تعرفه افزایش سرعت سایت

تعرفه افزایش سرعت سایت

سرعت سایت مفهوم کلی از زمان بارگذاری کل سایت را می گویند که هر چه سرعت سایت بالاتر و زمان بارگذاری کمتر باشد، رتبه سایت شما در گوگل بیشتر خواهد بود اما منظوراز سرعت سایت ، در واقع سرعت و زمان بارگذاری همان صفحه سایتی است که کاربران قصد بازدید از آن را دارد.

تعرفه افزایش سرعت سایت در حال حاضر از 800 هزار تومان تا 2 میلیون تومان است اما با توجه به اینکه به طور کلی خدمات افزایش سرعت سایت هیچ صنف و تعرفه مشخصی ندارد این تعرفه با توجه به تکنسین فنی و شرکت های طراحی سایت متغیر می باشد؛

بنابراین اگر بخواهیم یک تعرفه حدودی بیان کنیم چیزی در حدود یک میلیون تومان برای سایت های معمولی و حدود 1 میلیون و 800 هزار تومان برای سایت های فروشگاهی و شرکتی هزینه ای است که شرکت طراحی سایت وردپرس استار در نظر گرفته است.

اهمیت افزایش سرعت سایت

سرعتی که گوگل انتظار باز شدن سایت را دارد 3 ثانیه است و به این معنی است که باید سایت را بر روی 3 ثانیه بهینه سازی کنید و فقط 3 ثانیه فرصت دارید تا توجه کاربر را به سایت خود جلب کنید و نکته جالب این است که اگر این کار را انجام ندهید ، گوگل به زودی سایت مورد نظر را رتبه بندی می کند.

شناسایی عوامل تاثیرگذار بر تعرفه افزایش سرعت سایت درک بهتری از این مسئله در اختیار شما می‌گذارد. اینکه چه فاکتورهایی وجود دارد که می‌توانند تعرفه افزایش سرعت سایت تاثیر بگذارد در حل کردن این مشکل کمک شایانی می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با این عوامل تاثیر گذار در تعرفه افزایش سرعت سایت آشنا خواهیم شد.

سرعت سرور (هاستینگ)

یکی از مهم‌ ترین عواملی که در تعرفه افزایش سرعت سایت و همچنین سرعت لود ‌سایت شما موثر است شرکت هاستینگ است که میزبان سایت شماست و اینکه برای ‌سایت شما از چه نوع سروری استفاده شده است و سرعت آن چه میزان است. اگر منابع کافی بر روی سرور اصلی وجود نداشته باشد در خدمت ‌رسانی به سایت‌های مختلف دچار اختلال می‌شود.

سایت های کوچک و نوپا معمولا از سرور اشتراکی استفاده می‌کنند اما سایت‌های بزرگتر خیلی اوقات نیاز به سرور اختصاصی دارند. به عنوان مثال سایت‌هایی مانند فیسبوک یا توئیتر به دلیل حجم بسیار بالای ترافیک نیازمند یک سرور اختصاصی هستند تا بتوانند همه منابع را کنترل کنند و پاسخگوی آن حجم از میزان ترافیک در سایت باشند.

حجم و نوع فایل‌های سایت

به زبان ساده و کلی، هر چقدر حجم فایل‌هایی که روی ‌سایت آپلود می‌کنید بزرگ تر باشد و هر چقدر میزان فایل‌هایی که آپلود می‌کنید بیشتر باشد روی سرعت ‌سایت شما تاثیر منفی می‌گذارد چرا که طبیعتا نیازمند زمان بیشتری برای بارگذاری هستند که در تعرفه افزایش سرعت سایت موثر است.

برای بهینه کردن فایل های سایت لازم است کدهایی که استفاده می‌کنید را کوتاه‌ تر کنید، حجم فایل‌های آپلودی را کاهش دهید و مهم‌ تر از همه سایز و فرمت تصاویر را تا جایی که ممکن است بهینه ‌سازی کنید. با در نظر داشتن این مورد علاوه بر تعرفه افزایش سرعت سایت در سرعت و بازدید بیشتر کاربران از سایت افزایش خواهد یافت.

حجم ترافیک

از سومین مورد تاثیر گذار در تعرفه افزایش سرعت سایت این است که برخی از ‌سایت‌ها پهنای باند مشخصی دارند، پهنای باند به میزان دیتایی گفته می‌شود که در طول یک مدت زمان مشخص عموما در بازه زمانی یک ماه منتقل می‌شود. داشتن حجم بالای ترافیک در یک سایت قطعا نشانه‌ ی خوبی است.

اما اگر هاست شما توانایی کمی در اختصاص پهنای باند داشته باشد، آن زمان است که نه تنها ریسک سرعت پایین برای ‌سایت پیش می‌آید، بلکه در صورت کمبود پهنای باند و تا زمانی که مجددا به ابتدای دوره برسد ‌سایت شما کند می‌شود و برای کاربر بالا نمی‌آید.

استفاده از حافظه کش

یکی از بهترین روش هایی که می تواند در تعرفه افزایش سرعت سایت تاثیر مستقیم داشته باشد استفاده از کش است. به این ترتیب یک فایل کش برای صفحات پربازدید سایت بر روی سرور تعریف می شود و سرور فایل های رایج درخواستی را به صورت آماده در قسمتی جداگانه به نام حافظه کش در سایت ذخیره می کند.

حافظه کش نقش مهمی در سرعت بارگذاری وب سایت دارد ، زیرا بازدیدکنندگان مجبور نیستند برای مدت طولانی برای بارگذاری سایت منتظر بمانند و این امر باعث عملکرد بهتر در سایت می شود.

فشرده سازی و بهینه کردن کدها

بسیاری از برنامه نویسان در هنگام پیاده سازی و مدیریت سایت به بهینه بودن کدها و زبان های برنامه نویسی استفاده شده در سایت توجهی نمی کنند و این باعث سنگینی و در نهایت کندی سایت می شود. به عنوان مثال، بسیاری از برنامه نویسان تمایل دارند از فضاهای بزرگ بین کدها استفاده کنند تا کد خود را مرتب نگه دارند.

این فضاهای موجود که معمولا بین کدها و این کار باعث می شوند تا درصد زیادی از سرعت بارگذاری را به اختصاص می دهند شاهد کاهش سرعت باشید. فشرده سازی و بهینه سازی کدها فرآیندی است که در صورت نادیده گرفته شدن باعث ایجاد کد های غیر ضروری در برخی از سایت ها می شود که همچنین در تعرفه افزایش سرعت سایت جزوی از عوامل تاثیر گذار هستند.

استفاده از هاست مناسب و پرسرعت

تمامی اجزای سایت شما بر روی هاست قرار دارند و هر چه هاست شما قدرتمند تر باشد، سرعت سایت شما و همچنین تعرفه افزایش سرعت سایت بیشتر خواهد شد.

یکی دیگر از دلایلی که بسیاری از طراحان سایت از هاست و سرورهای اشتراکی استفاده نمی کنند این است که همانطور که از نام آن مشخص است این نوع هاست بین چندین سایت به اشتراک گذاشته می شود و در عین حال سرعت هر یک ازسایت ها کاهش می یابد و بین چندین سایت مختلف تقسیم می شود.

حتی می توانید از خدمات هاست و سرور شرکت های خارجی نیز خدمات استفاده کنید تا امنیت سایت خود را بیشتر کرده و از کیفیت بالاتری در سرعت سایت برخوردار شویم.

استفاده از قالب مناسب

به جرات می توان گفت که حدود 80 درصد سایت ها از سیستم مدیریت محتوای وردپرس و قالب های آماده استفاده می کنند و کمتر سایتی را می بینید که توسط برنامه نویسان و طراحان سایت به صورت اختصاصی طراحی شده باشد. نکته دیگری که در تعرفه افزایش سرعت سایت حائز اهمیت است و آن انتخاب قالب سایت مناسب است زیرا هر قالب از نظر وزن و تاثیری که در سرعت سایت می گذارد با سایت های دیگر متفاوت است.

هنگام انتخاب این موارد باید همیشه هوشیار باشید و با دقت عمل کنید. به عنوان مثال شاید در شرایط خاصی انتخاب قالبی که زیبایی کمتری دارد اما سرعت بهینه و مناسب تری ارائه می دهد اقدام درست تری باشد و لازم است در اولویت قرار گیرد ناگفته نماند که این مورد تاثیر مستقیم در تعرفه افزایش سرعت سایت دارد و با گذشت زمان می توانید قالب زیبا و با درنظر داشتن اهداف سایت سفارش دهید.

کاهش حجم تصاویر

تعداد زیادی از صفحات در هر سایت ، از فایل های تصویری تشکیل شده اند و توجه به اهمیت بهینه سازی حجم و اندازه این تصاویر برای سرعت سایت می تواند تفاوت چشمگیری را ایجاد کند و به دنبال آن سرعت سایت به صورت قابل توجهی افزایش می یابد ،

علاوه بر بهینه سازی حجم و اندازه تصاویر، مناسب نیز برای سرعت با بهینه سازی تصاویر وب سایت خود می توانید نتایج درخشانی را مشاهده کنید و کاهش حجم تصاویر می تواند در تعرفه افزایش سرعت سایت نقشی داشته باشد.

استفاده از CDN

یکی از روش ها و تکنیک هایی است که تاثیر بسیار موثری دارد و سرعت سایت شما را تغییر می دهد و همچنین کاربران با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص خود به سرور دیگری متصل می کند. این امر باعث می شود کاربران شما از هر شهر و کشوری که از سایت شما بازدید می کنند همیشه سرعت مناسبی از سایت شما را تجربه کنند.

تنها چیزی که می توان در این روش تعرفه افزایش سرعت سایت را مشخص می کند،  که برای بسیاری از صاحبان کسب و کارها و سایت ها بسیار گران است و همچنین منابع لازم برای انجام چنین روش هایی وجود دارد که این مورد هم تاثیر مستقیمی در تعرفه افزایش سرعت سایت دارد.

کاهش تعداد درخواست‌های صفحه

از بهترین روش‌های افزایش سرعت سایت می‌توان به کاهش درخواست‌های ارسالی به سرور اشاره کرد. برای بارگذاری هر المانی در صفحه لازم است تا درخواستی به سرور سایت ارسال شود و می‌توان گفت ساده‌ ترین روش کاهش درخواست‌ها به سرور، کاهش تعداد المان‌های صفحه‌ است.

بنابراین با حذف تصاویر، بنر، توضیحات یا هر بخش غیرمهم از صفحه سایت می‌توان آن را بهینه سازی کرد و در تعرفه افزایش سرعت سایت تغیراتی ایجاد کنید.

علت کند بودن سرعت سایت چیست ؟

در ادامه به علت کند بودن سایت میپردازیم…

هاستینگ ضعیف

مشکل هاستینگ ضعیف بیشتر برای سایت‌هایی به وجود می آید که از هاست‌های اشتراکی استفاده می کنند. تعرفه هاست اشتراکی بسیار کم مقرون به صرفه است و به همین دلیل برخی هاست ‌ها دچار تراکم و شلوغی می شوند. راه حل رفع این مشکل استفاده از میزبانی با کیفیت و قدرتمند است.

موقعیت سرور

موقعیت سرور دقیقا به فاصله جغرافیایی اشاره دارد. سرور‌های مهم و پایگاه‌های داده را در موقعیتی قرار می دهند که تراکم بازدید کنندگان سایت شما در آنجا بیشتر است. موقعیت پایگاه‌ها و سرویس و خدمات شما در سرعت سایت موثر است این گونه است که مدت زمان ارسال درخواست بازید سایت نسبت به دریافت پاسخ خیلی کمتر خواهد شد.

تصاویر غیر بهینه

بهینه سازی تصاویر در سایت بسیار اهمیت دارد. تصاویر می تواند به تنهایی باعث جذب کاربر شوند. عکس‌ها اگر حجم زیادی داشته باشند‌، در مدت زمان بسیار طولانی دانلود م یشوند که این امر منجر به کندی سایر و سایر بخش های سایت می شود بنابراین با توجه به ظرفیت سایتتان‌، فرمت و سایزعکس‌ها را انتخاب و پس از بهینه ‌سازی آپلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *