وردپرس استار

نصب وردپرس

نصب وردپرس

با درنظرداشتن اینکه وردپرس، یکی از سیستم مدیریت محتوایی به صورت جهانی است، امنیت بالا ، سرعت و راحتی در نصب وردپرس تبدیل به یکی از پرطرفدارترین سیستم های مدیریت محتوایی و طراحی سایت در میان طراحان و دارندگان سایت ها شده است. پیش ازآنکه به بررسی نصب وردپرس بپردازیم سوالی که بیشترافراد درارتباط با طراحی سایت و نصب وردپرس می پرسند؛ این سیستم مدیریت محتوایی چه قابلیت هایی دارد ؟

قدرتمند بودن دربخش فنی
قابلیت ریسپانسیو یا واکنش گرا برای نمایش سایت در موبایل
سازگاری با الگوریتم های گوگل
محیط کاربری بسیار آسان و شبیه به ورد
مدیریت قوی بر محتوای سایت
امنیت بالای سایت های وردپرسی

در کنارمواردی که بیان شد عاملی که باعث محبوبیت وردپرس شده این است که شما می توانید افزونه ها و قالب های مورد نظررا به صورت رایگان تنها با نصب وردپرس در اختیار داشته باشید. روش‌های بسیار زیادی برای نصب وردپرس وجود دارد اما تیم وردپرس استار تلاش می کند، روش های بسیارساده وآسان درعین حال کاربردی را برای نصب وردپرس در اختیار شما قرار دهد.

روش اول نصب وردپرس روی هاست

یکی ازروش های بسیارساده وآسان نصب وردپرس بر روی هاست است. اگر تمایل دارید سایت از ابتدا دراختیار کاربران قرارگیرد، برای نصب وردپرس نیازمند به یک سرورمیزبان دارید تا هرگونه اطلاعات سایت را در آن ذخیره کنید. در خرید هاست از شرکت های هاستینگ می توانید براساس نوع فعالیت سایت که مجهز به بانک اطلاعاتی هستند با قیمت های متنوع هاست مورد نظر را انتخاب کنید.

اگربرای نصب وردپرس و همچنین اگر اطلاعات زیادی در سایت ندارید، می توانید از فضای محدودتری برای نصب وردپرس از جمله هاست های اشتراکی یا هاست هایی که تا یک گیگ می توانند اطلاعات را در خود ذخیره کنند استفاده کنید تا هزینه های اضافی را پرداخت نکنید.

پس ازخرید هاست نوبت به خرید دامنه می رسد، همانطورکه هاست در نصب وردپرس ضروری است، برای اینکه کاربران بتوانند ادرس سایت شما را پیدا کنند نیاز به خرید دامنه برای نصب وردپرس دارید. دامنه همان ادرس سایت است که کاربران با جستجو کردن می توانند وارد سایت شوند. دامنه هم مانند هاست کارایی و قیمت های مختلفی دارد که می توانید براساس فعالیت سایت پسوند های فارسی و بین المللی را انتخاب کنید.

روش دوم نصب وردپرس روی لوکال هاست

اگر برای نصب وردپرس هاست و دامنه‌ای خریداری نکرده‌اید یا تمایل دارید به صورت آفلاین در لپ تاپ یا کامپیوترو با مراحلی شبیه به آنلاین بدون اینترنت به صورت ساده و آسان به نصب وردپرس بپردازید، نرم افزارهای مناسب با نصب وردپرس روی لوکال هاست می توانند به کمک شما بیایند. این نرم افزارها شامل موارد زیر می باشد.

( ومپ )Wamp
( زمپ ) Xampp
( لمپ ) lamp

تنها تفاوتی که در روش اول و روش دوم وجود دارد این است که کاربران نمی توانند به صورت آنلاین و با جستجو در گوگل شما را پیدا کنند و برای اینکه کاربران به راحتی شما را با روش لوکال هاست پیدا کنند، لازم است وردپرس را به هاست انتقال دهید.

مقایسه نصب وردپرس با زمپ و ومپ

ممکن است تعدادی از افراد در نصب ورد پرس به روش لوکال هاست درانتخاب بین نرم افزارهای زمپ یا ومپ سردرگم شوید و سوال آن ها این است که کار با کدام یک از آن ها بهتراست ؟

در پاسخ به سوال این افراد باید گفت هردو نرم افزار زمپ و ومپ به شما کمک می کنند تا بتوانید به روش لوکال هاست وردپرس را نصب کنید و سرورهایی آپاچی و پی اچ پی به شما نشان می دهند که قدرت پردازش سیستم عامل شما چه میزان است.

ومپ مناسب برای ویندوز است و سیستم عامل های دیگری مانند مک و لینوکس را پشتیبانی می کند اما ممکن است با کندی سرعت نصب وردپرس روبه رو شوید؛ بنابراین مطلوب است که برای نصب وردپرس سیستم عامل ویندوز از ومپ و برای نصب وردپرس برای سیستم عامل مک و لینوکس از زمپ استفاده کنید. از نظر میزان حافظه ی رم توصیه می شود از زمپ و از نظرمیزان مصرف هارد در مدیریت سایت ومپ می تواند سرویس بهتری را به شما ارائه دهد.

البته ناگفته نماند که نرم افزارهای زمپ و ومپ رایگان هستند. برای نصب ومپ در سیستم عامل ویندوزشما نیازبه دانلود نسخه ومپ برای ویندوز دارید و پس از دانلود با ایجاد پایگاه داده وردپرس می توانید آن را نصب کنید.

روش سوم نصب وردپرس با سی پنل

ممکن است برای افراد مبتدی نصب ورد پرس با هر روشی سخت و پیچیده به نظر برسد و بیشترافراد مبتدی به دنبال نسخه های رایگان برای نصب وردپرس روی هاست سی پنل هستند. سخت یا آسان بودن روش نصب با هاست رایگان یا غیررایگان هیچ تفاوتی ایجاد نخواهد کرد.

اگر شرکت های هاستینگ یا اشخاص دیگرهاست رایگان را به شما پیشنهاد می دهند، بهتر است از هاست های رایگان استفاده نکنید؛ زیراهاست های رایگان جنبه تبلیغاتی دارند و استفاده ازهاست رایگان برای راه اندازی یک سایت هرگز توصیه نمی شود. برای نصب وردپرس به روش سی پنل به مواردی از جمله دانلود وردپرس نسخه فارسی یا انگلیسی ( اگر سایت شما فارسی است می توانید نسخه فارسی وردپرس را دانلود کنید) ، انتقال وردپرس به هاست سی پنل ، ایجاد دیتابیس وردپرس در سی پنل و… می باشد.

روش چهارم نصب وردپرس با دایرکت ادمین

دایرکت ادمین پس از سی پنل یکی از پنل های محبوب در نصب ورد پرس است محبوب مدیریت هاستینگ می‌باشد. اگراز قدیمی ترین و فعال ترین پنل هاستینگ بخواهیم صحبت کنیم می توانیم به دایرکت ادمین اشاره کنیم و همچنین می‌توانید اشتراک‌های دایرکت ادمین را به صورت هاست با قیمت های متفاوت خریداری کنید.

این اشتراک‌های دایرکت ادمین به صورت ماهانه وسالانه می‌باشد. یکی از مهم‌ترین مواردی که مواردی که لازم است دقت زیادی داشته باشید این است که برای اینکه بتوانید از روش دایرکت ادمین وردپرس را نصب کنید، باید جدید ترین نسخه وردپرس را دانلود کنید. توجه داشته باشید که اگر از نسخه های قدیمی وردپرس دانلود کنید ، چاره ای جز بروزرسانی نسخه قدیمی و ایجاد دیتا بیس ندارید و ممکن است به جای صرفه جویی در زمان نصب و راه اندازی وردپرس ، زمان زیادی را صرف بروزرسانی نسخه وردپرس خواهد گذشت.

لازم به ذکر است که دیتا بیس یکی از سیستم های کنترل کننده و متمرکز است که مجموعه ای از اطلاعات را مدیریت و سازماندهی می‌کند و همچنین ممکن است تعدادی کاربر به صورت همزمان از این مجموعه‌ی اطلاعاتی یعنی دیتا بیس ها استفاده کنند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وردپرس استار

وردپرس استار