وردپرس استار

خدمات سرعت سایت

خدمات سرعت سایت

یکی از مهمترین فاکتورهایی که باعث می شود کاربران از سایتی بازدید و استقبال کنند تنها با خدمات سرعت سایت امکان پذیر است. سرعت عامل بسیار مهمی در تجربه کاربری یک سایت دارد و در صورتی که سرعت بارگذاری سایت کند باشد کاربران زیادی را از دست خواهید داد و در نتیجه کاربران شما به سراغ سایت های رقبا خاهند رفت.

با افزایش سرعت ورود به سایت گوگل امتیاز بیشتری را به سایت شما خواهد داد و تعداد بازدید از سایت شما افزایش می یابد ؛ اما به یاد داشته باشید که از دید موتورهای جستجوی گوگل افزایش سرعت لود صفحات وظیفه هر سایت است و در صورتی که سرعت سایت شما کم باشد از موتورهای جستجو امتیاز منفی دریافت خواهید کرد و با گذشت زمان سایت شما را برای کاربر به عنوان نتایجی از جستجوی او نمایش نخواهد داد.

گوگل یکی از قدرتمند ترین موتورهای جستجو را دارد و خدمات سرعت سایت را می توان به عنوان یکی از پارامترها در رتبه بندی سایت در نظر می گیرد. در حقیقت سرعت پاسخگویی سرور را از طریق خدمات سرعت سایت در رتبه بندی یک سایت لحاظ می کند. هر چه سرعت سایت پایین باشد ایندکس صفحات شما زمان بیشتری به طول می انجامد و در مقابل آن بازدید از سایت کمتر خواهد شد.

از آنجایی که خدمات سرعت سایت تاثیر بسیار چشم گیری بر ایندکس شدن صفحات توسط گوگل می گذارد، بنابراین زمان مشخصی برای ایندکس صفحات توسط گوگل در نظر گرفته می شود؛ بنابراین هر چه سرعت سایت افزایش یابد طبیعتا سرعت ایندکس شدن و بررسی صفحات سایت موردنظر بالا می رود.

زمانی که گوگل به تمامی صفحات سایت دسترسی پیدا نکند زمان بیشتری را باید به آن سایت اختصاص دهد، در این حالت معیار اصلی گوگل پاسخگویی هرچه سریع تر به درخواست کاربر در کمترین زمان جستجو است، بنابراین در صورتی که پاسخگویی سریع از سمت سرور صورت نگیرد، کاربر از سایت شما صرف نظر کرده و به سراغ سایت های رقبا می رود در این حالت نتیجه چیزی جز عدم نمایش سایت در جستجوی گوگل نخواهد بود.

سرعت سایت چیست؟

سرعت لود صفحه سایت و سرعت پاسخگویی سرور را سرعت سایت می گویند. سرعت لود صفحه سایت مدت زمانی است که محتوای کامل صفحه لود شده و صفحه سایت به همراه اطلاعات سایت برای کاربرنمایش داده می شود.

زمانی که کاربر درخواست خود را ، یعنی همان عبارت کلیدی مورد نظر با سایت شما را در گوگل وارد می کند، تا زمانی که دیتا از سمت سرور ارسال می شود، سرعت پاسخگویی سرور نامیده می شود، کاملا واضح است که هر چه زمان دیتاها کوتاه تر باشد سرعت سایت بیشتر خواهد بود .

اهمیت خدمات سرعت سایت

ممکن است برای بسیاری از صاحبان کسب و کارها و دارندگان سایت این سوال برای آن ها به وجود آمده باشد که چرا اصلا باید سرعت سایت را افزایش دهیم و اینکه اهمیت خدمات سرعت سایت چیست.

با خدمات سرعت سایت تنها با چند ثانیه ارتقای زمان لود سایت، می توانید شاهد بازدید بیش از 30 درصدی در نرخ فروش و بازدید از سایت خواهید بود و این مورد به خودی خود اتفاق نمی افتد و اگر شما هم تمایل دارید شاهد بیش از 30 درصد فروش و بازدید سایت خود باشید ، لازم است از همین الان اقدام به خدمات سرعت سایت باشید تا کاربران کم تری را از دست بدهید.

از طرفی دیگر همانطور که کاربران درکی از سرعت سایت شما دارند، خزنده ها و کراول های گوگل هم متوجه این عامل می شوند و وقتی به سایت شما می رسند و با کندی سایت مواجه می شوند این مورد را به عنوان یک امتیاز منفی در نظر می گیرند و همین امر در سرعت ایندکس شدن صفحات مختلف سایت شما نیز تاثیر گذاراست.

در حال حاضر سرعت مناسبی که گوگل انتظار دارد چیزی در حدود 3 ثانیه می باشد که به نوعی تبدیل به یک استاندارد در میان سایت ها شده است و هدف نهایی شما هم باید رسیدن به همچنین عددی باشد.

خدمات افزایش سرعت در یک سایت

در ادامه به خدمات افزایش سرعت یک سایت میپردازیم ، با ما همراه باشید…

فعال کردن کش مرورگر

از خدمات سرعت سایت با فعال کردن کش مرورگراین است که کش سایت فایل های ثابت مانند فایل های جاوا اسکریپت و تصاویر را در مرورگر کاربر ذخیره کرده و در درخواست های بعدی به جای لود تکراری صفحات، از سیستم کاربر صفحات را لود می کند. در این راستا مدت زمان کش باید در یک زمان مناسب و کوتاه تنظیم شود تا تغییرات در سایت نیز برای کاربر قابل مشاهده باشند.

بهبود زمان پاسخگویی سرور

بهترین زمان برای پاسخگویی سرور 200 میلی ثانیه است بنابراین زمان پاسخگویی سرور خود را با بررسی کوئری ها، عدم وجود کدهای اضافی و مسیریابی ها کند و … بهبود ببخشید. ترافیک سایت، سرور سایت، هاست و مقدار منابع مصرفی از جمله عوامل تاثیر گذار در خدمات سرعت سایت و همچنین پاسخگویی زمان سرور دارند.

گوگل سایت ها را بر اساس میزان سرعت آن ها، به سه دسته طبقه بندی می کند :

سریع (90 – 100)
متوسط (50-89)
کند(0-49)

طبق آمار گوگل 50٪از سایت ها کند هستند و فقط 10٪ از سایت ها هستند که با انجام خدمات سرعت سایت جزو دسته سریع هستند. یعنی 40٪ از سایت ها در دسته بندی متوسط رتبه بندی می شوند و باید تلاش کنند تا سرعت وب سایت خود را بهبود بخشند.

کاهش ریدایرکت ها

از خدمات سرعت سایت که می تواند بر روی افزایش سرعت سایت تاثیر بسیار شگفت‌انگیزی بگذارد ، کاهش تعداد ریدایرکت‌ها است. بعضی از این ریدایرکت‌ها دیگر کارایی ندارند پس می‌توانید آن‌ها را حذف کنید. در ادامه به بررسی معنی و مفهوم ریدایرکت ها در خدمات سرعت سایت می پردازیم:

ریدایرکت 301

اگر قصد دارید یک صفه از سایت را برای همیشگی حذف کنید، بهترین کار این است که از ریدایرکت 301 استفاده کنید و آن را به یک صفحه دیگر تغییر مسیر دهید. چرا که استفاده از تغیر مسیر 301 باعث می‌شود اعتبار سئوی صفحه قبل، به صفحه جدید نیز منتقل شود.

ریدایرکت 302

در این صفحه محتوایی وجود دارد که فعلا در دسترس نمی‌باشد.

ریدایرکت 307

محتوایی در این صفحه وجود دارد که ما در حال توسعه روی آن هستیم

ریدایرکت 401

محتوای صفحه پاک شده است و هنوز دلیل مناسبی برای این موضوع پیدا نکرده‌ایم.

ریدایرکت 451

محتوای این صفحه به دلایل قانونی یا دلایل خاصی، فعلا در دسترس نیست.

استفاده از هاست مناسب و پرسرعت

یکی از مهم ترین و اصلی ترین عوامل در خدمات سرعت سایت و لود صفحات میزبان هاست سایت است. شرکت های هاستینگ که از به روزترین نرم افزارها و جدیدترین تکنولوژی ها در ساخت سرور میزبان یا همان هاست استفاده می کنند بهترین گزبنه برای انتخاب یک هاست مناسب هستند.

استفاده از هاست اختصاصی به جای هاست اشتراکی نیز می تواند در افزایش سرعت سایت تاثیر بسیار زیادی را بگذارد و خصوص تاثیرتمامی اجزا ، سایت شما روی هاست قرار دارد و هر چه عملکرد هاست شما قدرتمند باشد، سرعت سایت شما نیز بهتر خواهد بود.

استفاده از هاست مناسب و پر سرعت در در خدمات سرعت سایت این یکی دیگر از دلایلی می باشد که باید از هاست ها و سرور های اشتراکی دوری کنید زیرا همانطور که از نامش پیداست این هاست ها، سرویس ها و خدمات خود را بین چندین سایت تقسیم می کند و به همان میزان سرعت هم در حال کاهش و تقسیم شدن میان چندین سایت مختلف است.

شما حتی می توانید از سرویس های هاست و سرور شرکت های خارجی خدمات دریافت کنید تا امنیت بیشتری را نیز برای سایت خود به ارمغان بیاورید و همچنین از سرعت بالاتری در سایت برخوردارشوید.

قالب سایت

قالب سایت یکی دیگر از عوامل مهم در افزایش سرعت سرور از طریق خدمات سرعت سایت به حساب می آید در این راستا استفاده از قالب های بهینه شده و با رعایت اصول کد نویسی و همچنین عدم پیچیدگی و گرافیک بالا در سایت خود استفاده کنید.

سعی کنید از قالب‌های کم حجم استفاده کنید تا در هنگام بارگذاری سایت سرعت آن کاهش پیدا نکند و همچنین از پشتیبانی آن نیز اطمینان حاصل کنید تا در صورت بروز مشکل به آن‌ها رجوع کنید و همچنین سعی کنید از قالب های اختصاصی و کد نویسی شده استفاده کنید.

فشرده سازی کد ها

از خدمات سرعت سایت که می تواند سرعت سایت را به شکل قابل توجهی افزایش دهد، سه زبان وجود دارد که در واقع اجزای تشکیل‌ دهنده ‌ی کد های موجود درسایت شما هستند. زبان های اچ تی ام ال ، سی اس اس و جاوا اسکریپت هستند که معمولا در زمان طراحی سایت برای حفظ تناسب‌های بصری، توسط طراح قالب سایت با فاصله از یکدیگر کد نویسی می‌شوند.

طراحی سایت به سبک داینامیک ( متغیر )

بیشتر فروشگاه های بزرگ و مشهور مانند دیجی کالا و یا سایت هایی که دارای عضویت و سامانه های مدیریت هستند که کلیه خدمات سرعت سایت براساس سایت داینامیک یا متغیر انجام شده است؛ این یعنی داده های این سایت های داینامیک به صورت متداول در حال تغییر هستند.

بنابراین، تمام درخواست ها نمی توانند از حافظه پنهان سرور پاسخ داده شوند و به منابع موجود درپایگاه های داده نیاز دارند. این گونه سایت ها، معمولا تعداد زیادی بازدیدکننده به صورت همزمان دارند و این بازدیدکننده ها، به صورت جامع نیازمند تغییرات و توسعه هستند. این در حالی است که در سایت های استاتیک، درهر 5 تا 10 دقیقه کمتر از 10 درصد بازدید کننده دارند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وردپرس استار

وردپرس استار