تاثیرگذاردرافزایش و کاهش هزینه سئو سایت شود.

هزینه سئوسایت تعرفه مشخصی ندارد بلکه از پارامترهای مشخص و روش های جدید درسئو و بهینه سازی موتورهای جستجوی یک سایت انجام می شود.درحقیقت با سئو و بهینه سازی؛ گوگل کاربران را به سمتی هدایت می کند که محتواهای منتشر شده در سایت از کیفیت بالا و نمره سئو بسیار خوبی برخوردارباشد؛ زیرا روزانه الگوریتم های گوگل با در نظر داشتن کلمه کلیدی سایت شما، تشخیص می دهد که محتوای شما را فقط برای کاربرانی نشان دهد که کلمه کلیدی سایت شما را جستجو کرده اند.

یکی ازموارد بسیارحائز اهیمت وتاثیرگزاردرهزینه سئوسایت ، تولید و سئومحتوا وهمچنین بروزرسانی محتواهای موجود در سایت است. تولید محتوا با در نظرداشتن اهداف و نیاز های دارنده سایت ملزم به تعیین استراتژی می باشد وهزینه سئوسایت به همراه محتواهای آن برای هر سایتی متفاوت است.

در مجموع ، چهار نوع محتوا برای سایت وجود دارد که شامل محتوای متنی، محتوای صوتی، محتوای ویدیویی و پادکست است. بدون شک هر کدام از این محتواها، هزینه متفاوتی دارد البته ناگفته نماند که محتوای متنی از قسمت های اصلی سئو سایت به حساب می اید. بنابراین، شما هرکدام از این محتوا ها را انتخاب کنید باعث می‌شود تا هزینه سئوسایت به مراتب بیشتر شود.

پس ازتولید محتوا در سایت لازم است سئوتکنیکال که بخش فنی سایت است را دراولویت قراردهید.عموما سایت‌هایی که حتی با وجود تولید محتوای اصولی و باکیفیت همچنان در درنتایج اولیه جستجو درگوگل قرار نگرفته اند بدون شک؛ مشکلاتی در بخش فنی یا سئو تکنیکال دارند که لازم است بررسی و رفع شوند. الگوریتم‌های گوگل دائما در حال به‌روزرسانی هستند وعوامل فنی سایت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند. تا به اینجا ممکن است برایتان سوال باشد که سئو تکنیکال شامل چه چیزهایی می‌شود؛

همانطور که در قسمت بالاتر نیز گفته شد سئو تکنیکال برای بررسی بخش فنی سایت می باشد که شامل سرعت سایت،لینک سازی، درصورت نیاز کد نویسی، بهینه سازی قالب ها و … می باشد و بدون شک با وجود مشکلات فنی در سایت هزینه سئوسایت شامل حال دارنده سایت خواهد شد.

زمانی که شما سئوی و بهینه سازی سایت را شروع می کنید، بدون شک به روند سئو و رتبه بندی درنتایج اولیه جستجودرگوگل رقیبان دوگانگی ایجاد می کنید و میتوانید رقیبان را درعرصه فعالیت بهتر شناسایی کنید. سئو و بهینه سازی سایت شما در این قسمت خاتمه نمی یابد بلکه لازم است با تمرکز و ایجاد استراتژی سایت های رقبا را بررسی با آزمون و خطا ها سایت را درجهت اهداف خودتان پیش ببرید.

زمانی که دارندگان سایت می خواهند سئو سایت را به تیم حرفه ای بسپارند نگران هزینه سئوسایت هستند واین نگرانی از بابت هزینه سئوسایت کاملاً طبیعی است.

قسمت اعظم از کارسئو و بهینه سازی سایت را تیم متخصص که به آن تیم سئو یا شخصی که کار سئو را انجام می دهد سئو کار می گویند؛هرچه میزان دانش و تجربه این تیم در زمینه سئو وبهینه سازی موتورهای جستجو بیشتر باشد، قطعا هزینه سئوسایت نیز به مراتب بیشترخواهد شد.هرچه تعداد رقبای شما در یک کسب و کار بیشتر باشد، انالیزسایت نیزپیچیده و زمانبر خواهدبود. تعیین استراتژی و بازار هدف نیز بی تاثیردرهزینه سئو سایت نمی باشد.

عموما تیم‌های حرفه ای در نحوه پرداخت؛ هزینه سئو سایت را به چهار روش پروژه‌ای، ماهیانه و یا براساس کلمات کلیدی دریافت می کنند.هرکدام ازاین روش‌ها وابسته به اهداف وشرایط پرداخت هزینه سئوسایت برای دارندگان سایت است.

هزینه سئو سایت بصورت ساعتی :

همانطورکه از نام آن پیداست، روش پرداخت هزینه سئو سایت براساس زمان و ساعاتی است که صرف سئوسایت شده است. بیشترازاین روش برای کارهای جزئی سایت و یا ویرایش برخی از ساختارهای فنی سایت استفاده می‌شود.

هزینه سئو سایت بصورت پروژه ای :

در این روش ازپرداخت، مبلغی بین شخص دارنده سایت وکارشناس سئو توافق می شود این مبلغ توافق شده می تواند بصورت چکی در چند فقره به کارشناس سئو داده می‌شود و قراردادی ما بین این دو طرف همراه با وظایف و اهداف نیز ذکر می‌شود.

هزینه سئو سایت بصورت ماهانه :

در این روش اگر شخص دارنده سایت تمایل به پرداخت هزینه سئوسایت بصورت ماهانه دارد، لازم است که کارشناس سئو براساس اهداف و بودجه موردنظر بصورت ماهانه استراتژی های را درجهت بهبود سئو سایت تعیین کند و در پایان هر ماه، گزارشی از عملکرد روند سایت به شخص دارنده سایت ارائه می شود.

این نوع روش ، به شخص دارنده سایت اختیارمی دهد در صورت رضایت یا نارضایتی هر ماه این قرارداد را تمدید یا فسخ کند. عموما این روش را به عنوان یکی مقرون به صرفه ترین روش برای پرداخت هزینه سئوسایت می باشد.

هزینه سئو سایت بصورت کلمات کلیدی :

در این روش، ابتدا تعدادی ازکلمات کلیدی مرتبط با سایت مشخص می‌شود و تنها اولویت کارشناس سئو، سئو و بهینه سازی آن کلمات در جهت رسیدن به نتایج اولیه جستجودرگوگل می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *